Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
21-03-2019 10:35:43 | Door: David de Jong | hits: 2335 | Tags:

Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat.

Dit was in 2017 nog 28 procent. Onder jongeren is het gebruik het hoogst. 45 procent van de 20 tot 34 jarigen leest weleens magazine content via één van de diverse apparaten, bij 13-19 jarigen is dit 37 procent.

Van alle digitale apparaten wordt de smartphone het meest gebruikt voor het lezen van magazine content (gemiddeld 22 procent). De computer volgt daarna met 20 procent en de tablet met 14 procent. Dit blijkt uit de resultaten van het nieuwe Media Standaard Survey (MSS) van de organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, NLO, NOM, SKO en Vinex.

De groei van online lezen van magazine content is zichtbaar bij alle leeftijdsgroepen. Dit komt vooral door de toename van het lezen via de smartphone. De groei is zowel bij jongere als oudere doelgroepen zichtbaar. Bij de jongere doelgroepen is de smartphone voor het lezen van magazine content favoriet. Van de 13 tot 19 jarigen leest 25 procent via de smartphone, van de 20 tot 34 jarigen 35 procent en van de 35 tot 49 jarigen 24 procent. Bij de 50+ doelgroep is de computer nog het meest populaire device, maar het verschil met de tablet en smartphone wordt kleiner.

Meer data is te vinden door hier op te klikken.

www.mma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie