[Interview] Noëlle van Eijk over GlobalMedia-ID en influencermarketing
23-11-2016 08:52:00 Door: | Hits: 8941 | Tags:

Modellist-ID is onderdeel geworden van GlobalMedia-ID. Met hun database van internationale modellen zullen zij content creëren voor verschillende merken. Van influencermarketing tot videocontent; met hun ervaren team ontwikkelen en produceren zij het en zorgen ze ervoor dat het middels distributie via verschillende social mediakanalen een optimaal bereik heeft. Wij spreken met de CEO van GlobalMedia-ID Noëlle van Eijk over influencermarketing.

Wat doet GlobalMedia-ID?

GlobalMedia-ID is ontstaan uit jaren opbouw van de community Modellist-ID. Inmiddels hebben we een database van 1200 internationale modellen en een bereik van 14 miljoen. Modellist-ID is onder deze paraplu gehangen en onderdeel geworden van onze content gedreven diensten. GlobalMedia-ID creëert engaging content, onder andere vanuit een unieke database van internationale A-list modellen, geschreven voor en door modellen. De modellen worden tevens ingezet als influencers, waardoor wij met hun bereik en fans de merken goed kunnen wegzetten op social kanalen. Omdat videocontent niet meer weg te denken is, werken wij met een videoteam om deze content snel en kwalitatief te produceren. Dat kan variëren van videocampagnes en bedrijfsvideo’s tot documentaires. Deze dienst kan apart worden ingezet, maar vanuit influencermarketing kunnen we full services bieden op online vraagstukken van de klant: van creatieve brainstormsessies, onlinecampagnes, contentpartner, het bedenken en uitschrijven van scripts en het volledig bedienen van social kanalen.

Je bent net begonnen als CEO. Je kwam van MagStream. Waarom heb je deze overstap gemaakt?

De wereld van digitale publicaties is lang niet meer rendabel en onderscheidend genoeg, mede doordat we ons in een enorme transitie begeven en we traditionele media versterken met of vervangen door nieuwe social media en onlinestrategieën met kwalitatieve content. De overstap van hardcore bladenmaken, naar digitale publicaties en nu naar influencermarketing om social kanalen te kunnen bedienen, geeft mij de enorme uitdaging om deze expertises in te zetten met ons dedicated team. De mogelijkheid om online vraagstukken van klanten te beantwoorden om hun online doelstellingen te bereiken, maakte de overstap naar het opbouwen van deze startup meer dan boeiend. Ik ben een ondernemer pur sang en mijn geloof in GlobalMedia-ID en onze diensten past in deze tijd en wordt alleen maar interessanter en onmisbaarder in iedere boodschap.

Tegelijk met jouw komst vindt er een verandering plaats bij GlobalMedia-ID en Modellist-ID.

GlobalMedia-ID is de overkoepelende naam geworden waaronder Modellist-ID hangt, mede de videoproductietak en influencermarketing. We zijn breed aan het ondernemen om ons opnieuw te positioneren in de markt. Modellist-ID is en blijft de USP van ons bedrijf door de gigantische database van modellen.

Jullie zetten modellen in als social influencers. Vertel!

Influencers zijn niet meer weg te denken uit onlinecampagnevoering. Wij bieden een unieke database met modellen, die als influencers merken en producten neerzetten in hun modellenlifestyle. Daarmee stimuleren en activeren ze hun fans. Zij laten onafhankelijk hun stem horen vanuit authenticiteit. Ze kunnen geen boodschap uitdragen als zij geen affiniteit hebben met het merk of product. Wat je nu ziet, is een verzadiging van bloggers en vloggers. Ze zijn oncontroleerbaar en posten zonder sturing. Dit kan negatief werken op de beleving van je merk en je imago beschadigen. Modellen werken vanuit professionaliteit en hebben de kunde om te vloggen, bloggen, shoutouts en boomrangs te produceren. Daarnaast zetten ze zichzelf op de kaart en brengt het hen dichterbij de merken. Wij briefen en monitoren de content, creëren samen met de klant een content planning en leveren een dashboard met terugkoppeling van de behaalde resultaten in bereik, engagement, volgers en likes.

Hebben jullie al klanten voor het influencerstraject?

Jazeker en met trots delen wij de namen! Neem L’Oréal, waarbij wij meegaan in hun digitale strategie voor 2017 en retail videocontent gaan produceren voor salons. Benbits is net opnieuw op de markt; wij verzorgen de content op de social kanalen met een combinatie van reviews, blogs, shoutouts, boomrangs, selfies en pictures. Dat doen we eveneens voor onder andere Limeau, Stox, Biosil, Quincy, Uber, Flyfit en Roller.

Wat zijn de ambities van GlobalMedia-ID?

Er zijn de afgelopen maanden al grote stappen gezet: van verhuizing en een nieuwe website, tot nieuwe mensen en een nieuwe propositie. Onze ambities zijn groot, maar haalbaar. We breiden de influencer database uit met sporters en bekende bloggers in food en beauty. Daarnaast rollen we een partnerprogramma uit zodat wij onze krachten kunnen bundelen en content breed kunnen wegzetten. We gaan ook offline, zo komt er bijvoorbeeld een groot event in New York.

Wat is het laatste nieuws?

GlobalMedia-ID en Spotify werken samen aan een concept en gaan deze lancering vieren op een van de meest trendy plekken in Amsterdam. Onze leden in de community groeien en we verwelkomden recentelijk een Victoria Secret-model, die een rol gaat spelen bij het optuigen van ons gezamenlijk event in New York. In 2017 verwachten wij twee GlobalMedia-ID-baby’s en worden we ingezet als influencer voor een groot babymerk.

www.globalmedia-id.com

Lees ook:

GlobalMedia-ID zet modellen in als influencers 3.0

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie