Lyn Kuyper
11-01-2018 09:52:00 | hits: 2321 Tags:

Lyn Kuyper is Head of Branded Content bij Sanoma. Ze stuurt de commerciële redactie aan en vindt de kwaliteit van de verhalen die worden verteld door de adverteerders aan de lezers het allerbelangrijkst. Hoe commercieel mag dat zijn? Wanneer slaat de balans door? Hoe houd je de aandacht vast?

In het begin van haar carrière werkte ze als redactiecoördinator bij de VARA gids, maar ging al snel als hoofdredacteur aan de slag voor LookingGood magazine, Philips magazine, Yes en Allerhande, waar die functie toen Content Director werd genoemd, om het makkelijk te maken. Bij Allerhande was ze verantwoordelijk voor het platform, en later voor de introductie van het Allerhande kerstfestival, de maaltijdbox en de Amerikaanse variant van Allerhande: Savory voor AHOLD USA. 

Inmiddels is ze weer terug bij Sanoma om branded content onder de loep te nemen, zowel op strategisch vlak als op de redactievloer. Sanoma maakt onder andere een magazine voor supermarkt PLUS, waar Kuyper nauw bij betrokken is. Voor het Nederlands MediaNetwerk schrijft ze elke maand over branded content.



www.sanoma.nl

Mijn Columns:
23-01-2018 | [Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal