[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 15:46:00 Door: Marianna Beets | Hits: 3654 | Tags:

Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar.

Dag Anneke, kun jij Hearst introduceren?

Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands is uitgever van onder meer Bicycling, Cosmopolitan, Designer-Vintage, ELLE, ELLE Decoration, ELLE Eten, Esquire, FiscAlert, Glamour, Harper’s BAZAAR, JAN, Men’s Health, National Geographic, Runner’s World, Vogue, Women’s Health, Quest en Quote zowel online, mobiel als in druk. Internationaal is Hearst Corporation met 300 edities in meer dan 100 landen een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers.

Wat kan Hearst dat andere spelers niet kunnen?

Allereerst heeft Hearst Netherlands een uniek portfolio dat nergens anders in de wereld te vinden is. Wij hebben alle premium brands onder één dak met Fashion Leaders, tot Millennial Experts en Sport Lovers. Onze merken gaan waar onze doelgroep gaat en daarom is onze engagement met onze community 35 procent boven de markt. Dit komt door onze werkwijze waarbij we met unieke meettools zoals Instant insights de behoeften van onze doelgroep kunnen meten en deze de basis vormt voor onze creativiteit. Voor elke vraag hebben wij een unieke content oplossing. 

Waaruit bestaat jouw werk bij Hearst?

Als kind knipte en plakte ik al mijn eigen tijdschriften in elkaar. Toen ik op de Artemis Academie studeerde droomde ik er al van om bij Hearst te werken vanwege het merkportfolio. Na meerdere keren solliciteren (de aanhouder wint!) ben ik bij Hearst werkzaam als Commercieel Art Director en onderdeel van het sales team. Ik ben verantwoordelijk voor de visuele uitstraling van klant proposities, B2B en B2C communicaties. Ook ondersteun ik soms redacties in vormgeving. 

Vintage is mijn allergrootste passie en ik heb een eigen platform Vintage & Voyage. Ook mijn liefde voor vintage is al vroeg begonnen en ik heb in de afgelopen jaren een uitgebreide kennis van de tweedehandsmarkt ontwikkeld. Door die kennis ben nu ook werkzaam bij Designer-Vintage als Brand Coördinator. Ik ben er heel blij om dat Hearst mij de mogelijkheid geeft om van mijn passie mijn werk te maken. 

Wat moeten merken doen om toekomstbestendig te zijn?

Ik word enorm geïnspireerd door buitenlandse platformen als bijvoorbeeld Manrepeller. Het valt mij op dat merken bezig zijn met het creëren van community. Ik geloof hier zelf heel erg in. Ik denk dat er in de toekomst steeds minder waarde word gehecht aan views, likes of volgers, maar wel aan reacties en discussie. Dit betekent namelijk dat er echt over jouw merk of onderwerp word gepraat en dat is heel waardevol.

Wat zijn jouw ambities?

Ik heb altijd al geloofd in de tweedehandsmarkt, maar op dit moment is duurzaamheid relevanter dan ooit. De textielsector is namelijk een van de meest vervuilende sectoren van de wereld. Met mijn eigen platform Vintage & Voyage en met Designer-Vintage hoop ik mensen te inspireren om te gaan voor investment pièces in plaats van fast-fashion. Door één tweedehands t-shirt te kopen bespaar je namelijk al 2.500 liter water! 

Verder wil ik meer ervaring opdoen binnen Hearst en hoop ik bij te kunnen dragen aan een verdere groei van Designer-Vintage. Mijn grootste droom is om ooit dé Vintage expert van Nederland te worden. 

Wat is het laatste nieuws?

Betreft Designer-Vintage: In november gaan wel live met een prachtig vernieuwd platform. We zijn op dit moment druk in de testfase maar we zijn er nu al ontzettend trots op.

Bij Hearst is er ook een mooie ontwikkeling gaande: namelijk HearstLab! HearstLab investeert in door vrouwen geleide startups die probleemoplossende producten aanbieden of een lucratieve kans in de markt zien. Deze startups mogen een jaar lang gebruikmaken van de kennis, faciliteiten en het netwerk van Hearst Netherlands.

www.hearst.nl

Een overzicht van alle tien genomineerden voor MediaBelofte van het Jaar 2020 staat hier.

 

DeMedia100 en MediaBelofte worden gesponsord door