DPG Media en CPNB gaan samen leesplezier onder kinderen vergroten
07-12-2021 09:39:15 | Door: Saskia van Weert | hits: 1334 | Tags:

DPG Media en Stichting CPNB zijn een meerjarig partnership aangegaan. In het Kinderboekenmuseum in Den Haag hebben Wiesje namens DPG Media en Mert van het Kinderboekenweek Leesteam van CPNB de plannen ondertekend waarmee beide bedrijven het leesplezier onder kinderen willen vergroten.

DPG Media zet met onder andere de jeugdtitels Donald Duck, Tina en Zo zit dat! activaties op om leesplezier bij kinderen te vergroten. Naast deze titels worden ook de merken Libelle, Margriet, AD en regionale nieuwsmedia (BN DeStem, Brabants Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, Eindhovens Dagblad, PZC en Tubantia) ingezet om ouders en verzorgers in heel Nederland te bereiken, en leesplezier bij iedereen dichtbij te brengen.

Erik Roddenhof, CEO van DPG Media: “Wij vinden het leesvermogen belangrijk voor de zelfredzaamheid van kinderen, zeker nu ze op steeds meer manieren en momenten verhalen en informatie te zien krijgen.”

Met deze samenwerking wordt DPG Media ook partner van de Kinderjury, sinds 1988 de grootste lezersprijs voor kinderboeken, gekozen door kinderen zelf. Daarnaast treedt DPG Media toe als strategisch partner van de Kinderboekenweek. Hierbij gaat het mediabedrijf de Kinderboekenweek nog groter, leuker en inspirerender maken, en ouders, grootouders en verzorgers gidsen binnen het kinderboekenlandschap.

Mert van het Kinderboekenweek Leesteam: “Ik ben dol op lezen, vooral voordat ik ga slapen. Niet alleen avontuurboeken maar ook veel informatieve boeken en tijdschriften. Leuke boeken deel ik dan mijn vriendjes en daarover vertel ik aan mijn opa en oma! Ik zou willen dat iedereen lezen leuk vindt en hoop daarom dat er veel acties komen die hiervoor zorgen!”

www.dpgmedia.nl
www.cpnb.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie