Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
14-02-2019 10:19:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 5329 | Tags:

Talpa Network en Linda de Mol hebben samen alle aandelen gekocht van Mood for Magazines, de uitgeverij van onder meer LINDA. Per 1 maart zijn ze gezamenlijk eigenaar. Linda de Mol wordt daarnaast samen met Jildou van der Bijl creatief directeur van Net5.

Mood for Magazines werd mede-opgericht door Linda de Mol en was de afgelopen 15 jaar onderdeel van Sanoma Media Netherlands. In deze tijd werd het magazine LINDA. uitgebouwd met diverse extensies als LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO. en het succesvolle LINDAnieuws en LINDA.tv.

Talpa Network neemt de partnerrol over van Sanoma en wordt, naast Linda de Mol, mede-eigenaar van Mood for Magazines. Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie.

Het magazine LINDA wordt maandelijks door gemiddeld 230.000 mensen gekocht. LINDA. heeft meer dan 1 miljoen volgers via de sociale mediakanalen en LINDAnieuws heeft zich met bijna 20 miljoen pageviews per maand stevig genesteld tussen de grote online nieuwsmerken in Nederland.

De huidige creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5. Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken.

Linda de Mol: “Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.”

Jildou van der Bijl: “Dit is een waanzinnige kans om de sterke vrouwenmerken LINDA. en Net5 nog relevanter te maken voor zowel consumenten als adverteerders. De mogelijkheden zijn eindeloos, mijn hoofd zit al vol plannen. En ik heb veel zin om samen met Linda en de mensen van Talpa Net5 uit te bouwen tot de meest impactvolle vrouwenzender van Nederland.”

Linda de Mol en Jildou behoren tot de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. In DeMedia100 staat Linda op nummer 3 en Jildou op 15.

Peter de Mönnink, CEO van Tapa Network: “Wat een voorrecht om zo’n geweldige samenwerking aan te kunnen gaan. Mood for Magazines is in haar genre hèt benchmark multi- mediabedrijf in Nederland. Schitterende merken met een echte en hechte binding met de diverse doelgroepen. ‘Leuke vrouwen’ voorop. Voor Talpa Network een nieuwe parel in het portfolio. De fantastische vakmensen die voor LINDA. werken, blinken uit in creativiteit. Samen met Net5 en andere merken is dit een springplank voor groei. Dat ondersteunen wij van harte.”

Alle extensies van LINDA. blijven in de nieuwe samenwerking bestaan en het bedrijf blijft gevestigd in het nieuwe pand aan de Huizerstraatweg in Naarden.

www.linda.nl
www.talpanetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie