Overname Kek Mama afgerond
01-12-2021 11:10:00 | Door: David de Jong | hits: 2133 | Tags:

Kek Mama is per 1 december 2021 overgenomen door Familyblend en Kompas Publishing. De ondernemingsraad van DPG Media is akkoord en daarmee is de overname geëffectueerd. De overname werd op 11 november 2021 aangekondigd.

Rik van Elk, CEO en oprichter van Familyblend: “We zijn enorm trots dat Kek Mama onderdeel wordt van het portfolio van Familyblend. Dat portfolio bestaat uit het sterke Mamaplaats, 1500 mommy influencers en een affiliate netwerk dat volledig gericht is op het jonge gezin. De overname van Kek Mama past perfect bij de groei die we nu doormaken met een focus op groter en sterker bereik in de doelgroep. Daarnaast geeft dit nog betere inzichten en data over de jonge gezinnen. Met deze inzichten kunnen we passende, creatieve concepten ontwikkelen om zo impact te maken voor onze adverteerders. We heten de sterke redactie onder leiding van Jannine Berkelaar enorm welkom. Samen willen we verder bouwen aan de toekomst van dit crossmediale merk voor moeders en de kruisbestuiving met de andere tools uit ons portfolio.”

Kek Mama is een (online) glossy magazine voor moeders. Het blad werd in april 2020 met de overname van Sanoma Media Netherlands eigendom van DPG Media.

Familyblend, dat zich richt op het verbinden van merken met moeders en jonge gezinnen, is eigendom van Rik van Elk, terwijl Kompas Publishing eigendom is van Aart Wallet en Steven Filipse die eerder Startpagina, Schoolbank en Goeievraag overnamen.

Lees ook: DPG Media verkoopt Kek Mama aan Kompas Publishing en Familyblend

www.kekmama.nl
www.dpgmedia.nl
www.familyblend.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie