
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
Zijn werkspectrum van dit moment omvat activiteiten voor en belangen in verschillende bedrijven, adviesfuncties en een aantal commissariaten. Wij spreken hem vandaag in de hoedanigheid van Managing Partner van The CMR Agency, een adviesbureau waar ook Bert Meerstadt en Henk Galavazi bij zijn betrokken.
Vertrekpunt van het interview met Marc Stubbé is een column die hij publiceerde op het Nederlands MediaNetwerk met de titel: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook.
Een meer dan boeiend gesprek over uitgeefmodellen, de Europese privacy wetgeving en de introductie van de term CMR; Customer Managed Relationships.
Lees ook:
Kijk op Nederlands MediaNetwerk TV ook naar:
[Interview] Madelon Fortuin: Bij NRC is het mobile first; al het andere volgt daaruit
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie
