[Interview] Koen Dittmar (Mannenmedia) over de Media Rally 2019
21-06-2019 11:04:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 2306 | Tags:

Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Koen Dittmar en zijn collega’s van Mannenmedia rijden mee. Wij spreken hem.

Kun jij Mannenmedia introduceren?

Mannenmedia is het mediahuis van alle grote automotive-, sport- en lifestyletitels. Met meer dan 50 verschillende websites en apps bereiken we ruim 7 miljoen mannen per maand. Daarmee hebben we het sterkste mannennetwerk van Nederland en daar zijn we trots op.

Wat kan Mannenmedia dat andere media-exploitanten niet kunnen?

Mannenmedia is dé one-stop-shop om mannen digitaal te bereiken. Wij kunnen dit onder andere heel goed door middel van first party data. Het zoekgedrag op de occasiontitels is bijvoorbeeld enorm interessant voor adverteerders, maar ook de inlogdata van onze apps. Dit is enorm relevant en daarmee interessant voor leasemaatschappijen, automerken, verzekeraars, maar ook merken die specifiek de zakelijke markt of bepaalde sociale klassen willen bereiken. Daarnaast hebben we een enorm bereik rondom sportwedstrijden, zowel doordeweeks als in de weekends. Al deze platforms hebben tevens een enorm social bereik. Met de toevoeging van ons Lifestyle Channel kun je eigenlijk niet meer om ons heen wanneer je de Nederlandse man digitaal wilt bereiken.

Een mediarally, is dat een echt mannending? Voor de goede orde: de winnaar van afgelopen editie was een vrouwenteam…

Nee, er werken bij ons ook een paar top vrouwelijke collega’s die in een kart net zo hard voorbijvliegen als de mannen. Lijkt ons dus dat vrouwen hier heel enthousiast van worden.

Kun jij jouw rallyteam introduceren?

Mijn team bestaat uit een mix van media-inkopers van Mercedes en Renault van OMD. Twee grote en mooie klanten op het netwerk van Mannenmedia. We zijn echter niet het enige team van Mannenmedia:

Ruud Mantz - salesmanager - rijdt met de klant Greenhouse Group - Jaguar F-type

Sjoerd van der Meijden - Sales & Business Development Director - rijdt met IPG & Omnicom Media Group

Tobias Evers - accountmanager - rijdt met Aegis en Starcom

Stefan Theunissen - Head of Programmatic & Audiences - rijdt met Bannerconnect

In welke auto gaan jullie rijden?

We rijden in een Mercedes GLE 63 AMG die ter beschikking is gesteld door onze partner Rüttchen Automotive.

Wat zijn de special skills van jullie team?

Wij hebben kennis van het medialandschap van zowel de adverteerder, het mediabureau als van de publisher. Aangezien Mannenmedia sinds kort ook een landelijk DOOH-netwerk heeft toegevoegd, hopen we eigenlijk wel dat we op alle fronten genoeg kennis hebben om de mediavragen van de puzzeltocht goed te beantwoorden.

Wie of welk bedrijf dagen jullie uit om het tijdens de Media Rally tegen jullie op te nemen?

MMD Media natuurlijk; onze partner waarmee we samenwerken om automobilisten te bereiken bij tankstations en vervolgens te retargeten via Flitsmeister.

www.mannenmedia.nl
www.ruttchen.nl

Natuurlijk schrijf jij jouw team ook in voor de Media Rally 2019! Dat doe je hier

www.mediarally.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie