Interviews

[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op
07-08-2018 | 14:27:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot
03-08-2018 | 09:32:00
Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie
[Interview] Harry Dekker (Unilever): Wegkijken van de realiteit wordt afgestraft
30-07-2018 | 10:42:21
Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een mediatransitie die nauwelijks te behappen is. Het oude vertrouwde tv, print en radio moesten in korte tijd plaatsmaken voor digital. We spreken met Dekker over hoe hij die opmars bij Unilever heeft beleefd en hoe je jezelf als merk niet kwijtraakt
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mandy van der Wal over TMG en video
24-07-2018 | 13:03:00
De tijd dat TMG zich vooral bezig hield met het uitgeven van dagbladen in print, ligt alweer een tijd achter ons. Nederlands MediaNetwerk heeft een boeiend gesprek met Mandy van der Wal, directeur video bij TMG
[Interview] Aaltje Wiersma en Charissa de Koning (TMG) over #lekkergeregeld
24-07-2018 | 10:14:00
Onlangs lanceerde TMG de tweede #lekkergeregeld-campagne voor Reaal. Wij spreken Aaltje Wiersma, crossmedia- en projectmanager van TMG, en Charissa de Koning, project- en performancemanager van TMG.
[Interview] Jeroen de Bakker: Talpa heeft een bepalende positie binnen radio
24-07-2018 | 09:55:07
Jeroen de Bakker is directeur Brand & Online van Talpa Network waar hij van de radiozenders die onder Talpa Radio vallen (538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica, JUKE) sterke mediumonafhankelijke radiomerken wil maken. Wij spreken hem over de veranderende radioconsumptie, digitalisering en voice assistants
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over het groeiende bereik van NU.nl
17-07-2018 | 11:13:00
Het gaat goed met NU.nl. Hoe dat komt? We vragen het Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "We luisteren heel goed naar de wensen van onze bezoekers en proberen die ook snel tot uitvoering te brengen"
[Interview] Giel Beelen: Ik laat mensen graag weten dat ik nu bij Veronica zit
17-07-2018 | 09:50:00
In oktober 2017 verkast dj Giel Beelen van 3FM naar Radio Veronica en zoals we van hem gewend zijn, heeft hij alweer een aantal spraakmakende acties achter de rug. Hij voelt zich duidelijk thuis. Wat heeft hij nog meer in petto en hoe kijkt hij naar zijn geliefde medium radio?
[Interview] Thomas van de Weerd over Pathé Thuis
13-07-2018 | 14:07:53
Het moge duidelijk zijn dat video on demand booming is. Early bird Pathé Thuis profiteert van deze ontwikkeling. Wij spreken met Thomas van de Weerd, managing director en mede-eigenaar van Pathé Thuis
[Interview] Hans Veldhorst over het belang van mobile advertising
09-07-2018 | 14:46:00
Door zijn ervaringen in de reclamewereld, opgedaan bij onder andere bureaus als TBWA en Ogilvy, zag Hans Veldhorst van dichtbij hoe de markt zich ontwikkelde richting mobile
[Interview] Tim Hoefnagel over Squeezely
04-07-2018 | 13:57:00
Oprichter en eigenaar van Squeezely, Tim Hoefnagel, kwam langs in de Quadia Studio's in Hilversum voor een gesprek over zijn bedrijf
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
03-07-2018 | 10:31:00
Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap
[Interview] Erwin van Luit over zijn plannen bij New Skool Media
02-07-2018 | 11:42:20
New Skool Media is een uitgever van twintig mediamerken, waaronder een aantal titels die zijn overgenomen van Sanoma. Een van de grootste titels is Elsevier,
[Interview] Dennis Stolk over het belang van data
02-07-2018 | 08:41:34
Samen met compagnon Floris van Lelyveld richtte Dennis Stolk onlangs The Data Agency op. Het bedrijf helpt organisaties bij de transformatie naar een datagedreven organisatie door de ontwikkeling en uitvoering van een datastrategie. Wij spreken hem over de onderschatting van de complexiteit van data het het belang van deze gegevens
[Interview] Phileas Fox (Adfactor) over podcast advertising
26-06-2018 | 12:29:00
Contentmarketingspecialist Adfactor biedt adverteerders de mogelijkheid om podcasts in te zetten. Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers. Wij spreken Phileas Fox, directeur van Adfactor
[Interview] Aimée Kiene aan de slag als chef Volkskrant Magazine
22-06-2018 | 09:48:00
Aimée Kiene heeft sinds begin april het stokje overgenomen van Corinne van Duin als chef van Volkskrant Magazine. Kiene is geen onbekende van de Volkskrant
[Interview] Annemarie Brouwer (Traffic4u) over de IAB Talent Award
15-06-2018 | 10:36:00
Door IAB Nederland zijn voor de tweede maal de Programmatic Awards uitgereikt. Annemarie Brouwer van Traffic4u mocht de Talent Award voor Campaign Manager in ontvangst nemen
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
[Interview] Derk Nijssen over de stap naar het buitenland en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 11:20:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Interview] Rick Vriesema over AMMA's en Exterion
11-06-2018 | 10:51:00
Rick Vriesema, Head of National Sales bij Exterion Media, won de prestigieuze Carl Lipp-prijs tijdens de AMMA Awards en is mediavertegenwoordiger van het jaar. We spreken hem over de prijs en het bedrijf waar hij nu zo’n zeven jaar werkt
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
[Interview] Frans Jonker (Eventbrite) over distributed commerce
31-05-2018 | 16:51:00
Er ontwaart een trend in de ticketingbranche: distributed commerce. Wat is het precies en waarom is het een verbetering? Wij spreken met Frans Jonker, General Manager Continental Europe van Eventbrite
[Interview] Elise Kop over The HUB, influencermarketingplatform van Sanoma
29-05-2018 | 15:34:00
The HUB is live, het label van Sanoma dat adverteerders bedient rondom alle facetten van influencermarketing. We spreken met Elise Kop, productmanager influencermarketing bij Sanoma, over deze vorm van marketing en de toekomst ervan
[Interview] Brenda Gerritsen-Brouns over OHRA en paarse krokodillen
29-05-2018 | 11:52:00
Verzekeraar OHRA kwam na veertien jaar met een opvolger van de paarse krokodil-commercial. Inmiddels is het beest een eigen leven gaan leiden en staat hij zelfs in de Dikke van Dale. We praten erover met Brenda Gerritsen-Brouns, teammanager Merk en Content van OHRA
[Interview] Thijs Rotman (Mundu) over duurzame buitenreclame
29-05-2018 | 10:42:00
Buitenreclame-exploitant Mundu heeft een eerste duurzame digitale reclamemast toegevoegd aan haar netwerk. 400 zonnepanelen voorzien de LED-schermen van 103 m2 van stroom en ook het staalwerk is duurzaam. We spreken met mede-eigenaar van Mundu, Thijs Rotman
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
[Interview] Maarten Roomer over de hernieuwde merkpositionering van Mobiel.nl
22-05-2018 | 13:52:11
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
[Interview] Patrick Goldsteen over de lancering van videoformat 538Track Checker
18-05-2018 | 07:10:00
Radio 538 lanceert videoformat 538Track Checker, waarin 538-dj Barend van Deelen samen met bekende gasten op zoek gaat naar de betekenis van nummers en songteksten
[Interview] Yolanda Formanoy over de vernieuwde Echo
17-05-2018 | 10:50:00
De Echo, de grootste krant van Amsterdam, wordt binnenkort vernieuwd. Op woensdag 30 mei vallen de eerste vernieuwde edities bij lezers op de mat. Wij spreken Yolanda Formanoy, projectleider/uitgever De Echo
[Interview] Ron Sterk over vernieuwde Vuebioscopen: Je zit ultiem comfortabel
04-05-2018 | 15:56:19
Bioscopen zetten steeds meer in op beleving. Zo opende Vue in Den Bosch de eerste bioscoop die volledig is ingericht met elektrisch verstelbare DeLuxe stoelen. Wij spreken Ron Sterk, directeur van Vue
[Interview] Wouter Glaser over pr-campagne Magnum Mansion: 3 miljoen euro mediawaarde
04-05-2018 | 13:40:00
Begin april toverde Magnum het InterContinental Amstel om tot ware Magnum Mansion, met behulp van het Amsterdamse pr-bureau Glasnost. Wij spreken Wouter Glaser, directeur en oprichter van Glasnost
[Interview] Gio Schouten over PRSONAS: Wij creëren virtuele medewerkers die 24/7 inzetbaar zijn
04-05-2018 | 11:35:00
Holografische selfservice-oplossingen die in staat zijn te communiceren met mensen: PRSONAS maakt van de toekomst nu. Wij spreken met Gio Schouten