[Nederlands MediaNetwerk TV] Kees Wilbrink en Maurits Priem over Sanoma
27-11-2018 09:03:00 Door: Max Vlugt | Hits: 3155 | Tags:

Onlangs heeft Sanoma het belang in Scoupy vergroot. Kees Wilbrink is Commercial Director bij Sanoma en Maurits Priem is Managing Director bij Scoupy. 

Sanoma blinkt uit in het vertrouwen winnen van lezers. Dit doen zij door een combinatie van vakmanschap en data. "Het is juist die data die ons voor de toekomst bestendig maakt en die onszelf steeds meer leert over wat consumenten willen. Dat zijn inzichten die wij naar onze adverteerders kunnen brengen", aldus Kees Wilbrink. 

De samenwerking met Scoupy moet leiden tot meer inzichten die uiteindelijk interessant zijn voor investeerders. Scoupy beschikt over belangrijke data: "We zijn een soort kortingsbonnenboekje op je telefoon, maar dan slim. Het draait vooral om de data die er erachter zit en de intelligente dingen die je daar mee kunt doen", aldus Maurits Priem.

Inmiddels hebben meer dan twee miljoen mensen een account aangemaakt bij Scoupy. 

Er zijn een aantal verschuivingen merkbaar: "De awareness, het bereik, kocht je in bij een mediaparter en voor de penetratie ging je naar een retailer. Wat er nu zo uniek is aan de huidige tijd waar we in zitten is dat de techniek het samenbrengen van deze twee steeds meer mogelijk maakt. En dat is precies wat Sanoma nu doet", aldus Maurits Priem. 

Scoupy geeft data-inzichten die voor alle titels van Sanoma gelden, uitgesplits op verschillende doelgroepen. Sanoma is hard bezig om die data steeds meer te centraliseren. 

 


www.sanoma.nl
www.scoupy.com

 
Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie