Interviews

[Startups] Jack Simons over Voor een Ander
18-01-2018 | 15:12:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Jack Simons, initiator van Voor een Ander
[Interview] Frans Weisz over Het Leven is Vurrukkulluk
17-01-2018 | 10:36:00
Voor het eerst gingen vader Frans Weisz en zoon Géza Weisz een grote samenwerking aan voor een bioscoopfilm. We spreken met regisseur Frans over Het Leven is Vurrukkulluk, een film van Sigma Pictures
[Interview] Marlene Wickel over bioscoop, advertising en innovatie
15-01-2018 | 16:08:00
Marlene Wickel is al 17 jaar directeur van bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision en het gaat beter dan ooit. De zalen zitten vol, er worden nieuwe bioscopen gebouwd en innovaties als de introductie van 4DX zijn aan de orde van de dag
[Interview] Hugo Schurink over de Media and Digital Predictions-studie van Kantar Millward Brown
11-01-2018 | 09:40:27
De jaarlijkse Media and Digital Predictions studie van Kantar Millward Brown is weer gepubliceerd. De studie voorziet marketeers van de nieuwste inzichten op het gebied van media en digital marketing
[Interview] Marketingdirecteur Coca-Cola Nederland Jeroen Lampe over Fuze Tea
08-01-2018 | 14:54:00
Coca-Cola introduceerde onlangs het ijstheemerk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Het is de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola Zero, tien jaar geleden. Toch bleef het nog gissen naar hoe de introductiecampagne wordt ingestoken. Wij vragen het Jeroen Lampe, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo en genzies
04-01-2018 | 14:59:00
De markt voor digital advertising is volop in beweging. Het belang van display neemt af, dat van branded content neemt toe, net als het belang van mobiel. Millenials verschillen in hun mediagedrag niet zo veel van hun ouders, maar Generation Z wel. Wij spreken met Marcel Schuyt, eigenaar van Semilo
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
04-01-2018 | 14:40:12
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
[Interview] Marieke ’t Hart, Hoofdredacteur van het Jaar 2017
02-01-2018 | 11:06:00
Tijdens de afgelopen Mercur-uitreikingen in Amsterdam werd Marieke ’t Hart verkozen tot Hoofdredacteur van het Jaar. We spreken met het boegbeeld van VROUW over de verkiezing
[Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
27-12-2017 | 12:00:00
Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf. Iets wat volgens oprichter en eigenaar Gerrit Reinders nog niet kon. “Elke vestiging krijgt zijn eigen banner in zijn verzorgingsgebied”
[Interview] John Robin Smith van Mr.Brand over reclamemaken voor 4DX
27-12-2017 | 10:44:00
Onlangs is de eerste 4DX-reclame in première gegaan in de bioscoop. Nissan laat hierin kijkers de Nissan Qashqai ervaren met extra’s als wind en regen. Verantwoordelijk voor deze primeur is merkenbureau Mr.Brand. We spreken met Managing Partner John Robin Smith over het maken van een 4DX-commercial
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
21-12-2017 | 11:12:23
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur.
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
21-12-2017 | 11:04:24
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
[Interview] Isabelle Dacz: We aim for the moon
19-12-2017 | 13:04:00
In het najaar van 2017 fuseren MEC en Maxus+Helder in een nieuw GroupM-bureau: Wavemaker. Samen met Managing Director Edward Knol zorgt CEO Isabelle Dacz voor de dagelijkse leiding
[Interview] René Zeedijk: MediaScience past slecht in lijstjes
19-12-2017 | 11:57:00
De scheidslijn tussen media- en reclamebureaus wordt steeds vager, transparantie steeds belangrijker. Ontwikkelingen die René Zeedijk, Managing Partner bij MediaScience, alleen maar toejuicht
[Interview] Joris van der Pol: In 2018 komen we met spraakgestuurde commercials
19-12-2017 | 11:14:00
Radio is een van de meest dynamische takken van de mediabranche. Voortdurend in beweging, onder druk, dan weer opverend. OMS verzorgt de commercials op de zenders van Talpa Radio, RadioCorp en Sublime FM
[Interview] Menno Koningsberger: Radio is springlevend
19-12-2017 | 10:17:00
Talpa Radio bestaat uit de zenders 538, Radio 10, Sky Radio en Veronica. Algemeen directeur Menno Koningsberger wil met dit brede aanbod een brede doelgroep bereiken, lineair én on demand
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
[Interview] Luc van Os over Hearst, de overname van G&J Media en de toekomst van tijdschriften
15-12-2017 | 08:19:00
De gelukkigste tijdschriftenuitgever van het land wint Mercur d’Or/LOF-prijs
[Interview] Erik Roddenhof: We hebben aan succes geproefd en dat smaakt naar meer
14-12-2017 | 14:13:29
Per 1 januari 2017 werd Erik Roddenhof CEO van de Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is. “Dé krantenlezer bestaat al lang niet meer. Onze lezers volgen ons via apps, websites, social media en de papieren krant”
[Interview] Guy Grimmelt en Eric Kip: OOH is het enige traditionele medium dat groei laat zien
14-12-2017 | 13:02:00
Van aanplakbiljet tot volledig interactief, digitaal en programmatic. Buitenreclame heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en nog steeds blijven de nieuwe mogelijkheden komen. We spreken over OOH met Guy Grimmelt en Eric Kip, respectievelijk Marketing & Business Development Director en algemeen directeur van Exterion Media
[MediaBelofte 2018] Sophie Benink winnaar MediaBelofte 2018
12-12-2017 | 20:30:00
Sophie Benink is Communication Consultant bij Zenith. Zij werd tijdens het DeMedia100 Diner uitgeroepen tot MediaBelofte 2018
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
12-12-2017 | 12:58:00
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
12-12-2017 | 12:26:00
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
[Interview] Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk: Abovo Media is groot geworden door eigenwijs te blijven
10-12-2017 | 17:23:00
De eigenaren en directeuren van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland hebben beiden voor het eerst een notering in DeMedia100
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
[Interview] Monique Kemperman over planten als vrouwenmagneet en Maxim Hartman
08-12-2017 | 10:07:00
Bloemenbureau Holland heeft in samenwerking met The Gardeners een onlinevideocampagne opgezet voor Mooiwatplantendoen.nl. Hierin verovert mannenman Maxim Hartman de harten van vrouwen met verschillende planten
[Interview] Jacqueline Smit over de lancering van Rockport Ink
05-12-2017 | 14:01:00
Jacqueline Smit heeft de afgelopen jaren een bovengemiddeld CV opgebouwd. Zij werkte in topfuncties voor Starcom, Microsoft, 538Groep en TMG
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo
04-12-2017 | 11:34:00
Om optimaal in te spelen op het razendsnel veranderende medialandschap en onze klanten op het hoogste niveau te kunnen adviseren, werkt UM volgens de missie Better Science. Better Art. Better Outcomes
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
29-11-2017 | 21:57:00
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 18:09:00
Michiel Frackers legt uit dat Nederland helemaal niet voorop loopt met innovatie maar steeds verder achterop raakt. Maar er zijn kansen genoeg
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 17:42:00
Michiel Frackers is oprichter van Planet Internet en behoort daarmee tot het selecte groepje mensen dat zich de grondleggers van het internet in Nederland mag noemen
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over branded content als groeimarkt
28-11-2017 | 15:30:00
We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes van de afgelopen jaren en de toekomst van branded content
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 13:51:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising