[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT
23-10-2019 13:57:00 | Hits: 2071 | columnist: Maurice van Susante | Tags:

Telecombedrijven hebben een uiterst moeilijke taak om zichzelf te onderscheiden. De producten lijken op elkaar, prijzen verschillen niet enorm en in het hoofd van de consument is het moeilijk een voorkeurspositie te veroveren.
 
BT doet wat VodafoneZiggo tracht te doen: een mentale positie claimen met Future Technology. Recentelijk lanceerde BT namelijk de campagne Beyond Limits. Deze wordt aangejaagd met een mooie, emotionele commercial, die ook de onzekerheid van de Brexit meepakt. Hoge production value, krachtige soundtrack en een kleine glimlach op het einde. Wat mij betreft een geslaagde commercial. Of de boodschap goed wordt overgebracht, weet ik niet. De intellectuele tekst van Dickens’ A Tale of Two Cities en de vogelvlucht langs technologische ontwikkelingen met onder meer CCTV en opkomst van breedband, zorgt de combinatie voor een wat informatiedichte commercial. Of dat daadwerkelijk beklijft, vraag ik me af.



De claim op het einde dat BT 5 miljoen kinderen technologie levert, is de brug naar de bewijsvoering van hun campagne. Er is een pop-up winkel waar kinderen kunnen leren coderen. BT heeft een drone-event gehouden in Wembley en op de website van BT worden gratis online lessen aangeboden om te leren hoe om te gaan met technologie. Deze lessen zijn opgesplitst in Dagelijkse Leven, Ouders, Werkend Leven, Zakelijk en Leraren. Er hebben zich inmiddels  70.000 leraren aangemeld voor het lesmateriaal.

BT brengt verder portretten van jongeren die door middel van technologie iets bijzonders hebben gedaan, zoals BT Young Pioneer Award winnaar Mihika Sharma.


 
Al met al een zeer goed geïntegreerde campagne, die de bewijsvoering en claims ondersteunen. Ik denk dat BT zich hiermee onderscheid in de markt en kan realiseren waar veel telecombedrijven mee worstelen; hoe kom ik boven drijven en kan ik me daadwerkelijk onderscheiden? Benieuwd of ook de cijfers dit op termijn gaan bewijzen.

 ---

Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina.

www.frieslandcampina.com/nl
@madmen14

Laatste 10:

24-07-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Another World van CNN en Land Rover
19-06-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer
01-04-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: The E.V.A. Initiative van Volvo
26-01-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
05-11-2018 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
26-04-2018 | [Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot
07-02-2018 | [Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
21-12-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: samenzijn met de Efteling, haters bij Tele2, zoete Kerst met Apple
07-11-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse
09-08-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Samsung, KPN, ministerie van Defensie 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie