
[M]media met [M]media Monitor 2021
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht. Dat is gebeurd via een online vragenlijst bij 925 mannen en 410 vrouwen van 18 tot 69 jaar in de periode van 21 tot 30 juni 2021.
Conclusie is dat ten opzichte van de periode vlak voor de eerste lockdown in 2020 de verwachtingen positiever zijn, Nederland over de klimaatmaatregels verdeeld is, maar overwegend positief. Verder ervaren mannen vaker dat hun privéleven onder druk komt te staan door werk. Ook valt op dat de interesse in deelauto’s is verminderd, terwijl de interesse in hybride en elektrisch rijden is vergroot, al is de prijs nog een barrière voor daadwerkelijke aanschaf. Verder is televisiekijken populairder geworden en is er een sterkere wens voor sociale contacten en sport.
Aangaande het mediagebruik willen mannen magazines liever online lezen, terwijl vrouwen de papieren versie prefereren. Ook is opvallend dat de (jongere) doelgroep die geen nepnieuws zegt te kunnen onderscheiden, Facebook als betrouwbaar platform ziet.
De volledige onderzoeksresultaten zijn hier te downloaden.
www.mmedia.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie