HP/De Tijd gaat zelfstandig verder via Stichting Het Vrije Woord
30-03-2022 21:58:11 | Door: David de Jong | hits: 2431 | Tags:

HP/De Tijd gaat zich losweken van Audax en valt daarna voortaan onder Stichting Het Vrije Woord die door Audax-directeur Hubert de Leeuw is opgericht en door hem ook financieel mogelijk is gemaakt.

Hubert de Leeuw, CEO en aandeelhouder van Audax: “Met deze stichting zonder winstoogmerk zullen alle inkomsten toekomen aan de gedurfde en onderscheidende kwaliteitsjournalistiek die HP/De Tijd zo kenmerken.”

Tom Kellerhuis, hoofdredacteur van HP/De Tijd: “In moeilijke en onzekere tijden is kritische en onafhankelijke journalistiek van nog groter belang om de wereld te duiden en de problemen die op ons afkomen beter te begrijpen. We zullen niet schromen om kwalijke zaken onder de aandacht te brengen, en onze politici en gezagsdragers te controleren en te confronteren, zowel in ons papieren maandblad als op de website van HP/De Tijd.”

“We zullen als tegenmacht kritisch informeren over hete hangijzers en trends, met goedgeschreven stukken en analyses door een geweldig team van onafhankelijke journalisten, fotografen, illustratoren en columnisten die zich in de loop van tientallen jaren aan ons verbonden hebben. Kwaliteitsjournalistiek is niet alleen een kostbaar, maar ook breekbaar goed in onze broze democratie. Wij gaan met hernieuwde energie en vol journalistieke moed voorwaarts en danken Audax en de familie De Leeuw voor de steun en samenwerking in de afgelopen 31 jaar.”

HP/De Tijd is in 1990 ontstaan als fusie van het toenmalige weekblad Haagse Post en het katholieke weekblad De Tijd en viel sindsdien onder Audax. Sinds 2012 is het blad een maandblad en niet langer een weekblad. De Familie De Leeuw was van 1985 tot 1990 ook betrokken bij Haagse Post die van 1975 tot 1985 ook via een stichting zelfstandig heeft bestaan. De Tijd was oorspronkelijk een dagblad, maar werd in 1974 een opinieweekblad.

Audax is eigenaar van onder meer winkels als AKO en Bruna met 170 eigen winkels en 880 franchisewinkels alsmede research, logistiek en distributie. Verder is het eigendom vantijdschriften als Weekend, Vriendin, Party, Santé, Glossy, Royalty en Mijn Geheim. Het printexemplaar van HP/De Tijd telde in de laatste oplagerapportage van NOM eind 2021 nog een betaalde gerichte oplage van 14.949 exemplaren in een continue dalende trend.

www.hpdetijd.nl
www.audax.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie