Interviews

[Interview] Eline Zwinkels en Floris de Vries (MediaTest) over de Media Rally 2019
24-06-2019 | 11:23:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Eline Zwinkels en Floris de Vries van MediaTest rijden mee. Wij bellen hen

[Interview] Anoeshka Harpal (Clear Channel) over de Media Rally 2019
21-06-2019 | 11:14:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Anoeshka Harpal en Raymond Schippers van Clear Channel Nederland rijdt mee. Wij bellen met Anoeshka Harpal

[Interview] Koen Dittmar (Mannenmedia) over de Media Rally 2019
21-06-2019 | 11:04:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Koen Dittmar en zijn collega’s van Mannenmedia rijden mee. Wij spreken hem

[Interview] Neil van der Veer (Newcom): Zeker nu moet de krant een baken van vertrouwen zijn
20-06-2019 | 13:42:42
Traditionele nieuwsbronnen zoals kranten worden het meest vertrouwd in Nederland, blijkt uit de Media VertrouwensMonitor van Newcom

[Interview] Anton en Annelies Pijper: We geloven in een gedrukt product
20-06-2019 | 12:36:40
Media-echtpaar Anton en Annelies Pijper staat, samen met Antons broer Bas, aan het roer van Pijper Media. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een full-servicemediabedrijf met 16 bekende merken

[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019
20-06-2019 | 12:31:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Petrit Kabashi (CEE Platform) over de Media Rally 2019
20-06-2019 | 11:37:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Petrit Kabashi, algemeen directeur van CEE Platform, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Mikel Burger (Ve Global) over de Media Rally 2019
19-06-2019 | 10:25:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Mikel Burger en Babak Monfared van Ve Global rijden mee. Wij bellen Mikel

[Interview] Kylie Deenen (Exterion Media) over de Media Rally 2019
18-06-2019 | 12:59:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Kylie Deenen en Aimee de Vries rijden mee met het Exterion Media team. Wij bellen Kylie

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019
14-06-2019 | 15:30:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover
12-06-2019 | 12:31:00
Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print

[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen
11-06-2019 | 09:42:16
Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent

[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor

[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
03-06-2019 | 09:16:38
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck

[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content
01-06-2019 | 11:33:50
Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig
22-05-2019 | 10:57:41
Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content

[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen
16-05-2019 | 12:48:54
Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content

[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite
14-05-2019 | 11:12:00
Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop

[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
13-05-2019 | 10:43:00
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden

[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden
10-05-2019 | 11:39:00
Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst

[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland
08-05-2019 | 14:16:00
Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam

[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf

[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
06-05-2019 | 09:35:00
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep

[Nederlands MediaNetwerk TV] Arno Peperkoorn over arbeidsmarkt in media en marketingcommunicatie
03-05-2019 | 13:25:00
Als toonaangevende speler in recruitment en executive search weet Arno Peperkoorn, directeur-partner bij Result Recruitment Group, als geen ander wat er speelt in media en marketing communicatie in het algemeen en op de arbeidsmarkt in het bijzonder. Hij bespreekt met ons de trends

[Interview] Slaven Mandic: WPK en TMG zijn extreem complementair
01-05-2019 | 10:27:00
Slaven Mandic was CEO van Wayne Parker Kent, tot Telegraaf Media Groep alle aandelen van zijn bedrijf overnam. Ook hij maakte de overstap en nu mag hij zichzelf directeur Advertising van TMG noemen. Hoe kijkt hij naar de samenwerking tussen de bedrijven en naar de branche?

[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas
30-04-2019 | 11:09:00
Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen

Uitblinkers in Zaken Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 22:02:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial Cross Media Case van het Jaar 2019
27-04-2019 | 12:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial in als Cross Media Case. We spreken met Tjerk de Vries, contentregisseur bij TMG Natives

Lauren van der Heijden Cross Media Man van het Jaar 2019
26-04-2019 | 11:09:00
Lauren van der Heijden is directeur Corporate Sales van de Persgroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart
19-04-2019 | 11:22:00
Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
01-04-2019 | 11:09:37
Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen

[Interview] Bo Wijnakker: NU.nl werkt aan nieuws op maat
01-04-2019 | 10:12:00
Tijdens de World AI Summit won het team van NU.nl de hackathon met hun pitch voor breaking nieuws op maat. We spreken met Bo Wijnakker, product owner en deelnemer aan de hackathon namens de nieuwssite

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan
29-03-2019 | 14:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data
29-03-2019 | 11:29:00
Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest
28-03-2019 | 12:54:22
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest