
[Startup Competitie] Maikel Snijders over Ad Up
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met Maikel Snijders van Ad Up.
Wat is Ad Up?
Ad Up is software die ervoor zorgt dat er binnen 10 seconden vanaf elke on- en offline advertentie besteld en betaald kan worden. Online zorgt dit voor 30 procent meer bestellingen, en offline creëren wij een geheel nieuw verkoopkanaal. Direct verkopen via een magazine of poster dus. Wij doen dit door aan de achterkant te koppelen met webshops, en zogenoemde snelle betaalproviders als Tikkie en Apple Pay. Ad Up koppelt offline advertenties aan online verkopen. De software is natuurlijk geheel in te richten naar wens van de klant. Ook kunnen de webshops de welbekende meet- en trackingpixels toevoegen.
Van wie is je bedrijf?
Ad Up is van Maikel Snijders en Milan Brouwer, schoolvrienden van de middelbare school die elkaar weer zijn tegengekomen.
Waarom ben je Ad Up begonnen?
Een jaar geleden merkte Maikel bij het bestellen van nieuwe schoenen dat het bestelproces vanaf advertenties lang en omslachtig is. Je klikt eerst op de advertentie, dan kom je op de productpagina. Hier moet je bevestigen dat je het product moet kopen. Dan klik je op de winkelwagen, waar je vervolgens nogmaals bevestigt dat je het product gaat kopen. Dan kom je in het proces om je gegevens in te vullen, met natuurlijk ook je mailadres en je telefoonnummer. Hierna kan je overgaan tot het betalen van je bestelling. Met de nieuwe software van Ad Up is dit verleden tijd. Je klikt op een advertentie (of scant een QR-code) en komt direct op de speciale landingspagina van Ad Up. Hier kan je nog wijzigingen aanbrengen, meer informatie bekijken maar ook direct betalen met bijvoorbeeld Tikkie. Scan. Wijzig. Betaal.
Hoe en waar is Ad Up gevestigd?
Ad Up is in Arnhem gevestigd.
Hoe is het bedrijf gefinancierd?
Tot nu toe is Ad Up gefinancierd uit eigen middelen.
Wat kan Ad Up dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?
Wij zijn de marketingoplossing tussen webshops, advertentie(s) en betaalproviders.
Wat willen klanten van Ad Up?
Webshops willen hun klanten gemak bieden, geen accounts meer, geen adresgegevens meer invullen maar gewoon vertrouwd snel betalen met bijvoorbeeld Tikkie of Apple Pay.
Wat heeft Ad Up nodig om te kunnen groeien?
Ad Up is momenteel bezig met een investering om personeel aan te kunnen nemen. En hoe zichtbaarder ons systeem is, hoe bekender en vertrouwder het wordt.
Wat zijn de (internationale) ambities van Ad Up?
Wij zijn op dit moment aan het testen met Hutspot, Cadeau.nl, Ditverzinjeniet.nl en nog een aantal andere webshops. De hele software is gebouwd om ook Europees of zelfs wereldwijd in te zetten. Op dit moment is de planning om het eind van 2020 een Europese introductie te doen.
Wat gaat Ad Up in 2020 neerzetten?
Wij gaan ervoor zorgen dat adverteerders direct omzet uit hun offline advertenties kunnen behalen.
www.ad-up.nl
www.crossmediaawards.nl
Lees ook:
- [Startup Competitie] Thomas Thiadens over Windowsketch
- [Startup Competitie] Piet Hein van Dam over Clear
- [Startup Competitie] Jan Willem Borsboom over PodcastAds
- [Startup Competitie] Sander Nagtegaal over Unless
- [Startup Competitie] Tim van der Bilt over Maze One
- [Startup Competitie] Rens Plandsoen over We All Ride
- [Startup Competitie] Ronald van Proosdij over Studenten Film Crew
- [Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut
- [Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager
- [Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley
- [Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO
- [Startup Competition] Penny Whitelaw talks about Scircula
- [Startup Competitie] David Hoogendam over The Pool
- [Startup Competitie] Esther Leloux over We Are Eves
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie