Thomas Rosenkamp, Wayne Parker Kent: We weten hoe we merken moeten bouwen
08-12-2016 15:45:00 Door: Marianna Beets | Hits: 10660 | Tags:

Tijdens het DeMedia100 Diner in The Grand Hotel in Amsterdam op 7 december is voor de tweede keer de MediaBelofte van het Jaar bekend gemaakt. Winnaar is Thomas Rosenkamp, strategist bij Wayne Parker Kent. Hij ontving de prijs uit handen van René Hofma, oprichter van Result Recruitment Group. Er waren 10 genomineerden.

Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk in samenwerking met Result Recruitment. Wij spreken Thomas.


Dag Thomas, kun je Wayne Parker Kent introduceren?

Wayne Parker Kent is een online uitgeverij, opgericht in 2011. Ons portfolio bestaat uit 11 online magazines waaronder NSMBL, Famme, Culy en Manners. Naast de uitgeverij hebben we een creatief content marketing bureau, WPK The Agency, dat campagnes en platformen ontwikkelt voor merken als Booking.com, Google, TNT, KPN en Samsung. Iedere vorm van creatie vindt binnenshuis plaats; van concept tot redactie en development.

Wat kan Wayne Parker Kent dat andere bedrijven niet kunnen?

Onze merken zijn vrijwel zonder uitzondering allemaal inhouse ontwikkeld. We weten dus hoe we merken moeten bouwen. Nu merken steeds vaker om content strategie en content productie verlegen zitten, komt die gecombineerde expertise vaak goed van pas.

Ons creatieve bureau is dankzij dat uitgevers dna in staat de volledige content keten te leveren aan merken. Van het ontwikkelen van strategie tot de productie van content. Bij het ontwikkelen van die volledige content keten speelt de data van de uitgeverij altijd een bepalende rol. We gebruiken insights als basis voor veel strategieën en campagnes die we ontwikkelen voor merken. Er is één duidelijk onderscheid tussen ons en concurrerende bureaus van exploitanten: We maken ook content die je nergens op de platformen van Wayne Parker Kent zult tegenkomen.

Zo jong en al een groot cv opgebouwd met daarop onder meer Ogilvy, LBi Lost Boys, Boondoggle en KesselsKramer. Je werkt sinds oktober voor Wayne Parker Kent (en nu al genomineerd!). Je komt nu van Initiative. Waarom heb je deze stap gezet?

Verhalen vertellen die mensen willen horen in plaats van verhalen vertellen die mensen moeten horen, is de visie waardoor mijn hart sneller gaat kloppen voor het communicatievak. Ik geloof dat content marketing de communicatievorm is die merken écht kan verbinden aan mensen omdat content marketing draait om het toevoegen van waarde aan het leven van je klant. Wayne Parker Kent deelt deze visie en biedt mij de plek om mezelf binnen die visie verder te ontwikkelen. Dus dat is wel de reden. Dat. En ze geven killer vrijmibo’s.

Waaruit bestaat jouw werk bij Wayne Parker Kent? 

Bij WPK The Agency ben ik als onderdeel van een hecht team medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van content strategieën voor een mooi en divers klantenportfolio. Naast het geven van inhoudelijk advies biedt de rol van strateeg mij ook een mooie uitdaging op accountmanagement.

Tevens wordt de rol van strateeg ingevuld met het adviseren van het salesteam van Wayne Parker Kent op het gebied van mediastrategie. Mijn achtergrond in media en communicatie komt hier op een mooie manier samen.

Wat zijn jouw ambities?

Ik ben naar Wayne Parker Kent gekomen om mijn ambities als content strateeg en mijn diverse achtergrond in media en reclame verder te ontwikkelen zodat ik me hiermee verder kan onderscheiden. De vraag naar content neemt alleen maar toe bij adverteerders, dus genoeg mooie uitdagingen voor de komende periode.

Wat is het laatste nieuws?

Ik mag er nog niet te veel over zeggen! Maar tipje van de sluier: voor een grote, wereldwijde klant vliegen we binnenkort de hele wereld over om toffe video content op te nemen. Hiernaast zijn we bezig om voor meerdere nationale én internationale merken hun content strategie vorm te geven en hun owned kanalen te voorzien van content. Stay tuned!

www.wayneparkerkent.com

Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier

 

De MediaBelofte van het Jaar wordt gesponsord door

 

 





 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie