Eerder in gang gezette veranderingen op het gebied van consumentengedrag, adverteerdersbehoeften en mediaconsumptie zijn door de coronacrisis versneld en zetten door. Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen moet Hearst Netherlands zijn onderneming transformeren, aldus een afgegeven verklaring.
De directie van Hearst Netherlands zegt te begrijpen dat de mededeling een periode van onzekerheid inluidt voor betrokkenen, maar het advies van de Ondernemingsraad moet worden afgewcaht.
Die streeft ernaar om uiterlijk 31 mei 2021 advies uit te brengen op de door de directie ingediende adviesaanvraag voor de voorgenomen reorganisatie. Daarbij heeft de OR het uitdrukkelijke voorbehoud gemaakt dat niet het tijdspad maar de zorgvuldigheid van het proces leidend zal zijn.
Hearst geeft in Nederland titels als Quote, Elle, Esquire en Harper's Bazaar uit alsmede de van Bertelsmann (Gruner + Jahr) overgenomen titels National Geographic, Vogue Glamour en Quest.
www.hearst.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie