Interviews.
[Cross Media Congres 2021] Mascha Colmans (Jean Mineur Mediavision) over bioscoopreclames
21-09-2021 | 07:00:00
Mascha Colmans is Sales Manager bij Jean Mineur Mediavision, bekend van de verkoop van bioscoopreclames. Tijdens het Cross Media Congres 2021 werd ze geïnterviewd tijdens de speciale uitzending van Marketing Report Radio op New Business Radio
[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over de heropening van de bioscopen
04-06-2021 | 11:27:00
Na lange tijd gaan de bioscopen weer open. Wij spreken Marlene Wickel, managing director van Jean Mineur Mediavision
[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021
16-12-2020 | 13:21:00
Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam
[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik
14-12-2020 | 10:40:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe
[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk
08-10-2020 | 14:37:00
Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem
[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree
01-10-2020 | 13:13:00
Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform
[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea
09-09-2020 | 16:37:00
Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea
[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd
28-05-2020 | 12:05:27
Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan
[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen
25-05-2020 | 10:22:00
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan
[Interview] Anke van Diejen en Noortje van de Sande over Picl
24-02-2020 | 11:14:03
Picl is een online filmhuis, een streamingdienst waarbij mensen thuis filmhuisfilms kunnen bekijken. Nederlands MediaNetwerk spreekt met oprichters Anke van Diejen en Noortje van de Sande
[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet
24-01-2020 | 11:58:00
Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF
[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben
13-12-2019 | 09:40:00
Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film
[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR
23-10-2019 | 08:30:00
In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21
[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand
21-10-2019 | 09:33:00
Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's
[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt
08-07-2019 | 13:40:00
Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal
[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe
04-07-2019 | 11:11:00
Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD
[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films
02-07-2019 | 11:14:49
Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start
[Interview] Mascha Colmans-de Graaf: Laat je commercial van het doek springen
25-06-2019 | 12:57:00
Mascha Colmans-de Graaf is salesmanager bij bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision. Onlangs werd ze bij de AMMA’s uitgeroepen tot Sales Representative van het Jaar. Wij spreken haar
[Interview] Ivar Setz en Lilian Evenblij (Jean Mineur Mediavision) over de Media Rally 2019
25-06-2019 | 11:40:34
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Ivar Setz en Lilian Evenblij van Jean Mineur Mediavision rijden mee. Wij bellen hen
[Interview] Silvia van der Heiden (NFF): Er is geen strakke scheiding meer tussen film, televisie en online
06-03-2019 | 09:39:00
Silvia van der Heiden is sinds mei 2018 directeur van het Nederlands Film Festival. Tevens is ze lid van het managementteam van de VPRO en bestuurslid van onder meer Muziekgebouw aan ’t IJ en Brainwash Festival. Wij spreken haar over de eerste periode bij het NFF en de stand van zaken binnen de Nederlandse film
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jeroen Leinders over de lancering van Shorts for Brands
25-01-2019 | 12:54:00
Jeroen Leinders werkte onder meer bij Saatchi & Saatchi voor hij de overstap maakte richting een creatief beroep. Als interimmer bij Amnesty International ontdekte hij dat langere films meer impact hebben dan korte spotjes of content. Dat leidde tot de oprichting van zijn nieuwe bedrijf. Nederlands MediaNetwerk spreekt met hem over de lancering en ambities van Shorts for Brands
[Interview] Marc van Warmerdam: arthousefilms hebben het onverminderd moeilijk
07-01-2019 | 11:40:00
Imagine Filmdistributie brengt Donbass van Sergei Loznitsa op 7 februari 2019 uit in de bioscopen. De Nederlander Marc van Warmerdam was een van de producenten van de film over het gespannen leven in Oost-Oekraïne waarin fake news hoogtij viert
[Interview] Jeroen Huijsdens: Het is ongekend wat we in de film- en bioscoopwereld meemaken
06-12-2018 | 11:56:00
In de filmbranche kunnen ze al jaren niet meer om Jeroen Huijsdens heen. Hij is succesvol filmredacteur en content creator, sinds de start betrokken bij het platform Holland Film Nieuws en oprichter van Filmdepot.nl. Wij spreken hem over bijna dertig jaar werken in de filmsector, over de standvastige Grand Old Lady of Cinema en over welke films we de eerste twee maanden van 2019 niet mogen missen
[Interview] Hester Barkey Wolf over filmmuseum Eye
06-11-2018 | 12:17:00
Hester Barkey Wolf is als Head of Development van Eye samen met haar team verantwoordelijk voor de partnerships die het filmmuseum sluit met zowel bedrijven als particulieren. Wij spreken haar over memorabele samenwerkingen en de commerciële mogelijkheden bij Eye
[Interview] Erik Tijman (Cinekid): Kinderen zijn een onderschatte doelgroep
22-10-2018 | 09:44:00
Erik Tijman is hoofd film & tv bij Cinekid. Van 20 tot en met 26 oktober 2018 strijkt Cinekid Festival weer neer, dit keer in bijna 40 Nederlandse filmtheaters. Wij vragen hem naar zijn werk, de mediajungle en het belang om kinderen bij media te betrekken
[Interview] Thomas van de Weerd over Pathé Thuis
13-07-2018 | 14:07:53
Het moge duidelijk zijn dat video on demand booming is. Early bird Pathé Thuis profiteert van deze ontwikkeling. Wij spreken met Thomas van de Weerd, managing director en mede-eigenaar van Pathé Thuis
[Interview] Ron Sterk over vernieuwde Vuebioscopen: Je zit ultiem comfortabel
04-05-2018 | 15:56:19
Bioscopen zetten steeds meer in op beleving. Zo opende Vue in Den Bosch de eerste bioscoop die volledig is ingericht met elektrisch verstelbare DeLuxe stoelen. Wij spreken Ron Sterk, directeur van Vue
[Interview] Frans Weisz over Het Leven is Vurrukkulluk
17-01-2018 | 10:36:00
Voor het eerst gingen vader Frans Weisz en zoon Géza Weisz een grote samenwerking aan voor een bioscoopfilm. We spreken met regisseur Frans over Het Leven is Vurrukkulluk, een film van Sigma Pictures
[Interview] Marlene Wickel over bioscoop, advertising en innovatie
15-01-2018 | 16:08:00
Marlene Wickel is al 17 jaar directeur van bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision en het gaat beter dan ooit. De zalen zitten vol, er worden nieuwe bioscopen gebouwd en innovaties als de introductie van 4DX zijn aan de orde van de dag
[Interview] John Robin Smith van Mr.Brand over reclamemaken voor 4DX
27-12-2017 | 10:44:00
Onlangs is de eerste 4DX-reclame in première gegaan in de bioscoop. Nissan laat hierin kijkers de Nissan Qashqai ervaren met extra’s als wind en regen. Verantwoordelijk voor deze primeur is merkenbureau Mr.Brand. We spreken met Managing Partner John Robin Smith over het maken van een 4DX-commercial