
[Interview] Patrick van Hooy over Value Zipper
Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft Bas Vlugt een meer dan boeiend gesprek met Patrick van Hooy; oprichter, eigenaar en commercial director van Value Zipper.
Patrick van Hooy, die verschillende posities in sales had bij TMG, Sanoma en De Persgroep, richtte Value Zipper op in 2014: "In gesprekken met kleinere uitgevers merkte ik dat het voor deze partijen lastig is om advertentie-inkomsten te vinden. Tegelijkertijd zag ik de advertentiemarkt fragmenteren. Sanoma maakte bekend een aantal titels te gaan verkopen, die gingen naar verschillende partijen toe. Dat maakte het voor adverteerders steeds moeilijker om de juiste plek voor de juiste advertentie te vinden."
Ook veranderde het gesprek tussen exploitant en adverteerder, dat werd complexer: "Het ging niet meer om het plaatsen van een advertentie maar om crossmediale campagnes over verschillende platforms. En het ging over content, branded content en partnerships. Op basis van de vaststelling dat adverteerders en exploitanten elkaar steeds moeilijker konden vinden en dat hum gesprek complexer werd, zag ik kansen voor een nieuw bedrijf. Dat is Value Zipper geworden."
www.valuezipper.nl
www.quadia.com
Bekijk op Nederlands MediaNetwerk TV ook de interviews met
- Ben van der Burg | CCO Triple
- Eric Kip | Managing Director Exterion Media
- Madelon Fortuin | Commercieel Directeur NRC
- Marc Stubbé | Managing Partner The CMR Agency
- Marc Verschoor | COO Zenith
- Nico Verspaget | CEO Quadia
- Slaven Mandic, CEO Wayne Parker Kent
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie