Paola Cassone

Paola Cassone is performancestrateeg bij Initiative. Gefascineerd door de reclamewereld, besloot ze in 1981 een stage te lopen bij een reclamebureau in Milaan. In 1987 was Cassone onderdeel van het team dat de internationale tak van Initiative in Londen heeft opgezet, waarna ze ook in Brussel en Parijs voor internationale klanten werkte. Sinds 2001 is ze in Nederland voor de liefde, werkte ze als strateeg bij Brand Connection en Kobalt en keerde in 2010 weer terug bij Initiative.
Cassone gelooft dat het mediavak het meest fascinerend van alle is. Ze maakte de geboorte van zowel commerciële tv als het commerciële internet mee en kan niet wachten op de volgende ontwikkeling. Haar credo: wil je liever je producten verkopen of je potentiele consumenten doodvervelen? De keuze is aan jou.
Publicaties:
- Effective Reach is the name of the game (2004) ISBN 90-809178-1-8 NUR 815
- The message is the medium (2009) ISBN 978-90-814530-1-1
www.initiative.nl
@InitiativeNL
Mijn Columns:
29-08-2022 | [Column] Paola Cassone: De inflatie stijgt, wat nu?13-06-2022 | [Column] Paola Cassone: De aandachtseconomie
04-05-2022 | [Column] Paola Cassone: Streaming-dilemma’s
04-04-2022 | [Column] Paola Cassone: Back to the Future
25-02-2022 | [Column] Paola Cassone: Gamen is goed voor je
27-01-2022 | [Column] Paola Cassone: De stem van Nederland
02-12-2021 | [Column] Paola Cassone: Daar gaan we weer
01-11-2021 | [Column] Paola Cassone: Ver van ons bed
28-09-2021 | [Column] Paola Cassone: Is de metaverse iets voor mij?
26-08-2021 | [Column] Paola Cassone: Zullen we nog naar de bioscoop gaan?