
[Startup22] Marcel den Hoed en Jeroen Mirck over Zynchrone Media
Zynchrone Media is een van de deelnemers aan Startup22. De startup spreekt op Cross Media Congres 2022 op 8 juni in de Kromhouthal in Amsterdam. Wij spreken managing director Marcel den Hoed en head of content Jeroen Mirck.
Wat is Zynchrone Media?
Wij zijn een media-startup die vakinformatie op een andere manier wil ontsluiten. De start van ons bedrijf valt samen met de overname van twee bestaande vaktitels op het gebied van live communicatie. Dat is de wereld van evenementen, beurzen, congressen en festivals. Een fascinerende markt die het zwaar heeft gehad door de coronacrisis, maar momenteel een comeback maakt.
Van wie is Zynchrone Media?
Wij vormen met z’n tweeën de directie van Zynchrone Media, maar worden krachtig ondersteund door een gezelschap van media-investeerders.
Waarom zijn jullie Zynchrone Media begonnen?
De vaktitels Conference Matters en Expovisie stonden te koop. Een geweldige kans, want de markt van live communicatie biedt enorm veel potentie. Deze complete sector heeft natuurlijk stilgelegen door corona, maar is klaar om weer te gaan knallen. Dit is hét moment om in te stappen. Zynchrone Media wil bijdragen aan die wederopstanding door Expovisie en Conference Matters het fundament te laten zijn voor een kennisplatform waar trends, innovaties en technologieën kunnen worden gedeeld. Het is ons doel om de rol van live communicatie in het medialandschap verder te versterken.
Hoe en waar is Zynchrone Media gevestigd?
We zijn gevestigd in Amsterdam, de stad waar we allebei carrière hebben gemaakt in de mediawereld. Van hier uit willen we eerst Nederland veroveren en daarna heel Europa.
Hoe is Zynchrone Media gefinancierd?
Ons mediabedrijf kent meerdere investeerders die geloven in live communicatie. Het zijn stille partners die graag op de achtergrond blijven. Wij zijn het boegbeeld en runnen met zijn tweeën de business.
Wat kan Zynchrone Media dat andere bedrijven niet kunnen?
Bij vakinformatie is de balans tussen commercie en kwalitatieve content niet altijd optimaal. Met onze achtergrond denken wij journalistieke topkwaliteit te kunnen combineren met een sterk commercieel aanbod. Sterker nog: wij gaan een kennisplatform bouwen dat de markt van beurzen, congressen, meetings en evenementen echt verder gaat brengen. Waar deze branche behoefte aan heeft is dialoog en kennisuitwisseling. Onze ambitie is het verbinden van mensen, producten, diensten en technieken. We willen informeren en inspireren. Dit alles om ervoor te zorgen dat live communicatie een bepalende rol inneemt in het totale medialandschap.
Wat willen klanten van Zynchrone Media?
Onze vaktitels richten zich op organisatoren van beurzen, congressen, meetings en (zakelijke) evenementen en op bedrijven die deelnemen aan dit soort bijeenkomsten, bijvoorbeeld als exposant of sponsor. Deze lezers zijn interessant voor onze adverteerders, die actief zijn in met name locatieverhuur, destination management, eventmarketing, entertainment, standbouw en technische ondersteuning.
Wat heeft Zynchrone Media nodig om te kunnen groeien?
In de markt van live communicatie draait alles om persoonlijk contact. Zynchrone Media wil groeien als kennisplatform door partnerships aan te gaan. We gaan dus veel contact leggen, maar staan uiteraard ook open voor partijen die zelf bij ons aankloppen. Samen sta je altijd sterker.
Wat zijn de (internationale) ambities van Zynchrone Media?
Hoewel Nederland onze primaire markt is, kijken we ook nadrukkelijk over de grens. Zo bezochten we eind mei, een paar weken na onze start, al de internationale meetingbeurs IMEX in Frankfurt. Daar hebben we enorm veel contacten gelegd met bedrijven die wereldwijd actief zijn in live communicatie. Dit najaar brengen we een Engelstalig magazine uit dat we in heel Europa gaan distribueren.
Wat gaat Zynchrone Media in 2022 neerzetten?
Net als de evenementenbranche gaan ook Expovisie en Conference Matters de komende maanden een glansrijke comeback maken. Dit jaar wordt de springplank naar 2023, het jaar waarin we onze websites gaan doorontwikkelen tot dat zo broodnodige multifunctionele kennisplatform voor iedereen die werkzaam is in live communicatie.
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie