Interviews.
[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR
23-10-2019 | 08:30:00
In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21
[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand
21-10-2019 | 09:33:00
Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's
[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt
08-07-2019 | 13:40:00
Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal
[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe
04-07-2019 | 11:11:00
Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD
[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films
02-07-2019 | 11:14:49
Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start
[Interview] Mascha Colmans-de Graaf: Laat je commercial van het doek springen
25-06-2019 | 12:57:00
Mascha Colmans-de Graaf is salesmanager bij bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision. Onlangs werd ze bij de AMMA’s uitgeroepen tot Sales Representative van het Jaar. Wij spreken haar
[Interview] Ivar Setz en Lilian Evenblij (Jean Mineur Mediavision) over de Media Rally 2019
25-06-2019 | 11:40:34
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Ivar Setz en Lilian Evenblij van Jean Mineur Mediavision rijden mee. Wij bellen hen
[Interview] Silvia van der Heiden (NFF): Er is geen strakke scheiding meer tussen film, televisie en online
06-03-2019 | 09:39:00
Silvia van der Heiden is sinds mei 2018 directeur van het Nederlands Film Festival. Tevens is ze lid van het managementteam van de VPRO en bestuurslid van onder meer Muziekgebouw aan ’t IJ en Brainwash Festival. Wij spreken haar over de eerste periode bij het NFF en de stand van zaken binnen de Nederlandse film
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jeroen Leinders over de lancering van Shorts for Brands
25-01-2019 | 12:54:00
Jeroen Leinders werkte onder meer bij Saatchi & Saatchi voor hij de overstap maakte richting een creatief beroep. Als interimmer bij Amnesty International ontdekte hij dat langere films meer impact hebben dan korte spotjes of content. Dat leidde tot de oprichting van zijn nieuwe bedrijf. Nederlands MediaNetwerk spreekt met hem over de lancering en ambities van Shorts for Brands
[Interview] Marc van Warmerdam: arthousefilms hebben het onverminderd moeilijk
07-01-2019 | 11:40:00
Imagine Filmdistributie brengt Donbass van Sergei Loznitsa op 7 februari 2019 uit in de bioscopen. De Nederlander Marc van Warmerdam was een van de producenten van de film over het gespannen leven in Oost-Oekraïne waarin fake news hoogtij viert
[Interview] Jeroen Huijsdens: Het is ongekend wat we in de film- en bioscoopwereld meemaken
06-12-2018 | 11:56:00
In de filmbranche kunnen ze al jaren niet meer om Jeroen Huijsdens heen. Hij is succesvol filmredacteur en content creator, sinds de start betrokken bij het platform Holland Film Nieuws en oprichter van Filmdepot.nl. Wij spreken hem over bijna dertig jaar werken in de filmsector, over de standvastige Grand Old Lady of Cinema en over welke films we de eerste twee maanden van 2019 niet mogen missen
[Interview] Hester Barkey Wolf over filmmuseum Eye
06-11-2018 | 12:17:00
Hester Barkey Wolf is als Head of Development van Eye samen met haar team verantwoordelijk voor de partnerships die het filmmuseum sluit met zowel bedrijven als particulieren. Wij spreken haar over memorabele samenwerkingen en de commerciële mogelijkheden bij Eye
[Interview] Erik Tijman (Cinekid): Kinderen zijn een onderschatte doelgroep
22-10-2018 | 09:44:00
Erik Tijman is hoofd film & tv bij Cinekid. Van 20 tot en met 26 oktober 2018 strijkt Cinekid Festival weer neer, dit keer in bijna 40 Nederlandse filmtheaters. Wij vragen hem naar zijn werk, de mediajungle en het belang om kinderen bij media te betrekken
[Interview] Thomas van de Weerd over Pathé Thuis
13-07-2018 | 14:07:53
Het moge duidelijk zijn dat video on demand booming is. Early bird Pathé Thuis profiteert van deze ontwikkeling. Wij spreken met Thomas van de Weerd, managing director en mede-eigenaar van Pathé Thuis
[Interview] Ron Sterk over vernieuwde Vuebioscopen: Je zit ultiem comfortabel
04-05-2018 | 15:56:19
Bioscopen zetten steeds meer in op beleving. Zo opende Vue in Den Bosch de eerste bioscoop die volledig is ingericht met elektrisch verstelbare DeLuxe stoelen. Wij spreken Ron Sterk, directeur van Vue
[Interview] Frans Weisz over Het Leven is Vurrukkulluk
17-01-2018 | 10:36:00
Voor het eerst gingen vader Frans Weisz en zoon Géza Weisz een grote samenwerking aan voor een bioscoopfilm. We spreken met regisseur Frans over Het Leven is Vurrukkulluk, een film van Sigma Pictures
[Interview] Marlene Wickel over bioscoop, advertising en innovatie
15-01-2018 | 16:08:00
Marlene Wickel is al 17 jaar directeur van bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision en het gaat beter dan ooit. De zalen zitten vol, er worden nieuwe bioscopen gebouwd en innovaties als de introductie van 4DX zijn aan de orde van de dag
[Interview] John Robin Smith van Mr.Brand over reclamemaken voor 4DX
27-12-2017 | 10:44:00
Onlangs is de eerste 4DX-reclame in première gegaan in de bioscoop. Nissan laat hierin kijkers de Nissan Qashqai ervaren met extra’s als wind en regen. Verantwoordelijk voor deze primeur is merkenbureau Mr.Brand. We spreken met Managing Partner John Robin Smith over het maken van een 4DX-commercial
[Interview] Ivar Schutte over de toekomst bij Pathé
12-10-2017 | 10:17:00
De veranderingen in de bioscoopbranche gaan met een moordend tempo. Met name nieuwe en verbeterde technologieën zorgen ervoor dat bioscopen te allen tijde bij de les moeten blijven. We spreken met Ivar Schutte, marketing- en communicatiemanager a.i. bij Pathé, over de laatste ontwikkelingen bij het bedrijf
[Interview] Thomas Wolff (Splendid Film) over het belang van marketing in de filmbranche
28-09-2017 | 14:11:44
Splendid Film heeft met de coproductie Misfit nu al een hit te pakken. De trailer is inmiddels al meer dan een miljoen keer bekeken en is daarmee de meest succesvolle Nederlandse filmtrailer ooit. Hoe dit kan? We vragen het Thomas Wolff, Head of Marketing en producent bij Splendid Film
[Interview] Hanro Smitsman over filmen over oorlog
07-09-2017 | 10:44:00
Regisseur Hanro Smitsman toog naar Jordanië om daar zijn film Broeders op te nemen. Het verhaal vertelt over twee broers die naar Syrië vertrekken om hun jongere broer te zoeken. Wij spreken hem over zijn film
[Interview] Ruud van Gessel over filmen met je iPhone
29-08-2017 | 13:10:51
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. We spreken met regisseur en producer Ruud van Gessel. Hij is initiatiefnemer van de Mobile Movie Days, die plaatsvinden tijdens het evenement
[Interview] Norbert ter Hall over Mi vida, de film voor Loes Luca
21-08-2017 | 09:51:06
Loes Luca gaat de hoofdrol spelen in de bioscoopfilm Mi vida van regisseur Norbert ter Hall. We spreken met Ter Hall over het speciaal voor de actrice geschreven scenario van Roos Ouwehand en kapsters in Spanje
[Interview] Leo Hannewijk over Film by the Sea
15-08-2017 | 12:09:23
Van 8 tot 17 september 2017 strijkt Film by the Sea weer neer in Vlissingen. Bij dit niche filmfestival draait het allemaal om boekverfilmingen. We spreken met festivaldirecteur Leo Hannewijk
[Interview] Hein Barnhoorn over het Nederlands Film Festival
14-08-2017 | 11:07:00
Hein Barnhoorn is tot 2018 algemeen directeur a.i. van het Nederlands Film Festival, dat van 20 tot en met 29 september haar 37e editie viert. We spreken hem over zijn werk, het festival en de Nederlandse filmbranche
[Interview] San Fu Maltha over het slechte klimaat voor filmproducenten in Nederland
26-07-2017 | 10:37:00
De paradox is dat het in Nederland heel goed gaat met het mediumtype bioscoop en daarom ook met bioscoopexploitanten. Met de Nederlandse filmindustrie is het echter slecht gesteld.
[Interview] Hugh Welchman over de handgeschilderde film Loving Vincent
05-07-2017 | 11:29:00
Hugh Welchman is een bekende in de animatiewereld. Hij heeft verschillende nominaties op zijn naam staan en met Peter en de Wolf won de producer in 2008 een Oscar. Onlangs sloot hij samen met zijn vrouw Dorota Kobiela (Breakthru Productions) een monsterproject af: Loving Vincent, een animatiefilm geschilderd door 125 verschillende kunstenaars. Wij spreken hem over de liefde, Nederland en sceptische financiers
[Interview] Robert Bridgeman over de documentaire More than a pipeline
07-06-2017 | 10:29:00
Op 3 juni beleefde de documentaire More than a pipeline haar wereldpremière in de VS. Filmmakers Robert Bridgeman en Lex Olthof maakten een indringend beeldverhaal over de onderdrukking van de Sioux-indianen. We spreken met regisseur Bridgeman over dit aangrijpende project
[Interview] Rosalie Moorman over de interactieve film Late Shift
06-06-2017 | 13:27:00
Vue Cinemas brengt op 21 juni eenmalig de interactieve film Late Shift naar een aantal geselecteerde Vue-bioscopen. De film laat de kijker met behulp van een app bepalen wat het lot zal zijn van de hoofdpersoon en is hiermee de eerste in zijn soort. We spreken met Rosalie Moorman, hoofd marketing van Vue.
[Interview] Floor van Spaendonck over Cinekid in China
29-05-2017 | 11:50:00
Cinekid is een samenwerking aangegaan met Ruihe en zal dit voorjaar voor het eerst neerstrijken in China. Door het opzetten van een MediaLab in Shanghai kunnen Chinese kinderen kennismaken met diverse mediakunst en mediaeducatie. We spreken met Floor van Spaendonck, directeur van Cinekid