Marvin Jacobs
12-04-2017 10:34:00 | hits: 10923 Tags:

Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content. Airborne helpt merken met het vinden van hun eigen geluid, om ze te verbinden met de juiste doelgroep met content die ertoe doet. Dat kan het gesproken woord zijn, maar ook muziek of andere vormen van geluid. 

Vanuit Airborne ontwikkelde hij onder meer de nationaal en internationaal gelauwerde podcast The Journey, in opdracht van KLM, en de podcast van het Rijksmuseum.  
 
Marvin is al jaren een groot fan van podcasts, omdat hij het een prachtige vorm vindt om verhalen mee te vertellen. Het neemt bovendien een unieke positie in binnen het medialandschap. Online is aandacht vaak versnipperd, maar luisteraars van podcasts zijn toegewijd en blijken zich uitstekend langere tijd te kunnen concentreren op één verhaal. 
De populariteit van podcasts staat niet op zichzelf, zo ziet Marvin. De opkomst van voice-techologie en smart speakers biedt de mogelijkheid om content tot ons te nemen  op een manier die het dichtst bij ons staat: met onze stem en oren. Dit creëert, ook voor merken, geweldige en totaal nieuwe mogelijkheden om in contact te komen met het publiek. Vanuit deze overtuiging werd Airborne opgericht in 2018, met het creative digital agency Born05.

Marvin houdt zich al sinds het begin van zijn loopbaan bezig met het vertellen van verhalen in uiteenlopende vormen en voor verschillende media. Hij schreef scripts voor drama- en comedyseries en werkte als journalist voor diverse tijdschriften en dagbladen. Sinds 2010 vertelt hij verhalen vanuit merken, inmiddels, met Airborne, vooral in auditieve vorm. 
Voor het Nederlands MediaNetwerk bericht hij elke maand over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van podcasts, smart speakers en voice-technologie.
 

www.airborne.audio
@marvinjacobs

 

Mijn Columns: