[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Nagtegaal over Unless
28-11-2018 09:50:57 Door: Max Vlugt | Hits: 1683 | Tags:

Sander Nagtegaal is CEO van Unless.com en loopt al een tijdje mee in de Amsterdamse startupscene. Hij begon bij de startup Albumprinter, nu beter bekend onder de naam Albelli. Hierna begon hij Peecho, een platform voor mensen die geïnteresseerd zijn in digitale content. Via Peecho kunnen mensen via een knop op websites, van bijvoorbeeld het Rijksmuseum, een reproductie van een schilderij kopen voor thuis aan de muur. Na werkzaam te zijn geweest bij verschillende startups heeft Sander Nagtegaal nu samen met Marcel Panse unless.com opgericht. 

"Het internet is geweldig, je kunt fantastische dingen doen. Alleen het internet is ook best wel inefficiënt, vooral als je kijkt naar conversiegetallen over de hele wereld, die is niet hoger dan anderhalf procent", aldus Nagtegaal. Hier probeerden ze met Unless verandering in te brengen, met als doel om de website te laten gedragen als een mens. Als de consument een website net zo vertrouwd als een face-to-faceverkoper, zal hij eerder overgaan tot aankoop van een product. De website past zich aan aan de bezoeker. 

Wat betreft de privacywaarborging stelt Sander Nagtegaal dat het proces geanonimiseerd is, maar dat je op basis van kleine stukjes informaties wel een idee kunt krijgen over de persoonlijkheid van de consument. Dus los van het ontbreken van een duidelijke identiteit, kun je toch een profiel van iemand opbouwen. Daar moet vanzelfsprekend toestemming voor woorden gevraagd. 

Unless opereert in een bredere context: meerdere bedrijven zijn bezig met deze contextualisatie: "De boodschap zelf verandert niet, maar meer de manier waarop die wordt gebracht." 

 


www.unless.com
www.peecho.com

 
Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie