[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: In the Name of Play van Fanta
10-03-2020 14:45:00 | Hits: 2445 | columnist: Maurice van Susante | Tags:

Fanta heeft een nieuw campagne gelanceerd: In the Name of Play. De eerste commercial die er bij hoort is Idiots are Amazing:

Hierin speelt een aantal hoofdrolspelers van online stunts de hoofdrol die we volgen naar hun viral moment. De voice-over vertelt over hoe sommige mensen gewoon graag vreemde dingen doen, omdat ze daar plezier uit halen. En niet omdat dit moet vanuit de maatschappij. Dat je soms gewoon je gevoel moet volgen en iets moet doen omdat jij dat wilt. En dat past bij Fanta, omdat die ook de positie van de Jester inneemt en plezier aan anderen geeft. En dat mogen we dus gaan vieren met deze campagne.

In mijn beleving een campagne die de tijdgeest goed neerzet, waarin iedereen zichzelf moet kunnen zijn en dat we daar trots op mogen zijn. De muziek en production value zijn erg goed en vertellen het verhaal op een meeslepende wijze. Door het commentaar van de mensen in de losse onderdelen is het een positieve raarheid (That looks amazing), ondanks dat de hoofdrolspelers het niet daarom lijken te doen.    

Naast de lange commercial zijn er meerdere korte versies gemaakt om in social of online in te zetten. Je ziet ze hier, hier, hier, hier en hier. En heb ik nu pas één social asset kunnen vinden, die goed past bij Facebook en ook de taal van de doelgroep spreekt. En ook nog twee OOH-uitingen, die in lijn zijn van de campagne om deze brede zichtbaarheid te geven.

De campagne is net gelanceerd in Spanje, Portugal en Noorwegen en zal de komende maanden nog uitkomen in Duitsland, Ierland, Frankrijk, Zweden, Nederland, België en Denemarken.

Ik ben heel benieuwd naar wat de campagne allemaal nog gaat brengen na de zichtbaarheidsfase en hoe deze nog gaat worden geactiveerd, want wat ik nu heb kunnen vinden is nog erg passief en gericht op zenden. Hopelijk komt er iets waar de gewone idioot ook kan meedoen of participeren en zo de campagne meer draagvlak kan geven en toont hoe mensen zich uitdrukken.

Wellicht een TikTok-challenge, inzenden van jouw talent en daarmee dan lokaal deze helden mee eren. Dat zijn natuurlijk geen nieuwe of innovatieve onderdelen, maar zijn wel nodig in mijn beleving om de campagne tot leven te wekken en hopelijk zijn er wel nieuwe elementen bedacht. Anders is het hoog over en uiteindelijk mis. Dus een campagne om in de gaten te houden…

---

Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina.

www.frieslandcampina.com/nl
@madmen14

 

Laatste 10:

10-01-2020 | [Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
23-10-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT
24-07-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Another World van CNN en Land Rover
19-06-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer
01-04-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: The E.V.A. Initiative van Volvo
26-01-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
05-11-2018 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
26-04-2018 | [Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot
07-02-2018 | [Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
21-12-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: samenzijn met de Efteling, haters bij Tele2, zoete Kerst met Apple

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie