[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Geert-Jan Telkamp - Head of Brand Concepts NDC mediagroep
28-09-2018 12:54:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 3329 | Tags:

Geert-Jan Telkamp is Head of Brand Concepts bij NDC mediagroep. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken hem.

Dag Geert-Jan, kun jij NDC mediagroep introduceren?

In het kort staat NDC mediagroep voor verbinden. NDC mediagroep is het grootste onafhankelijke mediahuis van Noord-Nederland; grens Dedemsvaart, Lelystad en alles daar boven, met meer dan 70 digitale kanalen, meer dan 30 events, meer dan 40 huis-aan-huis titels, zeven nieuwsbladen en drie dagbladen. Met deze infrastructuur verbindt NDC 50.000 bedrijven en twee miljoen Noordelingen met regionale en lokale relevante verhalen. Het is zo ontzettend gaaf dat je met al deze mogelijkheden de behoefte van onze partners zo goed kunt invullen.

Wat kan NDC mediagroep dat andere uitgevers niet kunnen?

De Noorderling mobiliseren. Er is geen evenement, gebeurtenis, project of bedrijf waar wij niet bij betrokken zijn. Wij weten beter dan wie dan ook wat er onder onze doelgroep speelt, wat hen bezighoudt en boeit.

Een goed voorbeeld hiervan is onze rol als media- en marketingpartner van de grootste theaterproductie van Nederland, de Stormruiter. NDC verzorgde de ticketing met als resultaat meer dan 100.000 verkochte kaarten, nog voordat de voorstelling überhaupt was begonnen.

Onze kennis van de doelgroep vertalen wij naar creatieve maatwerkconcepten waarmee we de verbinding leggen tussen onze partners en de Noorderlingen. Niet voor, maar met onze partners. Een one-size-fits-allstrategie werkt niet. Een Groninger is echt anders dan een Fries, Amsterdammer of Hagenees.

Waaruit bestaat jouw werk bij NDC mediagroep?

Bij NDC mediagroep mag ik sinds dit jaar richting geven aan het creatieve team Brand Concepts. Bij Brand Concepts bedenken en creëren wij maatwerkoplossingen samen met onze partners die aansluiten bij de leefwereld van de Noorderling. Met Brand Concepts gaan wij voorop in de verandering van NDC mediagroep van krantenbedrijf naar media- en marketingpartner. In deze transformatie stimuleer en beloon ik eigen ondernemerschap. Als je een kans ziet, ga er dan voor. Het is mijn doel om een ieder in zijn kracht te zetten en zo onze gezamenlijke doelstellingen te behalen. Een van de belangrijkste doelstellingen is dat in het huidige veranderende medialandschap te groeien in het aantal partnerships en cases. Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat wij van elkaar leren, zo delen wij met elkaar successen en minder goede cases. Op deze manier zetten we de partners echt centraal.

Hoe zie jij nieuwsmedia en advertising in nieuwsmedia de komende jaren ontwikkelen?

Digitalisering verandert mediagedrag en consumptie. Dit dwingt adverteerders na te denken over de rol en betekenis van hun merk in het leven van de consument. De effectiviteit van betaalde media verschuift en het belang van communicatieoplossingen op maat wordt groter. Wil NDC als verbinder relevant blijven, dan moet er gezocht worden naar nieuwe samenwerkingsvormen die aansluiten bij de tijd van nu. Een goed voorbeeld van een succesvolle samenwerking dit jaar is die met Groningen Airport Eelde waarin wij de rol als media- en marketingpartner op ons hebben genomen om de verkoop van vliegtickets te realiseren. Voor mij zijn dit energiegevende samenwerkingen!

Wat zijn jouw ambities?

Mijn stempel drukken in de verandering van krantenbedrijf naar media- en marketingpartner. Deze beweging is waar ik mij ontzettend hard voor maak want juist in deze tijd waarin het medialandschap verandert, moeten wij zorgen voor vernieuwing, nieuwe samenwerkingsvormen en nieuwe verdienmodellen. Dat lukt alleen als je ondernemerschap hebt en ook het gewoon gaat doen. Het afgelopen jaar heb ik veel geleerd over het medialandschap, de (on)mogelijkheden, waar kansen liggen en deze kansen ook weten te vertalen naar euro's en hoe ik er voor zorg dat deze werkwijze breed binnen NDC wordt toegepast. Met mijn eagerness en mijn visie op de verandering zowel binnen als buiten NDC, wil ik een nieuwe beweging starten, waarbij partners ons niet meer zien als publisher maar als een volwaardig media- en marketingpartner. Niet alleen in ons eigen verzorgingsgebied maar ook in de rest van Nederland. Als je de Noorderling wilt bereiken en activeren, moet je bij NDC mediagroep zijn. 

Wat is het laatste nieuws?

Een mooi nieuwtje wat ik kan delen is dat wij op dit moment in de afrondingsfase zitten met een merk dat zich volledig heeft toegelegd op relaxbanken en -stoelen. Hiervoor hebben wij de vrije hand gekregen en mogen wij onze kennis van en over Noord-Nederland inzetten om een middelenvrije campagnestrategie te bedenken en uitvoeren. Hierover later meer.

www.ndcmediagroep.nl 

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2019 staat hier.

 

 MediaBelofte en DeMedia100 worden gesponsord door