Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
19-12-2019 10:04:23 | Door: Marianna Beets | hits: 2209 | Tags:

Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie. Lezers met een Google Home speaker of de Google Assistant applicatie, kunnen vanaf vandaag hun Donald Duck-momentje verlengen door heel eenvoudig het commando: “Hey Google, ik wil praten met De Donald Duck’’ uit te spreken. 

De voice service laat je, net als het weekblad, even verdwijnen in de wereld van Donald Duck. Het merk blijft door deze aanvullende ontwikkeling dichtbij de jonge, digitale generatie staan. Bij de lancering wordt gestart met twee Google actions, later dit jaar volgen er meer.

Marjolijn Hoffmans, Marketing Manager Donald Duck: "We willen daar zijn waar onze lezers zijn en het plezier dat zij beleven aan lezen en de Donald Duck wereld verlengen. Kinderen omarmen nieuwe technologieën met alle gemak en plezier. Spontaan vragen de kinderen aan Google om moppen te vertellen en voor hen is communiceren met het kleine apparaatje logisch. Met de voice-action van Donald Duck Weekblad komt er naast de traditionelere producten een tool bij om met onze doelgroep in verbinding te staan en het moment van ‘Even Lekker Donald Ducken’, te verlengen en te versterken."

Kinderen worden meer ‘digital-savy’, op een steeds jongere leeftijd. Voor Donald Duck Weekblad is het belangrijk om relevant te blijven op dat vlak, zonder de core uit het oog te verlezen; Donald Duck Weekblad en pockets zijn nog altijd de basis. Het weekblad is daarnaast al jaren relevant en actief op social media. En ook Bladzijde 45, de online tekentutorials op YouTube en DonaldDuck.nl bieden naast het weekblad extra verhalen en inspiratie op de website.

Moppentrommel en Duck quiz

De eerste twee actions die worden gelanceerd zijn de Moppentrommel en de Duck Quiz. In de moppentrommel feature luister je naar de meest iconische Donald Duck moppen en raadsels en in de Duck quiz wordt je kennis over Duckstad getest. De quiz is zo ingericht, dat je deze alleen of met de hele familie kunt spelen. 

De Google Action is ontwikkeld in samenwerking met Greenhouse.

Menno Zevenbergen, Head of Conversational Greenhous: "Jonge ouders zijn early adopters van de smart speaker. En daarmee zien we ook dat veel kinderen in gesprek gaan met de slimme assistenten. De smart speaker is echt onderdeel van het gezin geworden. Voor kinderen voelt het heel natuurlijk om via je stem interactie aan te gaan. Het is nog makkelijker dan swipen. Binnen de Google Assistant zijn bij kinderen vooral de spelletjes en grappen erg populair als vermaak. Hier zijn we dan ook bewust op ingehaakt met de Duck Quiz en de Moppentrommel."

www.greenhousegroup.com    
www.donaldduck.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie