
Hearst Netherlands: reorganisatie kan beginnen na positief advies OR
De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft positief geadviseerd over een voorgenomen reorganisatie. Als gevolg van de coronacrisis heeft het bedrijf gemerkt dat de behoeften van adverteerders en mediaconsumpties zijn gewijzigd
In de gewijzigde opzet is het doel voortaan meer brand focus. Hearst Netherlands stopt met zeven merken. Condé Nast, rechtenhouder van de merken Vogue, Vogue Living en Glamour is van plan met een andere partner deze uitgaves voort te zetten. Elle Eten.nl zal worden gestopt. Esquire stopt volledig. Voor Designer Vintage en Fiscalert worden partners gezocht om aan te verkopen. De uitgeefactiviteiten voor KLM worden voortgezet, maar Hearst Create stopt.
Hearst Netherlands gaat door met Quote, Quest, National Geographic (in licentie van Walt Disney Company), National Geographic Traveler (in licentie van Walt Disney Company), ELLE (in licentie van Condé Nast), ELLE Decoration (in licentie van Condé Nast), Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Women’s Health, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling en JAN.
Marscha Krouwel, Country Manager Hearst Netherlands: “Dit is een impactvolle, maar noodzakelijke operatie, zeker omdat bepaalde trends in de markt in een stroomversnelling zijn geraakt. Met een gestroomlijnd en sterk merkportfolio bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie. De komende maanden voeren we deze reorganisatie door. Onze organisatie gaat zich daarbij richten op het produceren van mooie producten om onze klanten optimaal van dienst te zijn.”
www.hearst.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie