[Interview] Gisela Rule over Grolsch 0.0%
22-03-2017 13:38:00 Door: | Hits: 5257 | Tags:

In navolging van de alsmaar groeiende populariteit van alcoholvrij bier, lanceerde ook Grolsch onlangs een 0,0-variant. We spreken met marketingdirecteur Gisela Rule over de alcoholvrijtrend en de ontwikkelingen op marketinggebied.

Hallo Gisela. Grolsch had al een bier in het assortiment met 0,5 procent alcohol: Stender. Wordt deze nu uit het assortiment gehaald?

Ja, Grolsch gaat inderdaad stoppen met Stender. We merken dat consumenten graag een alcoholvrij bier willen drinken en dat 0,5 procent alcohol nog steeds als een barrière wordt gezien op momenten dat men geen alcohol wil drinken.

De alcoholvrijtrend is al een aantal jaar aan de gang. Waarom nu pas een 0.0?

We willen geen concessies doen aan ons vakmanschap en ons karakteristieke brouwproces en hebben daarom de tijd genomen om met deze Grolsch 0.0% op de markt te komen. Onze Grolsch 0.0% is gebrouwen met een speciale gist. De gist zorgt voor de zuivere biersmaak en in combinatie met de twee soorten hop, dezelfde signature als bij ons Premium Pilsner, ontstaat zo de volle, frisse smaak. Bij het vergistingsproces wordt de gistgroei gestimuleerd en de alcoholische vergisting (af)geremd. Om dit goed te kunnen doen, monitoren we continue het brouwsel.

Heineken lanceerde bijna tegelijkertijd een 0,0-bier. Wat is daar gebeurd? Toeval lijkt mij sterk…

De biermarkt is zeer concurrerend en we zien allemaal dezelfde trends in de markt. Daar spelen we uiteraard op in. Dus launches van dit soort producten zijn niet onverwachts.

Met welke marketingstrategie brengen jullie Grolsch 0.0% op de markt?

Wij geloven erin dat mensen ons product moeten proeven. Daarom presenteren we het in de horeca en creëren we zichtbaarheid op de winkelvloer en ondersteunen we dit op social media.

Met welke reclame- en mediabureaus werken jullie samen?

Voor wat betreft social media werken we samen met Goud Uberconnected.

Welke ontwikkelingen in de marketing vallen je op?

Snelle ontwikkelingen in de nieuwe manieren van marketing lijken de boventoon te voeren. Het is geweldig om te zien hoe marketeers inspringen om echte verbindingen met de consument te creëren op een zinvolle en relevante manier.

De andere kant van het verhaal is dat we als marketeer steeds bedachtzamer moeten zijn bij het binnendringen in het dagelijks leven van onze consumenten. Zij bepalen zelf wat relevant is en wat niet.

Wat zie je graag in de toekomst gebeuren op marketinggebied?

Meer focus op kwaliteit dan op kwantiteit. We moeten de lat hoog blijven leggen als het gaat om de hoge kwaliteit van de content.

Wat is het laatste nieuws?

Naast onze Grolsch 0.0% zijn we ook erg enthousiast over ons vernieuwde Radlerassortiment. Een nieuwe look en twee nieuwe varianten, Limoen en IceTea Perzik. Beide ook met 35 procent minder suiker; een andere belangrijke trend waar we op inspelen.

www.koninklijkegrolsch.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie