[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
09-10-2018 15:24:00 Door: Katja Brokke | Hits: 3853 | Tags:

VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat het mediabedrijf volop samenwerkt met merken. VICE werd 12 jaar geleden naar Nederland gehaald door Thijs Boon. Toen de oprichter een internationale rol kreeg toebedeeld, volgde Sjoerd Raaijmakers hem op als CEO van VICE Benelux.

Raaijmakers omschrijft VICE als een bedrijf dat de blik van jongeren wil verruimen en hen wil entertainen en informeren met de onderliggende ambitie om veranderingen teweeg te brengen. De jongeren die VICE wil bereiken hebben een veelvoud aan bronnen voorhanden en daarbij wantrouwen ze grote instellingen als de overheid, maar ook de media. Het is dus zaak om secuur met de doelgroep om te gaan. Raaijmakers: "Jongeren willen aangesproken worden met het gevoel dat degene die hen aanspraakt weet wat hen bezighoudt en dat dat gebeurt vanuit een basis van vertrouwen."

"Wij geloven niet in puur objectieve berichtgeving", gaat de CEO verder. "Wij doen dat altijd vanuit een persoonlijke voorkeur of invalshoek, dat is ons startpunt. En als een merk een startpunt vormt, kom je vanzelf terecht bij VIRTUE." Bij VIRTUE creëren ze vanuit VICE content voor commerciële partijen en houden daarbij altijd hun doelgroep in het achterhoofd. Raaijmakers: "Je moet je publiek serieus nemen. Jongeren zijn zó media-savvy dat je niet per se met logo's hoeft te smijten om de afzender duidelijk te maken."

Kijk het volledige interview met Sjoerd Raaijmakers hier:

 

www.vice.com/nl

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie