
Pathé zet Snapchat in bij werving medewerkers
Pathé heeft in samenwerking met socialmediabureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Jongeren en studenten kunnen via het platform solliciteren bij de bioscoopketen met behulp van de voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR-lens.
De lens biedt de gebruiker de mogelijkheid om een korte auditie te doen in Pathé-stijl, inclusief filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon. Om de sollicitatie af te ronden kan de sollicitant het filmpje vervolgens uploaden naar de site van Pathé.
Susanne Damen, Manager Brand & Communications: “Bij Pathé zoeken we regelmatig jongeren en studenten die een leuke en flexibele bijbaan zoeken. Om deze doelgroep op een voor hen passende wijze en op een fun manier in contact te laten komen met Pathé, kwam GoSpooky met het idee om via Snapchat te solliciteren met behulp van een speciale Pathé-lens. Wij zijn ervan overtuigd dat de creatieve aanpak van GoSpooky gaat bijdragen aan de werving van nieuwe collega’s.”
Tim van der Wiel, oprichter van GoSpooky: “80 procent van de Nederlandse Snapchat-gebruikers is tussen de 18 en 35 jaar. Voor deze groep is het gebruik van een lens als sollicitatietool heel voor de hand liggend: ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform, en door social advertenties zijn ze ook meteen op de hoogte van de vacatures bij Pathé. Je kan alle traditionele middelen uit de kast trekken, maar met deze lens is Pathé dichterbij de doelgroep dan ooit.”
De campagne wordt onder andere op Instagram Stories en Snapchat gepromoot door middel van advertenties waarin Pathé-medewerkers te zien zijn.
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie