[Startups] Sven Willemsen over Sportaneous
02-02-2018 13:28:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 4540 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Sven Willemsen, oprichter van Sportaneous.

Wat is Sportaneous?

Sportaneous BV is een creative sports marketingmanagementagency. Wij bevinden ons op het snijvlak van sportmanagement, media, marketing & tech. Sportaneous is, naast een sportmarketingagency voor merkactivatie en sales, een multimediaal sport- & healthkanaal bestaande uit een online platform sportaneous.nl, hardcopy magazine en social mediakanalen. Sportaneous is daarmee een contentgedreven platform voor healthy sportminded people die opzoek zijn naar inspiratie in sportniches als: Ninja Warrior, Obstacle running, Calisthenics, Crossfit, Bootcamp, Alternative fitness. Daarnaast is Sportaneous een sportmanagement agency voor een select aantal topsporters: wij vertegenwoordigen en managen al hun (media)zaken en vergroten samen met hen de influencer capaciteit.

Waarom zijn jullie Sportaneous begonnen?

Onze drijfveer berust op creëren van een win-win voor nichesport en commercie. Enerzijds willen wij nichesporten graag meer aandacht geven, community, en sporters daarin financieel onafhankelijk kunnen laten floreren. Anderzijds willen wij merken en organisaties innovatieve mogelijkheden bieden. Daartoe hebben wij voor ogen om uiteindelijk een aaneengesloten ecosysteem voor waarde creatie te ontwikkelen, waarin onder andere de mediawaarde van deze sporten en sporters toeneemt en op die manier merken gaat verbinden.

Op vier componenten willen wij onze stempel drukken:
1. Sports & healthmerken versterken en interessante alternatieve pr bieden
2. Mediaontwikkeling, partnerships en distributie verzorgen
3. Vooruitstrevende, innovatieve sport gerelateerde initiatieven lanceren en ondersteunen
4. Topsporters helpen topsporter te kunnen zijn en blijven door media en zakelijke ondersteuning in de breedste zin. Commerciële vertegenwoordiging.

Hoe en waar is Sportaneous gevestigd?

Sportaneous BV is momenteel in Harderwijk gevestigd in de California fabriek.

Van wie is Sportaneous?

CEO Sven Willemsen is 100 procent eigenaar van Sportaneous BV.

Hoe is Sportaneous gefinancierd?

Sportaneous is vanuit private middelen gefinancierd.

Wie zijn de klanten van Sportaneous?

Sportaneous heeft proposities voor enkele specifieke doelgroepen. Als sportmedia publisher en platform zijn wij gericht op de vooruitstrevende en sportieve young creatives en challengers. Zakelijk zijn wij op sports & health brands gericht en fungereren wij als pr-wing, marketing (online tot sponsoring en events) en/of distributeur van (inter)nationale sportproducten in de Benelux markt. Ook helpen wij sinds kort de doelgroep topsporters als merk te manifesteren, naast hun zakelijke vertegenwoordiging. Dat zijn op hun beurt weer onder andere de influencers voor de merken met wie wij werken, evenals de sportlocaties waar zij trainen. Op die manier hebben wij een Touchpoint netwerk voor merken binnen diverse sportniches, in het bijzonder Ninja Warrior, Obstacle Running, Crossfit, Calisthenics en alternative fitness.

Wat kan Sportaneous dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

1. Wij hebben in een kort tijdsbestek een (media)netwerk opgebouwd van interessante partnerships binnen diverse niches. Wij werken intern close samen met voormalige topsporters zoals Yenny Luu, Perry Oosterlee, Vera Zijstra en Wouter Jongeneelen om de diverse niches goed te kunnen representeren of scherp te blijven.
2. Wij werken met high potentials op projectbasis, lean & mean. Wij kunnen heel snel opschalen op projecten, zonder kwaliteitsverlies. Daarmee kunnen wij met eenzelfde hub onze klanten 360° bedienen.
3. Wij hebben een multiple palet aan samenhangende en doorgeteste proposities slim op elkaar afgestemd en onderbouwd met vakkundigheid, ervaring en efficiency in hoek van sports branding, marketing & sales.

Wat heeft Sportaneous nodig om te kunnen groeien?

We hebben nu een relatief slow growth model, maar we zouden dit nu graag omzetten in een versnelde groei: die kansen zijn er! Een eerste injectieronde qua geld zou dan helpen. Dit willen we gebruiken voor versnelde mediaplatformontwikkelingen op het gebied van technologie en dan met name nieuwe commerciële functionaliteiten en community growth. Daarnaast intensief nieuwe commerciële en strategische partnerships inlijven en het kernteam verder opleiden en internationaal uitbreiden ten gunste van new business.

Wat zijn de (internationale) ambities van Sportaneous?

Wij willen snel naar een Europees mediaplatform en representant zijn voor sports & health products, services & atleten die in ieder geval (delen van) Europa via Sportaneous willen bereiken.

Wat gaat Sportaneous in 2018/2019 neerzetten?

Wij gaan ons primair richten op:
1. Platform enhancements (upgraded version), mediakanaal en content uitbreiding en qua tech en communicatie de basis voor internationalisering neerzetten.
2. Nieuwe alternatieve topsporters internationaal lanceren met veelbelovende sponsorships. Wij beginnen met Perry Oosterlee, de nummer 1 Ninja Warrior van Nederland. Hij reist dit jaar sowieso van Vietnam naar Indonesië en Zwitserland om Nederland op belangrijke tv-competitiemomenten te vertegenwoordigen.
3. Nieuwe en bestaande sportinitiatieven en merken meehelpen uitbouwen en laten groeien vanuit onder andere slimme samenwerkingsconstructen. Onlangs zijn wij bijvoorbeeld een strategische partnership aangegaan met startup Endrse.com. Ook zijn wij recentelijk vanuit Israël benaderd als marketing & saleshub voor de Benelux. Dat soort partnerships willen we graag verder onderzoeken en waar mogelijk intensiveren.

www.sportaneous.nl

 

Heb jij een startup en wil je ook meedoen met onze startup competitie, meld je dan aan!

Word lid van de LinkedIn-groep Dutch Startup Network.

Lees ook:

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie





Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `