Nieuws.
Cosmopolitan meest invloedrijke Gen-NOW merk in Nederland
Cosmopolitan Nederland viert in oktober haar 40-jarig jubileum en is hiermee al vier decennia het meest invloedrijke Gen-NOW (GenZ en Young Millennials, 18 tot en met 35 jaar) merk in Nederland
Jury Mercurs 2022 bekend
Dit jaar stellen zeven juryleden de nominaties en winnaars vast in drie Mercurs-categorieën: Reportage van het Jaar, Artdirection van het Jaar en Magazinemerk van het Jaar
Helft Nederlanders leest bewust tijdschriften tijdens vakantie
Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan het lezen van magazines en boeken ten opzichte van online en e-readers
Miljuschka Publishing sluit zich aan bij MMA
Culinair expert en televisiekok Miljuschka Witzenhausen is met haar uitgeverij Miljuschka Publishing per 1 juli 2022 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie (MMA)
Inschrijving Mercurs 2022 geopend
De Mercurs, georganiseerd door de Magazine Media Associatie (MMA), worden dit jaar voor de 24e keer uitgereikt. Vanaf maandag 4 juli kan voor drie categorieën worden ingeschreven: Magazinemerk, Reportage en Artdirection van het Jaar
Donald Duck Cross Media Merk van het Jaar 2022
De vier nominaties voor Cross Media Merk 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van RTL Boulevard
25ste Libelle Zomerweek afgesloten met 70.000 bezoekers
Libelle kijkt terug op een succesvolle 25ste editie van de Libelle Zomerweek. Na twee jaar afwezigheid hebben een kleine 70.000 bezoekers het evenement van DPG Media bezocht. Dit keer was gekozen voor de EXPO Haarlemmermeer in Vijfhuizen als locatie
[De Belofte 2022] Anita, Marleen en Barbara (Libelle) over talent
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn Barbaa Scheenman en Anita Bijlsma, Marleen Koolmees van Libelle
[Cross Media Persoon 2022] Jildou van der Bijl: Data vormen de motor die de campagnes laat draaien
Jildou van der Bijl is Chief Creative Officer bij LINDA. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[De Belofte 2022] René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn (familyblend) over talent
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn van familyblend
[Cross Media Persoon 2022] Jannine Berkelaar: Het liefst zit ik elk moment van de dag bij de lezer op schoot
Jannine Berkelaar is hoofdredacteur van Kek Mama, een uitgave van Familyblend. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[Cross Media Persoon 2022] Marscha Krouwel: Wij bewegen voortdurend mee door te blijven innoveren, informeren, inspireren, entertainen en activeren
Marscha Krouwel is CEO van Hearst Netherlands. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
Groots feest bij de Libelle Zomerweek
Patricia Paay opent feestelijk de 25ste editie van de Libelle Zomerweek. Al zingend warmt ze het publiek op met Happy Birthday Libelle
[Cross Media Merk 2022] Hilmar Mulder over Libelle
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Libelle dingt mee naar de Award voor Cross Media Merk. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van het magazine en platform
[Cross Media Merk 2022] Lauren Samsom over &C Media
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. &C Media dingt mee naar de award in de categorie Merk van het jaar. We spreken met Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio
[Cross Media Innovatie] Hilmar Mulder over de digitale Libelle
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. DPG Media dingt met de introductie van de digitale Libelle mee in de categorie Innovatie. We spreken Hilmar Mulder over deze innovatie
[Cross Media Case] Jannine Berkelaar over Kek Mama’s Mombracing
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Kek Mama zendt Mombracing in als Cross Media Case. We spreken met Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van het platform
Bureau Dijksman Communicatie start met tijdschrift DC Magazine
Bureau Dijksman Communicatie brengt op 12 april DC Magazine uit. Het is een on-ground inflight magazine met aandacht voor mode, kunst, living, design en reizen. Het magazine verschijnt twee keer per jaar
HP/De Tijd gaat zelfstandig verder via Stichting Het Vrije Woord
HP/De Tijd gaat zich losweken van Audax en valt daarna voortaan onder Stichting Het Vrije Woord die door Audax-directeur Hubert de Leeuw is opgericht en door hem ook financieel mogelijk is gemaakt
Christiaan Ruesink hoofdredacteur Veronica Superguide
Christiaan Ruesink start begin april als de hoofdredacteur van Veronica Superguide. De redactie verzorgt elke dag journalistieke gidsende en entertainmentcontent op het gebied van televisie, films en series
Overname New Skool Media door Roularta Media Group afgerond
Roularta Media Group heeft de overname van 100 procent van New Skool Media afgerond. New Skool Media telt 20 magazinemerken in Nederland. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de transactie onvoorwaardelijk goedgekeurd
Autoriteit Persoonsgegevens legt DPG Media boete van 525.000 euro op
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft DPG Media een boete op van 525.000 euro opgelegd. Het mediabedrijf krijgt de boete omdat mensen die hun gegevens wilden inzien of laten verwijderen, daarvoor eerst een identiteitsbewijs moesten uploaden
[Interview] Robert van den Ham over groei, toekomst en contentstrategie van De Ondernemer
Het op een zakelijk publiek gerichte De Ondernemer heeft afgelopen jaar een behoorlijke groei doorgemaakt en scoort goed in verschillende lijstjes. We spreken hierover met Robert van der Ham, Content Director van De Ondernemer van DPG Media.
Irene de Bel Director Digital, Marije Knevel hoofdredacteur LINDA.nl
Om de verdere digitale groei te ondersteunen benoemt LINDA. de huidige hoofdredacteur Irene de Bel tot Director Digital. Marije Knevel, de huidige adjunct-hoofdredacteur van LINDA.nl, volgt Irene op als hoofdredacteur
ACM geeft toestemming voor overname New Skool Media door Roularta Media Group
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van New Skool Media door Roularta Media Group. De overname werd op 23 december 2021 aangekondigd
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is voor adverteerders een gateway naar de doelgroep
Josephine Kay is hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland, een uitgave van Hearst. We spreken haar bij Nederlands MediaNetwerk TV over het platform voor young millennials, de relatie met het internationale merk en de rol van digitalisering
Libelle Zomerweek van Almeerderstrand naar Expo Haarlemmermeer
Libelle Zomerweek gaat verhuizen naar Expo Haarlemmermeer. Na jarenlang het Almeerderstrand als locatie te hebben gebruikt, kiest Libelle vanaf 2022 voor het terrein dat mede bekend is van de Floriade
Belgische uitgever Roularta Media Group neemt New Skool Media over
De Belgische uitgever Roularta Media Group neemt bladenuitgever New Skool Media over. New Skool Media is eigenaar van 20 Nederlandse magazinemerken
MMA-leden keuren beleidsplan goed
De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen
Tweakers lanceert BestGetest
Tweakers heeft een platform gelanceerd voor techliefhebbers en consumenten die op zoek zijn naar een product, maar daar in begrijpelijke taal over willen lezen zodat ze snel de juiste keuze kunnen maken
OneWorld Magazine viert 10-jarig jubileum
Tien jaar geleden verscheen de eerste papieren editie van OneWorld. Wat begon als gesubsidieerd vakblad over ontwikkelingssamenwerking is uitgegroeid tot een onafhankelijk magazine dat journalistiek voor rechtvaardigheid bedrijft
DPG Media en CPNB gaan samen leesplezier onder kinderen vergroten
DPG Media en Stichting CPNB zijn een meerjarig partnership aangegaan. In het Kinderboekenmuseum in Den Haag hebben Wiesje namens DPG Media en Mert van het Kinderboekenweek Leesteam van CPNB de plannen ondertekend waarmee de bedrijven het leesplezier onder kinderen willen vergroten
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave. Uitgever Richard Otto van Tens Media die de uitgave in 2014 overnam van de NPO wist het mediamerk te transformeren tot online platform met vaknieuws voor broadcastprofessionals
Mandy Woelkens hoofdredacteur LINDA.meiden
LINDA. benoemt Mandy Woelkens tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Mandy is presentatrice, podcastmaker, schrijfster en op dit moment adjunct-hoofdredacteur van Cosmopolitan
Overname Kek Mama afgerond
Kek Mama is per 1 december 2021 overgenomen door Familyblend en Kompas. De ondernemingsraad van DPG Media is akkoord en daarmee is de overname geëffectueerd
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021. Overige winnaressen zijn Neelie Kroes, Katja Herbers, Iris van den Ende en Hélène Hendriks
Value Zipper verzorgt advertentieverkoop Saar Magazine
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van Saar Magazine
DPG Media verkoopt Kek Mama aan Kompas Publishing en Familyblend
Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever
[M]media met [M]media Monitor 2021
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht
Columbus Travel: mensen willen het liefst workation vanuit Spanje
Door de coronacrisis maken workations een enorme vlucht: als we thuis kunnen werken, kan dat in veel gevallen net zo goed in het buitenland, waardoor baan met vakantie kan worden gecombineerd. Een uitgebreide survey van Columbus Travel, het toonaangevende reismagazine van Nederland, schept duidelijkheid.