[Cross Media Man] Arthur Herpel: De tijd dat je met een enkel mediumtype een complete doelgroep activeert, ligt achter ons
26-03-2019 13:17:00 Door: Katja Brokke | Hits: 6731 | Tags:

Arthur Herpel is Head of Business en partner bij Brand New Telly, dat onlangs is overgenomen door Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia.

Kun je Brand New Telly introduceren?

Brand New Telly was een prachtige creatieve club met passie om content-denken te combineren met reclame-denken. Het was het eerste bureau in Nederland dat de kracht van redactionele content inzette met een commercieel doel. Voor prachtige merken als Sourcy, Heineken, Nike, ING, Lexus, Gazelle en NPO hebben we afgelopen jaren mooie projecten neergezet. Ik spreek hier in de verleden tijd, omdat we recent zijn overgenomen door Talpa Network en de naam Brand New Telly verdwijnt. De ambitie, creativiteit en lef blijven, want we gaan als Talpa Network Creative een nieuw hoofdstuk schrijven in de Nederlandse mediawereld.

Wat zijn jouw activiteiten bij Brand New Telly?

Zorgen dat de machine loopt en dat er een duidelijke creatieve briefing ligt met een krachtig inzicht waar creatieven mee uit de voeten kunnen. Daarnaast zal ik altijd zorgen dat ik in het creatieve proces kan sparren opdat het concept ook in niet voor de handliggende middelen effectief kan worden doorvertaald.

Wat is jouw visie op crossmedia?

De tijd dat je met een enkel mediumtype een complete doelgroep activeert, ligt achter ons. Crossmedia is de norm. Dus in plaats van alleen een visie op crossmedia moet je groter durven denken. Ik geloof dat krachtige oplossingen komen wanneer een team uit meer creativiteit bestaat dan alleen die van de creatieven. Juist door ook creatief te zijn vanuit media, data en productie ontstaan oplossingen die optimaal invulling geven aan de mogelijkheden van vandaag. Een goed idee briljant geëxecuteerd in alle fases is waardevoller dan welke visie op media dan ook. Daarom vullen wij onze creatieve teams aan met productie, media, data en creatieven zodat oplossingen optimaal invulling geven aan de mogelijkheden van vandaag.

Hoe zie jij crossmedia de komende jaren ontwikkelen?

Omdat ik crossmedia zie als een logisch voortvloeisel van een goed idee zou ik het liefst zien dat crossmedia ook vanuit die kant ontwikkelt. Dus dat we - in plaats van te denken vanuit influencers, print, tv, social of andere mediamiddelen - elkaar dwingen om betere ideeën te bedenken en daarna te bedenken hoe je dit met behulp van influencers, print, tv of social media crossmediaal groot kan maken.

Wat is de rol en het belang van data in jullie crossmediale strategie?

Zonder data geen onderbouwing en geen fundament en misschien nog wel belangrijker, geen kennis om te optimaliseren. Creativiteit is geen statisch proces meer. Door alles wat je leert kun je realtime ideeën bijsturen en verbeteren. Daarom zijn data bij ons de backbones van praktisch ieder idee dat we ontwikkelen.

Op welke crossmediale case of crossmediaal product van Brand New Telly ben jij trots?

Vaak draaien crossmediale cases om grote traditionele media. Je ziet in zo’n case dan radio, tv en online in elkaar versmelten, maar het kan ook heel anders. Voor de KLM Open hebben we voor ING Private Banking het allereerste mobiele golftoernooi van de wereld ontwikkeld. Hiermee activeerden we ter plekke het sponsorship maar maakten het ook mogelijk voor heel Nederland om mee te doen. Een mooie mobile experience rondom Beat the pro liep naadloos over in de mogelijkheid om het real-life op te nemen tegen de pro’s van de KLM Open. Als je dan ziet wat een crossmediale aanpak vanuit een sterk idee kan toevoegen op zo’n case ben ik echt trots. Als tegenhanger ben ik ook trots op onze campagne Diesel Bedankt voor Lexus waar we het afscheid van diesel hebben gevierd vanuit de klassieke middelen radio en print.

Wat zie jij zelf als jouw belangrijkste crossmediale wapenfeit van 2018?

Alhoewel de feitelijke deal pas in 2019 is getekend, stond het najaar van 2018 al in het teken van de deal tussen Talpa Network en Brand New Telly. Ingelijfd worden door zo’n ambitieus media-techbedrijf heeft iedereen bij ons weer op scherp gezet. We zitten vol ambitie en willen het verschil maken. Voor adverteerders en voor Talpa Network zelf. Met verrassende nieuwe platforms, sterke originals en natuurlijk ook met onderscheidend werk voor de adverteerders bij Talpa Network. Liefst vanuit een sterk idee en dan crossmediaal uitgevoerd. 

www.brandnewtelly.com

Lees ook:
[Cross Media Man] Pier Baarsma: We hebben Dan Brown ingezet als influencer 
[Cross Media Man] Hans Nijenhuis: Weet je nog, vroeger, dat je artikelen online zette en dan verwachtte dat het verder vanzelf ging? 
- [Cross Media Vrouw] Hendrikje Crebolder: Het Rijksmuseum is aanwezig op abri's, maar ook op Zwarte Cross 
[Cross Media Man] Justus Verkerk: De crossmediaconcepten van FCCE hebben het doel om meer data te verkrijgen
[Cross Media Man] Lauren van der Heijden: De Persgroep is getransformeerd van millimeter-verkoper tot adviseur   
- [Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

 

www.crossmediaawards.nl

Bestel hier kaarten voor de Cross Media Awards op 24 april

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door:

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie