Interviews

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben
04-12-2019 | 23:00:00
Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders.
03-12-2019 | 11:59:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland

[Interview] Léon Bouwman: Special interest dicht ik een zonniger toekomst toe dan general interest
29-11-2019 | 13:32:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We trappen af met Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?
29-11-2019 | 10:22:00
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter
28-11-2019 | 11:01:19
Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime
20-11-2019 | 12:59:15
Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover

[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media
08-11-2019 | 16:01:00
Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin over NRC en purpose marketing
05-11-2019 | 09:22:00
Nieuwsmedia zijn volop in ontwikkeling en NRC is geen uitzondering. Een nieuwe directeur en een nieuwe hoofdredacteur zorgen voor extra dynamiek. Wij spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC Media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night
01-11-2019 | 17:50:00
Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu
29-10-2019 | 09:55:29
Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR
23-10-2019 | 08:30:00
In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand
21-10-2019 | 09:33:00
Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards
10-10-2019 | 17:47:00
Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)
10-10-2019 | 16:44:00
Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day
10-10-2019 | 16:31:00
Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken
03-10-2019 | 10:34:00
Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE
03-10-2019 | 07:41:00
Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 | 15:46:00
Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[Interview] Liedewij Hentenaar: Radio zal nooit in rustig vaarwater zitten
01-10-2019 | 13:20:00
In het tweede kwartaal van 2019 groeide de radioreclamemarkt opnieuw. De netto omzet steeg met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. We vragen Liedewij Hentenaar, directeur van Radio Advies Bureau (RAB), naar het succes

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Michael Hakvoort - senior online marketeer bij Emesa
30-09-2019 | 10:04:00
Michael Hakvoort is senior online marketeer bij Emesa Nederland. Hij is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem

[Interview] Melanie Exmann: We kunnen steeds vaker verifiëren wat echt is en wat niet
27-09-2019 | 09:27:00
Melanie Exmann is productmanager Data & Analytics bij Reprise. Ze won deze zomer de IAB Programmatic Talent Award voor Data Hero

[Interview] Guy Grimmelt over het Design in Motion Festival
25-09-2019 | 11:42:00
Op 7 november 2019 staan alle DOOH-schermen van Exterion Media op het Centraal Station in Amsterdam 24 uur ter beschikking van motion designers. Samen met Studio Dumbar selecteerde het buitenreclamebedrijf het beste werk van kunstacademies, ontwerpers en opkomende talenten. Dus even geen Heineken of Hema, maar psychedelische digitale kunstwerken. We spreken met Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media

[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen

[Interview] Miluska van ’t Lam: Het draait bij Harper's Bazaar om ambitieuze vrouwen
23-09-2019 | 09:36:00
September 2019 is een mooie maand voor Harper’s Bazaar en hoofdredacteur Miluska van ’t Lam. Niet alleen ligt het septembernummer in de winkels, Harper’s Bazaar viert ook haar 5-jarig jubileum én maakt de longlist van de genomineerden voor de Women of the Year 2019 bekend. Genoeg om over bij te praten!

[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms
19-09-2019 | 12:07:00
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi

[Interview] Edine Russel: ELLE staat voor women empowerment avant la lettre
19-09-2019 | 09:58:56
ELLE Nederland bestaat dertig jaar. Om dit te vieren blikt ELLE in de jubileumeditie terug op dertig jaar mode, maar kijkt ook vooruit met een lijst van dertig vrouwen die de komende jaren het verschil gaan maken en voorspelt het modetijdschrift de comeback van zelfmaakmode. We spreken met hoofdredacteur Edine Russel

[Interview] Suzanna Koning (Sanoma): Ons datahuis rust op een stevige fundering
09-09-2019 | 12:07:00
Sanoma beschikt over 8 miljoen unieke profielen van lezers, 55 procent van Nederland (13+). Suzanna Koning, Director News & Data, legt uit wat die enorme 360 Data Warehouse kan opleveren

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt
09-09-2019 | 11:31:02
Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen
09-09-2019 | 11:02:00
Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out
30-08-2019 | 14:47:00
Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over
05-08-2019 | 14:39:00
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken
26-07-2019 | 13:28:00
Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap