[Startups] Rutger Teunissen over 24sessions
08-03-2018 10:37:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 1960 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Rutger Teunissen, mede-oprichter en CEO van 24sessions.

Hallo Rutger. Wat is 24sessions?
Wij zijn een SaaS-bedrijf met een missie om bedrijven te helpen de combinatie te maken tussen een digitale manier van klantcontact die tegelijk heel persoonlijk is. Daar hebben we videochattechnologie voor gebouwd vanuit de insteek waar een bedrijf spreekt met een klant. Dat maakt dat onze tool in een ander spectrum staat ten opzichte van andere videotools. 

Waarom zijn jullie 24sessions begonnen?
Dat kwam uit een persoonlijke frustratie waar ik als voormalig management consultant veel face-to-face gesprekken deed. Al die tijd in de file zoog de ziel uit mijn leven. Daarnaast merkte ik dat ik eigenlijk maar twee tot drie afspraken kon doen op een dag. Zelf begreep ik niet waarom daar nog geen echte oplossing voor was. De ondernemer in mij wilde dat probleem oplossen.

Hoe en waar is 24sessions gevestigd?
Wij werken vanuit een kantoor in Amsterdam, waar onze salesmensen en het customer successteam zitten, alsook onze CTO. Onze developers werken remotely vanuit Oekraïne. Eens per kwartaal vliegen we hen over om samen een teamevent te doen.

Van wie is 24sessions?
We zijn gestart met twee founders: Rutger als CEO en Konstantin als CTO. Er is een private investeerder die zelf ooit zijn eigen bedrijf startte en verkocht. Daarnaast is Startupbootcamp een klein stukje eigenaar.

Hoe is 24sessions gefinancierd?
De financiering kwam in eerste instantie van mijzelf en sinds vorig jaar is er privé-investeerder ingestapt. Momenteel is onze organisatie financieel zelfvoorzienend. 

Wie zijn de klanten van 24sessions?
We zijn in de financiële markt aanwezig met klanten als Rabobank, ING, Achmea, Aegon en Reaal. Uit andere markten zijn ook partijen als PostNL, met dochteronderneming Spotta, en Nuon komen aankloppen, waar we een heel mooie propositie voor neergezet hebben.

Wat kan 24sessions dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?
Er zijn natuurlijk heel veel verschillende videotools; platforms als Skype en Webex werken perfect voor intern gebruik. Waar wij een enorm verschil maken, is dat onze tool gemaakt is voor klantinteractie. Wanneer je video inzet voor klantinteractie loop je namelijk tegen verschillende uitdagingen aan:
- Je wilt een tool die in de webbrowser werkt, zonder installs voor de klant. Daar komen nog een aantal features bij kijken die tot verhoging van de stabiliteit zorgen.
- Je wilt een easy scheduling tool, waar de klant in drie seconden een afspraak kan maken zonder gedoe achteraf.

Voor echte adoptie binnen een grote enterprise moet je heel sterk inzetten op customer success. Dat betekent dat we een heel team hebben dat dedicated is voor de training van de gebruikers van onze tool.

Wat heeft 24sessions nodig om te kunnen groeien?
Onze grootste uitdaging ligt in het samenstellen van ons kernteam. We zijn een team aan het bouwen met high performers die ons van startup naar scale-up kunnen brengen. Ons product bewijst zichzelf iedere keer weer bij huidige klanten. Nu is het belangrijk om het verkoopproces te optimaliseren met de juiste mensen aan onze zijde.

Wat zijn de (internationale) ambities van 24sessions?
We zijn op weg om in Nederland binnen Finance de leider te worden voor klantcontact via videochat. Daarnaast zijn we op dit moment in Nederland aan het bewijzen wat we kunnen in verschillende industrieën, om vervolgens heel snel te schakelen naar de US en UK. Dat brengt natuurlijk heel veel uitdagingen met zich mee. Maar het team staat daar als één blok achter.

Wat gaat 24sessions in 2018 neerzetten?
In 2018 is de Nederlandse markt heel belangrijk voor ons. Naast de financiële markt willen we ook andere verticals valideren zoals bijvoorbeeld recruitment en accountmanagement bij softwarebedrijven. Daarnaast is het voor ons belangrijk om ons salesproces schaalbaar te maken.

www.24sessions.com

 

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie