Annemarije Tillema
13-03-2018 10:21:00 | hits: 1286 Tags:

Annemarije Tillema is duurzaam ondernemer. Van huis uit is zij marketeer en communicatiedeskundige. Tillema heeft in tal van sectoren waar transities gaande zijn, ervaringen opgedaan met betrekking tot marketingcommunicatie, propositieontwikkeling en het begeleiden van activatieprogramma's en innovatieprojecten. 

Sinds 2015 heeft zij haar eigen adviesbureau, Bureau Pluck, met duurzaamheid als speerpunt. Zij adviseert en ondersteunt bedrijven in duurzaamheidsvraagstukken. Dit gebeurt aan de hand van de duurzaamheidsstudie Sustainable Brand Index waar Tillema Country Manager van is in Nederland.
In de Sustainable Brand Index en het hiermee samenhangende onderzoek worden consumentenmerken uit verschillende sectoren (onder andere energie, retail, voedingsmiddelen, supermarkten) geëvalueerd en geranked op hoe duurzaam zij worden ervaren door consumenten. De studie werd in 2011 opgericht in Zweden. Het doel van de Sustainable Brand Index is om de waarde van duurzame branding te benadrukken en bewustwording hierover te vergroten.

Aan de hand van dit jaarlijkse onderzoek geeft Tillema bedrijven tools om duurzaamheid binnen een passende context vooruit te helpen vanuit strategie, communicatie, branding en activatie.

www.bureaupluck.nl 
www.sb-index.nl
@AMSTillema

Mijn Columns:
03-09-2019 | [Column] Annemarije Tillema: Herwaardering van stilte
27-06-2019 | [Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument
21-02-2019 | [Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen
03-12-2018 | [Column] Annemarije Tillema: Zomer 2018; loslaten en uitzoomen
05-05-2018 | [Column] Annemarije Tillema: Nederlandse consument vindt Tony's Chocolonely het meest duurzame merk van Nederland
15-03-2018 | [Column] Annemarije Tillema: Geloofwaardig communiceren over duurzaamheid