[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
01-04-2019 11:09:37 Door: Katja Brokke | Hits: 4898 | Tags:

Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen.

Dag Eddy. Alvast gefeliciteerd met het jubileum! Hoe begon het allemaal 10 jaar geleden?

Dank je. In 2009 zag je dat door de recessie de mensen wat meer op Nederland waren gericht. Hollandse weken bij diverse retailers, op televisie Ik hou van Holland, de radiozender 100%NL en veel Hollandse artiesten. Je zag dit alleen niet terug in print, daar zijn wij in een gat gesprongen.  

Je bent met 100%NL Magazine begonnen toen andere uitgeverijen hun magazines een voor een zagen sneuvelen. Hoe heb je het magazine succesvol gemaakt en gehouden?

Aan de lezerskant door een brede doelgroep aan te spreken. We appelleren niet aan een bepaalde leeftijdsgroep, maar meer aan een gevoel. Aan de adverteerderskant zijn we relevant doordat we naast het bereik allemaal extra gratis diensten zijn gaan aanbieden. Een lidmaatschap van ons partnernetwerk is daarbij het belangrijkst. Daar zijn nu meer dan 250 consumentgerichte merken bij aangesloten.

Welke onderdelen van de titel worden gewaardeerd door je lezers?

Uit onderzoek blijkt dat de human interest-verhalen en de interviews met BN’ers het hoogst worden gewaardeerd. Verhalen uit het echte leven zijn natuurlijk altijd interessant en door onze goede contacten met BN’ers hebben we altijd exclusieve en spraakmakende interviews.    

Welke commerciële mogelijkheden bied je met 100%NL Magazine en Soundz?

Naast advertenties en branded content maken we ook vaak speciale edities voor onze partners. Daarnaast hebben we inmiddels al 2500 succesvolle koppelingen gemaakt tussen partners van ons. Dat is natuurlijk heel interessant voor ieder merk.     

Kun je een voorbeeld noemen van een succesvolle samenwerking?

We maken al meer dan vijd jaar het inflight magazine voor Transavia. Dit is een voor beide partijen interessante samenwerking.

Wat zijn de cijfers?

100%NL Magazine heeft een oplage van 80.000 exemplaren en Soundz 25.000.   

Hoe ga je het jubileum van 100%NL Magazine vieren?

We komen met een jubileumeditie die zal worden onthuld door diverse BN’ers. Voor onze partners geven we een groot feest in Volendam.

Welke plannen heb je voor de komende jaren?

We worden ook steeds meer een saleshouse. Zo doen we nu ook sales voor Wendy Magazine en Helden.

Wat is het laatste nieuws?

Met monstyle.nl hebben we nu ook een groot online platform, waarmee we onze partners kunnen bedienen. Op online gebied gaan we nog verder uitbreiden.

www.100pmagazine.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie