[Startups] Ronald Kouvelt over StuComm
30-03-2017 12:03:00 Door: Marianna Beets | Hits: 9731 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Ronald Kouvelt, CEO van StuComm

Wat is StuComm?

StuComm focust zich volledig op communicatie met studenten. Wij bieden onderwijsinstellingen de oplossing om eenvoudig en effectief met hun studenten te communiceren. Onze StudentenApp combineert informatie als roosters, cijfers en studievoortgang in een app. Hierdoor hoeven studenten niet meer op verschillende platforms in te loggen en heen en weer te schakelen om de informatie te zoeken die ze nodig hebben. De app wordt volledig geleverd in de huisstijl van de onderwijsinstelling, zodat het voor de studenten vertrouwd aanvoelt.

Waarom zijn jullie StuComm begonnen?

StuComm is ontstaan uit een stukje eigen frustratie. We zagen dat de communicatie tussen onderwijsinstellingen en studenten veel beter kon en moest, mede uit eigen ervaring. De kanalen die onderwijsinstellingen gebruiken om met hun studenten te communiceren passen vaak niet meer bij de belevingswereld van de student. De huidige student is volledig digitaal opgegroeid en verwacht dat hij/zij altijd en overal gemakkelijk bij hun informatie kan. Dankzij onze app is dit nu mogelijk.

Hoe en waar is StuComm gevestigd?

Wij werken op dit moment nog vanuit onze tijdelijke locatie in Houten. Binnen drie maanden verhuizen we echter naar een heel gaaf monumentaal pand in hartje Utrecht. Het wordt nu nog verbouwd, zodat we hier voor langere tijd kunnen blijven en onze groei kunnen doorzetten.

Van wie is StuComm

StuComm is opgezet door mijzelf en goede jeugdvriend William Viveen. Samen zijn we ongeveer 2,5 jaar geleden aan dit avontuur begonnen en zijn beide nog steeds nauw betrokken bij het bedrijf.

Hoe is StuComm gefinancierd?

William en ik zijn StuComm volledig vanuit eigen vermogen begonnen. We hebben heel lang gebootstrapped en ons bedrijf eerst opgebouwd en ervoor gezorgd dat we echte value toevoegen voor onze klanten en gebruikers. Nu zijn we ontzettend hard aan het groeien en onze vleugels aan het uitslaan in het buitenland. We hebben in het afgelopen half jaar extern groeikapitaal in het bedrijf gebracht om deze groei te kunnen versnellen.

Wat kan StuComm dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Bij StuComm staat de student volledig centraal, wij weten hoe je de student kan bereiken. Bij andere bedrijven staat de student veel minder centraal. Daarnaast zijn wij in staat om zeer complexe data en informatiestromen vanuit verschillende bronnen in verschillende vormen samen te brengen en te bundelen. Deze data wordt persoonlijk en op het juiste moment bij de juiste persoon aangeboden.

Heeft StuComm al klanten? Als ja: wie zijn het?

Zeker, dagelijks maken al 500.000 studenten zo’n 5x per dag gebruik van onze app. Deze studenten komen van verschillende onderwijsinstellingen, variërend van ROC’s tot universiteiten. Een aantal van onze klanten zijn de Universiteit Utrecht, Radboud Universiteit, Hogeschool Inholland en ROC van Twente.

Wat willen jullie klanten van jullie?

Wij helpen klanten om hun communicatieprobleem op te lossen. Dankzij de StudentenApp bereiken ze hun studenten weer en worden de studenten ook tevredener. Hogeschool Inholland scoorde hoger op informatievoorziening in de NSE van 2016, mede dankzij de MijnInholland app. Een ontzettend mooi resultaat dat bewijst dat ons product ook echt werkt.

Wat heeft StuComm nodig om te kunnen groeien?

Ons nieuwe kantoor is hard nodig om te groeien, want we knappen op dit moment uit de huidige locatie. Daarnaast zijn we bezig om het team uit te breiden om de vraag uit de markt te kunnen blijven beantwoorden.

Wat gaat StuComm in 2017 neerzetten?

In 2017 gaan we verder met het veroveren van de Nederlandse markt met de StudentenApp en gaan twee nieuwe apps, de MyChoice en MyStart app, live. Ook wordt 2017 het jaar van internationalisering, we gaan ons richten op de Engelse en Duitse markt.

Wat zijn de ambities van StuComm?

World domination. We willen met de StudentenApp de communicatie tussen onderwijsinstellingen en studenten wereldwijd eenvoudiger en effectiever maken. Naast een wereldwijde standaard neerzetten, ambiëren we dat de communicatie tussen onderwijsinstellingen en studenten gedurende de hele “student life cycle” dankzij onze apps gemakkelijker is.

www.stucomm.com

 

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

 

Lees ook:

[Startups] John Titaheluw over Tiny Tale's Bookshop

[Startups] Paul Bruseker over JobByBid

[Startups] Koen Godschalk over tricktrack

[Startups] Esmée Pater over iCasting

[Startups] Nino Floris over Crowded

[Startups] Joost van Vollenhoven over Kaartjes.nl

[Startups] Mariska van Bohemen over Dime

[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie