[Startups] Patrick van Hooy over Value Zipper
18-02-2015 10:39:00 Door: | Hits: 14329 | Tags:

In de aanloop naar het Cross Media Congres doet het Nederlands MediaNetwerk een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Patrick van Hooy, oprichter en eigenaar van Value Zipper. Hij heeft ruime ervaring opgedaan in diverse sales- en marketingfuncties bij mediabedrijven zoals Sanoma, Telegraaf Media Groep en De Persgroep.

Wat is Value Zipper?

Om te beginnen is Value Zipper een model van de Finse professor Storbacka. Het model gaat over het toevoegen van waarde in relaties tussen leveranciers en klanten. Door diepgaand inzicht in klantbehoeften en door de oprechte intentie om in elk contact waarde toe te voegen, kunnen deze worden verbonden (geritst) met oplossingen van de aanbieder. Dat is wat het wij bij Value Zipper ook doen. Wij zijn een (media)salesbureau dat momenteel 11 uitgevers en meer dan 30 mediatitels vertegenwoordigt. In print, digitale media, events en custom publishing. Value Zipper is een brug tussen hen en de advertentiemarkt. We helpen adverteerders met het overbrengen van merkverhalen via de titels in ons portfolio. Naast de veelheid aan oplossingen zijn flexibiliteit, creativiteit, meedenken en écht samenwerken pijlers van onze werkwijze.

Waarom ben je Value Zipper begonnen? 

Doordat het medialandschap steeds verder fragmenteert, wordt het lastiger voor adverteerders en uitgevers om elkaar te vinden. Dat is jammer, want het aanbod is vaak erg interessant. Ik geloof dat sales van media veel beter kan; ondernemender, commercieel én creatief. Met Value Zipper wil ik een club zijn die op dit vlak het verschil maakt. We verbinden de kennis en oplossingen uit ons portfolio met behoeften aan adverteerderszijde. Niet alleen voor marketing(communicatie)- en media-afdelingen maar ook voor disciplines zoals PR, sales en (corporate) communicatie.

Hoe  en waar is Value Zipper gevestigd?

Ons kantoor is gevestigd aan de Spaklerweg 53 in Amsterdam. We delen dit kantoor met New Skool Media, onze grootste opdrachtgever. New Skool Media heeft afgelopen zomer 19 titels van Sanoma overgenomen. Ook een start-up, maar dan met 120 werknemers. Het bruist er van de ideeën en het is daarnaast erg prettig dat we dichtbij redacties zitten, waardoor de lijnen kort zijn.

Van wie is Value Zipper? 

Van mijzelf, er zijn geen andere aandeelhouders. 

Hoe is Value Zipper gefinancierd?

Met veel enthousiasme, met bloed, zweet en tranen, mijn spaargeld en vooral veel tijd. 

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten zijn de Top 500 adverteerders en de daaraan gelieerde media -, reclame- en pr-bureaus. Onze contactpersonen zijn de professionals op de afdelingen Media / Marketing / Events / PR en (Corporate) Communicatie.

Wat kan Value Zipper wat andere bedrijven niet kunnen?

Meedenken met klanten, ontwikkelen van goede ideeën en prettig samenwerken. In principe kan elk mediabedrijf klanten helpen zoals wij het doen. Maar wij doen het en door dat structureel te doen, kunnen we ons onderscheiden. Daarnaast helpt het dat onze opdrachtgevers ondernemers zijn, en hierdoor net iets meer bereid zijn om de extra stap te zetten voor onze klanten.

Wat heeft Value Zipper nodig om te kunnen groeien?

Ik ben ervan overtuigd dat we gaan groeien. Veel zal liggen aan onze mentaliteit om elke dag bezig te blijven met steeds iets beter te worden. Belangrijkste hierin is dat we elke dag opnieuw waarmaken waarvoor we staan; blijven verrassen met onze mogelijkheden en daadwerkelijk waarde toevoegen. Welkom blijven. Steeds meer klanten gaan onze werkwijze en titels ontdekken, wat weer een aantrekkingskracht zal hebben op nieuwe oplossingen waarmee we ons portfolio zullen optimaliseren. 

Wat gaat Value Zipper in 2015 neerzetten?

We gaan onze omzet minimaal vervijfvoudigen en steeds bekender worden onder adverteerders en bureaus. Het team wordt uitgebreid met 1 à 2 werknemers en ook ons portfolio zal worden uitgebreid met nieuwe mogelijkheden. Verder gaan we van ons laten horen met meerdere crossmediale (branded content) cases.

Wat zijn de ambities van Value Zipper?

Het is mijn droom om met Value Zipper een nieuwe standaard neer te zetten met betrekking tot de verkoop van media, en dan niet de automated kant ervan. Ik wil dat Value Zipper een club wordt dat bekend staat als een prettige partner voor de Top 500 adverteerders en hun bureaus. Eén loket met veel verrassende, creatieve ideeën, waarmee je goeie afspraken kunt maken en met mensen waarmee het ook nog leuk is om mee samen te werken.  

www.valuezipper.nl

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam. 
 
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!