Interviews

[Interview] Annemarie Brouwer (Traffic4u) over de IAB Talent Award
15-06-2018 | 10:36:00
Door IAB Nederland zijn voor de tweede maal de Programmatic Awards uitgereikt. Annemarie Brouwer van Traffic4u mocht de Talent Award voor Campaign Manager in ontvangst nemen
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
[Interview] Derk Nijssen over de stap naar het buitenland en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 11:20:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Interview] Rick Vriesema over AMMA's en Exterion
11-06-2018 | 10:51:00
Rick Vriesema, Head of National Sales bij Exterion Media, won de prestigieuze Carl Lipp-prijs tijdens de AMMA Awards en is mediavertegenwoordiger van het jaar. We spreken hem over de prijs en het bedrijf waar hij nu zo’n zeven jaar werkt
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
[Interview] Frans Jonker (Eventbrite) over distributed commerce
31-05-2018 | 16:51:00
Er ontwaart een trend in de ticketingbranche: distributed commerce. Wat is het precies en waarom is het een verbetering? Wij spreken met Frans Jonker, General Manager Continental Europe van Eventbrite
[Interview] Elise Kop over The HUB, influencermarketingplatform van Sanoma
29-05-2018 | 15:34:00
The HUB is live, het label van Sanoma dat adverteerders bedient rondom alle facetten van influencermarketing. We spreken met Elise Kop, productmanager influencermarketing bij Sanoma, over deze vorm van marketing en de toekomst ervan
[Interview] Brenda Gerritsen-Brouns over OHRA en paarse krokodillen
29-05-2018 | 11:52:00
Verzekeraar OHRA kwam na veertien jaar met een opvolger van de paarse krokodil-commercial. Inmiddels is het beest een eigen leven gaan leiden en staat hij zelfs in de Dikke van Dale. We praten erover met Brenda Gerritsen-Brouns, teammanager Merk en Content van OHRA
[Interview] Thijs Rotman (Mundu) over duurzame buitenreclame
29-05-2018 | 10:42:00
Buitenreclame-exploitant Mundu heeft een eerste duurzame digitale reclamemast toegevoegd aan haar netwerk. 400 zonnepanelen voorzien de LED-schermen van 103 m2 van stroom en ook het staalwerk is duurzaam. We spreken met mede-eigenaar van Mundu, Thijs Rotman
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
[Interview] Maarten Roomer over de hernieuwde merkpositionering van Mobiel.nl
22-05-2018 | 13:52:11
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
[Interview] Patrick Goldsteen over de lancering van videoformat 538Track Checker
18-05-2018 | 07:10:00
Radio 538 lanceert videoformat 538Track Checker, waarin 538-dj Barend van Deelen samen met bekende gasten op zoek gaat naar de betekenis van nummers en songteksten
[Interview] Yolanda Formanoy over de vernieuwde Echo
17-05-2018 | 10:50:00
De Echo, de grootste krant van Amsterdam, wordt binnenkort vernieuwd. Op woensdag 30 mei vallen de eerste vernieuwde edities bij lezers op de mat. Wij spreken Yolanda Formanoy, projectleider/uitgever De Echo
[Interview] Ron Sterk over vernieuwde Vuebioscopen: Je zit ultiem comfortabel
04-05-2018 | 15:56:19
Bioscopen zetten steeds meer in op beleving. Zo opende Vue in Den Bosch de eerste bioscoop die volledig is ingericht met elektrisch verstelbare DeLuxe stoelen. Wij spreken Ron Sterk, directeur van Vue
[Interview] Wouter Glaser over pr-campagne Magnum Mansion: 3 miljoen euro mediawaarde
04-05-2018 | 13:40:00
Begin april toverde Magnum het InterContinental Amstel om tot ware Magnum Mansion, met behulp van het Amsterdamse pr-bureau Glasnost. Wij spreken Wouter Glaser, directeur en oprichter van Glasnost
[Interview] Gio Schouten over PRSONAS: Wij creëren virtuele medewerkers die 24/7 inzetbaar zijn
04-05-2018 | 11:35:00
Holografische selfservice-oplossingen die in staat zijn te communiceren met mensen: PRSONAS maakt van de toekomst nu. Wij spreken met Gio Schouten
[Interview] Michiel Veugelers over zijn nieuwe rol binnen IPG Mediabrands
01-05-2018 | 10:50:00
Michiel Veugelers, inmiddels 14 jaar in dienst bij UM/IPG Mediabrands, is per mei 2018 marketingcommunicatiemanager van IPG Mediabrands Netherlands. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de professionalisering van de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers
30-04-2018 | 10:45:00
Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken
30-04-2018 | 10:35:00
NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube
[Interview] Margriet van der Linden over M
30-04-2018 | 09:53:00
Margriet van der Linden is het nieuwe gezicht van de vooravond van NPO 1. In M bespreekt ze vanaf 14 mei 2018 met haar gasten het nieuws van de dag. We spreken haar over haar nieuwe dagelijkse talkshow
[Interview] Marieke Liesting-Noorlag: FrieslandCampina speelt in op de behoeften van de bewuste consument
30-04-2018 | 08:12:00
FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel.
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken
20-04-2018 | 12:01:00
NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:25
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
[Interview] Julien Galand over Pepsi MAX®' LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne
13-04-2018 | 13:17:00
Pepsi MAX® lanceerde onlangs de internationale 2018 LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager
[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers
13-04-2018 | 12:43:00
Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers
[Interview] Floris de Vries over de MediaTestDag
11-04-2018 | 11:04:00
Het onderzoeksbureau MediaTest organiseert 15 mei de MediaTestDag: een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen 24 uur een onderzoek van begin tot eind zullen uitvoeren. Wij spreken met Floris de Vries van MediaTest
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
11-04-2018 | 09:24:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
[Interview] Brian Hirman over Goud Uberconnected
10-04-2018 | 15:22:00
Goud Uberconnected behoort alleen al vanwege deze explosieve groei tot de meest spraakmakende bureaus van Nederland
[Startups] Constance Olde Meule over de Mediaboerderij
06-04-2018 | 15:19:00
Constance Olde Meule bouwde de afgelopen jaren een mooi trackrecord in de media op en startte onlangs haar eigen bedrijf de Mediaboerderij. Wij spreken haar
[Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen
01-04-2018 | 09:09:00
Patrick Goldsteen, Innovation Director bij Talpa Radio, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem
[Cross Media Adverteerder 2018] Jos van den Bergh over Renault
28-03-2018 | 16:02:00
Renault is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het jaar 2018, voorgedragen door OMD. Aan het woord is Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie bij Renault
[Cross Media Adverteerder 2018] Sylvia den Blanken over PepsiCo
28-03-2018 | 14:50:00
PepsiCo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door OMD. Wij spreken met Sylvia den Blanken, senior mediamanager bij PepsiCo
Tele2 Cross Media Adverteerder van het jaar 2018
28-03-2018 | 14:41:00
Tele2 is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door MediaCom. Wij spreken met Denise Noordermeer, mediamanager bij Tele2