[Startups] Maarten Boon over We adapt
08-03-2018 16:50:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 2403 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Maarten Boon, managing director van We adapt

Wat is We adapt?

We adapt is een Nederlandse adtech startup. Met ons creative managementplatform voor video maken wij dynamic video creation toegankelijk voor merken en bureaus. Marketeers kunnen op ons platform hun video-ads beheren en efficiënt de best presterende ad creëren door dynamisch honderden versies van een ad te genereren. Naast het genereren van nieuwe reclame-uitingen is het ook mogelijk om de ads vanuit een centrale plek te distribueren, meten en optimaliseren. We maken dit mogelijk door middel van integraties met de grootste reclameplatformen waaronder DoubleClick, maar ook met een API-integratie voor Facebook en Instagram.

In het kort: met onze technologie wordt het eenvoudig en betaalbaar voor merken om op het juiste moment, via het juiste kanaal, ook de juiste video automatisch te tonen. De kosten gaan relatief omlaag, omdat uitingen relevant worden. Ze presteren veel beter op het gebied van awareness en conversie. Het resultaat: merken hoeven minder te besteden of halen meer uit hun mediabudget.

Van wie is We Adapt?

Samen met Zwier Kanis ben ik Maarten Boon We adapt gestart en we hebben ook een aantal investeerders. Na mijn afstuderen van de Filmacademie in Amsterdam heb ik een aantal jaar in de postproductie gewerkt. In 2009 ben ik mijn eigen bedrijf gestart in de reclame-industrie. Sindsdien ben ik beziggeweest met de productie en postproductie voor tv en online commercials.  

Waarom zijn jullie We adapt begonnen?

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe vormen van storytelling en innovatie bij het creëren van reclamecampagnes. Met de opkomst van programmatic advertising kreeg ik het idee om deze nieuwe technologie in te zetten voor videocampagnes. Ik geloof dat algoritmes en data storytelling veelzijdiger kunnen maken. In 2015 heb ik daad bij het woord gevoegd en ben ik begonnen met de ontwikkeling van het dynamic videoplatform We adapt. Het doel is om gepersonaliseerde video-uitingen schaalbaar te maken voor adverteerders en hiermee content te creëren die relevant en op maat gemaakt is voor elke consument of specifieke doelgroep.

Hoe en waar is We adapt gevestigd?
We zitten op de Kerkstraat in Amsterdam. Dat is gelegen tussen de grachten en het Rijksmuseum in.

Hoe is We adapt gefinancierd?
We hebben een aantal investeerders waaronder CNBB en Tablomonto, maar we hebben ook een aantal mooie klanten waaronder de Koninklijke luchtvaartmaatschappij KLM en internationale pakketvervoerder TNT.

Wat kan We adapt dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?
Het concept van een gepersonaliseerde video is niet nieuw, maar wij concentreren ons op dynamic advertising. We hebben een creative managementplatform voor video ontwikkeld, wat zoveel wil zeggen als: het is een centrale plek waar je zelf (middels SaaS) als marketeer of bureau nieuwe ads kunt genereren, distribueren, meten en optimaliseren. Een platform zoals We adapt met integraties naar online marketingkanalen, dat is er nog niet.

Wat willen klanten van We adapt?
Los van goede resultaten, ook hoge kwaliteit video’s. Merken en bureaus die zich richten op dynamic advertising werken met ons om eenvoudig de meest effectieve reclame-uitingen te genereren en direct uit te kunnen serveren, zodat zij met minimale productiekosten het maximale uit hun mediabudget halen voor branding en sales doeleinden.

Wat heeft We adapt nodig om te kunnen groeien?
Vooral een bewustwording bij marketeers. Dynamic video is niet iets wat over een paar jaar zijn intrede gaat doen. Je kunt nu al met eenvoudige data goede resultaten realiseren. Marketeers hebben vaak wel data, maar weten nog niet goed hoe ze deze moeten inzetten of wat daar de waarde van is. Zodra ze hun campagnes gaan uitdenken op basis van bestaande data in plaats van de inzet van een uiting, zal onze tool een enorme vlucht gaan nemen. Wij zijn er namelijk om dit proces voor hen eenvoudig te maken.

Wat zijn de (internationale) ambities van We adapt?
Na twee jaar onze technologie doorontwikkeld te hebben, zijn we met een aantal wereldwijde merken gaan samenwerken waarmee we konden pionieren. Hun campagnes draaien nonstop over de hele wereld. Uiteindelijk willen we klanten uit alle markten, maar onze focus ligt bij Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, omdat zowel de technische infrastructuur als de reclame-industrie hier goed ontwikkeld is.

Wat gaat We adapt in 2018 neerzetten?

In 2018 gaan we ons platform verder doorontwikkelen. We hebben net een Facebook- en Instagramintegratie gelanceerd en zijn bezig om het platform verder uit te breiden met functionaliteiten voor bureaus.

weadapt.digital 

 

Heb jij een startup en wil je meedoen met onze startupcompetitie? Meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie