
[Interview] Barbara Barend over Helden Magazine en Helden Media
In 2019 startte Barbara Barend samen met haar vader Frits Barend het tijdschrift Helden. Aanvankelijk in part-time naast haar andere werk maar toen Sanoma zich in het tijdschrift inkocht, werd het al snel serieuzer.
Na de grote reorganisatie bij Sanoma waarbij een flink deel van het tijdschriftenportfolio werd verkocht aan onder meer New Skool en Pijper, wilde Sanoma het aandeel in Helden Magazine weer van de hand doen. Barbara Barend kocht de aandelen terug en werd ondernemer: "Ik had plannen met Helden. Het was mij duidelijk dat print minder belangrijk zou worden en daarom wilde ik vol inzetten op online, social en video."
Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft het Nederlands MediaNetwerk een meer dan boeiend gesprek met Barbara Barend over ondernemen in de media, de toekomst van tijdschriften en televisie en de kunst van sportverhalen vertellen: "Alles wat wij doen, komt voort uit onze kernwaarden - vanuit bewondering, vol vertrouwen, met de hoogste kwaliteit - en in alles wat wij doen, zelfs in de kleinste post op social media, moet dat zitten. We zijn er ziek van als dat niet zo is."
Kijken!
www.heldenonline.nl
www.quadia.com
Bekijk op Nederlands MediaNetwerk TV ook de interviews met
- San Fu Maltha | Oprichter Fu Works
- Jan Riemens | CEO Zoomin.TV
- Ben van der Burg | CCO Triple
- Eric Kip | Managing Director Exterion Media
- Patrick van Hooy | Oprichter Value Zipper
- Madelon Fortuin | Commercieel Directeur NRC
- Marc Stubbé | Managing Partner The CMR Agency
- Marc Verschoor | COO Zenith
- Nico Verspaget | CEO Quadia
- Slaven Mandic | CEO Wayne Parker Kent
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie
