[Interview] Hoofdredacteur May-Britt Mobach over Amayzine
09-02-2017 15:54:22 Door: Katja Brokke | Hits: 5083 | Tags:

Het succesvolle online magazine Amayzine.com (Pilot Studio) lanceerde in januari haar eerste printversie. We spreken met hoofdredacteur May-Britt Mobach over de reden, de kwaliteit en haar concurrenten.

Foto's: Vivian Hoorn

Hallo May-Britt. Een printversie van Amayzine.com. Een droom die uitkomt?

Een droom vind ik iets waarvan je nooit had durven denken dat ‘ie uit zou komen. Zo denk ik gelukkig niet zo snel. Het is wel iets waar ik heel veel nachten van wakker heb gelegen. Van pure opwinding en plezier, dat wel. Om je merk zo tastbaar in het schap te zien liggen, benadrukt nog meer dat je bestaat. Nu wens ik mezelf een vlucht naar een buitenlandse bestemming en dan op een stoel achter iemand die ons magazine leest. Heerlijk lijkt me dat.

Je werkt met kwaliteit. Voor zowel het papier als de contributors. Goedkoop is duurkoop?

Het leuke van deze tijd is dat je ziet dat magazines waarin wordt geïnvesteerd ook goede verkoopcijfers laten zien. LINDA., JAN en Vogue plussen allemaal in hun verkoop. Bovendien zijn we het aan ons moedermerk verplicht om wat we doen zo goed mogelijk te doen. Daarom kozen we voor 100grams papier met een 200 grams cover met een matte finish. Als je dan eindelijk iets van Amayzine vast kunt houden, is het extra leuk als dat ook een ervaring is,

Het tweehonderd pagina’s tellende magazine kost 4,99 euro. Je had er makkelijk meer voor kunnen vragen (of niet?). Waarom en hoe heb je die prijs zo laag gehouden?

Ik verkoop liever veel voor iets minder dan weinig voor iets meer.

Waarin onderscheidt het tijdschrift zich van andere modebladen als ELLE en Vogue?

Voor mij zijn de lezers van ELLE en Vogue echt ingevoerd in de wereld van de mode. Onze lezeres ook, maar het zou zomaar kunnen dat ze net even niet de nieuwe designer van Dior kunnen oplepelen. Wij zijn een lifestylefilter waarbij die leuke vrouw met een baan en een druk leven wordt ingefluisterd wat leuk, cool en aan de hand is. We gunnen elke vrouw een designerbat, maar beseffen ons ook dat je er niet zomaar elke maand een kunt kopen. Die down to earth-benadering van de mode, onze uitbundige vormgeving en grappige toon maken ons uniek.

Is het magazine een op zichzelf staand medium, of gebruik je veel content van Amayzine.com en vice versa?

Nee zeg, dat zou wat zijn. Dat je betaalt voor iets wat straks gratis op de site komt. Het magazine is de couture, de site de prêt-à-porter. Alles grijpt in elkaar, maar een shoot voor print vraagt om een heel andere benadering dan online.

Welke crossmediale plannen zijn er verder nog?

We gaan onze videocontent uitbreiden, er valt tenslotte nog meer vast te leggen. We gaan een samenwerking aan met de leuke vrouwen van 9straatjesonline.com en we fantaseren over nog meer extreem spannende dingen die ik nu helaas nog even voor me moet houden.

Wat is het laatste nieuws?

Had ik al gezegd dat we een blad hebben? 

www.amayzine.com
www.pilotstudio.nl

 

Lees ook Online magazine Amayzine.com kiest voor print

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie