Interviews

[Interview] Jelle Kolleman over zijn deelname aan de Media Rally 2018
17-10-2018 | 07:27:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jelle Kolleman rijdt mee met het MADE.FOR.DIGITAL team. Wij bellen hem

[Interview] Jan Slagter: De publieke omroep is er niet alleen voor de grachtengordel
16-10-2018 | 13:44:00
Na 16 jaar MAX is omroepdirecteur Jan Slagter gepokt en gemazeld in het bereiken van de Nederlandse ouderen, maar ook in het incasseren van plan-na-plan van een grillige overheid. Het leverde hem de 45e plek op in DeMedia100 2018


[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
09-10-2018 | 15:24:00
VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat VICE Benelux volop samenwerkt met merken. Wij spreken CEO Sjoerd Raaijmakers

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jelle Kolleman over MADE.FOR.DIGITAL
09-10-2018 | 14:16:00
Jelle Kolleman heeft het druk. Zijn bedrijf MADE.FOR.DIGITAL draait enorm goed en werd onlangs - samen met MediaMonks - overgenomen door Sir Martin Sorrell

[Interview] Peter Wybenga over de Media Rally 2018
09-10-2018 | 11:44:00
Op vrijdagmiddag 26 oktober start de allereerste Media Rally. We spreken met initiator en organisator Peter Wybenga (Media Meetings & Magazines)

[Interview] Léonie Koning: Voice staat op barsten
08-10-2018 | 10:03:00
Initiative is een succesvol mediabureau, vallend onder IPG Mediabrands. Het is aan CEO Léonie Koning om het bedrijf ook succesvol te houden. We spreken haar over succesvolle campagnes, Initiative Tomorrow en het kiezen van een geschikte stem

[Nederlands MediaNetwerk TV] Danny Tournier over Beyond Outdoor
07-10-2018 | 17:06:00
Het Rotterdamse Beyond Outdoor is exploitant in buitenreclame met de focus op digitaal. Gestart in 2015 balanceert het bedrijf nu op de grens tussen start-up en scale-up. Waar het medium outdoor een grote vlucht maakt, blijft Beyond Outdoor

[Interview] Makers serie Vrouw op Mars: Hoogste tijd om het imago van feminisme te normaliseren
05-10-2018 | 10:19:00
Vanaf 11 oktober start de zesdelige serie Vrouw op Mars, een crossmediaal project van BNNVARA en NPO. Crossmediaal, want televisie, web én podcast zijn geïntegreerd in deze serie. Wij spre

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Nisrine Sahla - redacteur en verslaggever bij NOS Stories
02-10-2018 | 10:05:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories. Ze is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar

[Interview] Marc Vangeel: Het schrappen van de beursnotering maakt het voor TMG minder complex
01-10-2018 | 13:36:00
Marc Vangeel is sinds juni 2017 CEO van TMG. Hij stapte in in een bewogen jaar en koerste de uitgeverij naar rustiger vaarwater. “We zijn op weg naar een nieuw TMG waar samenwerking voorop staat.” Vangeel staat op nummer 73 in DeMedia100 2018

[Interview] Gert Ysebaert: Mediahuis is het strafste nieuwsbedrijf in de Benelux
01-10-2018 | 12:53:00
Mediahuis was al langere tijd actief in Nederland als eigenaar van NRC en Media Groep Limburg, maar kwam in 2017 pas volop in beeld door het overnamegevecht rondom TMG, dat Mediahuis winnend afrondde. CEO Gert Ysebaert over dat gevecht en de overeenkomsten met en de verschillen tussen Nederland en België. "Nederland kent een voorsprong op digitaal vlak"

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Duncan Ward, Digital Business Developer Talpa Radio
01-10-2018 | 11:36:36
Duncan Ward is Digital Business Developer bij Talpa Radio Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken hem.

[Interview] Dave Minneboo over zijn overstap naar Qmusic: minder meetings, meer muziek
01-10-2018 | 09:45:00
Dave Minneboo maakte juni 2018 de overstap van 538 naar Qmusic. Zijn bijdrage aan het succes van 538 leverde hem vorig jaar positie 46 op in de Media 100. Minneboo probeert nu als zendermanager van Qmusic een soortgelijk succes te behalen

[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 18:03:00
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Djordy van Etten, Content Creative Yune
28-09-2018 | 15:27:00
Djordy van Etten is Content Creative bij Yune. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken hem

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Dirk Jan de Krom - accountmanager ACHTUNG!
28-09-2018 | 15:16:00
Dirk Jan de Krom is accountmanager bij Achtung! McGarryBowen en co-founder van ADNIGHT. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken hem

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Lesley-Ann Schilte - senior socialmediaspecialist MediaScience
28-09-2018 | 14:57:08
Lesley-Ann Schilte is senior social media specialist bij MediaScience. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Jill Rodenrijs, socialmediaspecialist MediaCom Beyond Advertising
28-09-2018 | 13:05:00
Jill Rodenrijs is socialmediaspecialist bij MediaCom Beyond Advertising. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Geert-Jan Telkamp - Head of Brand Concepts NDC mediagroep
28-09-2018 | 12:54:00
Geert-Jan Telkamp is Head of Brand Concepts bij NDC mediagroep. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken hem.

[De MediaBelofte 2019] Genomineerd: Berna Toprak, redacteur bij WOMEN Inc.
28-09-2018 | 12:25:00
Berna Toprak, redacteur bij WOMEN Inc. is de aanjager van de coalitie inclusiviteit binnen de media. Ze heeft het voor elkaar gekregen om RTL, NPO, VICE en vele andere mediapartijen om tafel te krijgen en inzichtelijk te maken wat de noodzaak

[Interview] Jildou van der Bijl: We worden lerende media
24-09-2018 | 09:45:00
Als algemeen hoofdredacteur van het sterke en innovatieve merk LINDA. staat Jildou van der Bijl terecht al jaren steady in DeMedia100. Een inspirerende vrouw met een eigen blik op de branche. Wij spreken haar over haar visie, de rol die ze wil spelen en

[Interview] Paul Jansen: Digitaal maken we stappen voorwaarts
24-09-2018 | 09:42:00
Paul Jansen volgde Sjuul Paradijs in 2015 op als hoofdredacteur van de Telegraaf. In de tussentijd is TMG overgenomen door Mediahuis en kreeg de Telegraafredactie een aanslag te verduren. Wij spreken met hem over de huidige positie van de Telegraaf en de ontwikkelingen in de mediabranche

[Interview] Darre van Dijk: Relevant blijven is het moeilijkste van ons vak
20-09-2018 | 09:51:01
Creatieve duizendpoot Darre van Dijk heeft plaats 96 bemachtigd in DeMedia100. Een positie die hij in december bij de bekendmaking van de top 100 in 2018 graag behoudt en liefst natuurlijk verstevigd. Van Dijk heeft in zijn carrière zo'n 200 awards

[Interview] Chantal Janzen: Veranderend televisielandschap brengt onrust - en dat is goed
12-09-2018 | 13:44:00
Alleskunner Chantal Janzen bekleedt een toptienpositie in DeMedia100. Naast theater, film en heel veel televisie, is ze uitgever van het magazine en merk &C. Net bevallen van zoon Bobby heeft ze even wat rustiger aan gedaan

[Interview] Caren Wassink over LINDA.tv en de samenwerking met Videoland
12-09-2018 | 09:13:00
LINDA.tv werkt samen met Videoland voor het uitzenden van een documentaireserie over eetstoornissen van Jessica Villerius. Nederlands MediaNetwerk spreekt met Caren Wassink, directeur B2B bij Mood for Magazines, de uitgever van LINDA.

[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party: een onmisbare aanvulling in de marketingmix
07-09-2018 | 13:01:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt.

[Interview] Isaac Diepenhorst: De communicatie tussen bureaus wordt steeds belangrijker
03-09-2018 | 09:40:05
Isaac Diepenhorst is Account Director bij Blauw Gras. We spreken met hem over ontwikkelingen in het medialandschap en over de kracht van contentmarketing

[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin (NRC): het vakgebied waarin wij opereren heet vertrouwen
27-08-2018 | 11:26:00
De uitgever heeft de wind in de rug. Daarbij krijgt NRC sinds anderhalf jaar steun uit onverwachte hoek: net als dat in de Verenigde Staten gebeurt, zet de mede door Donald Trump aangejaagde discussie over nepnieuws kwaliteitsmedia op de kaart

[Interview] Tim Hofman - Ik doe niks waarvan ik denk: dit is wat men wil zien
24-08-2018 | 11:36:00
Tim Hofman is presentator, regisseur, documentairemaker, blogger… of, zoals hij het zelf noemt: mediamaker. Hij gaat tegen de richting in en vaak met succes. Wij spreken hem over de branche en zijn rol daarin

[Interview] Pim Schmitz: Talpa Network moet nog verder ontwikkelen op gebied van technologie en data
17-08-2018 | 13:33:00
Als CEO van Talpa Holding heeft Pim Schmitz een roerige tijd achter de rug met onder andere de strijd om TMG en de overnames van SBS, ANP en Hollands Hoogte

[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op
07-08-2018 | 14:27:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust

[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot
03-08-2018 | 09:32:00
Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie

[Interview] Harry Dekker (Unilever): Wegkijken van de realiteit wordt afgestraft
30-07-2018 | 10:42:00
Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een mediatransitie die nauwelijks te behappen is. Het oude vertrouwde tv, print en radio moesten in korte tijd plaatsmaken voor digital. We spreken met Dekker over hoe hij die opmars bij Unilever heeft beleefd en hoe je jezelf als merk niet kwijtraakt

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mandy van der Wal over TMG en video
24-07-2018 | 13:03:00
De tijd dat TMG zich vooral bezig hield met het uitgeven van dagbladen in print, ligt alweer een tijd achter ons. Nederlands MediaNetwerk heeft een boeiend gesprek met Mandy van der Wal, directeur video bij TMG