
Tweakers lanceert BestGetest
Tweakers heeft een platform gelanceerd voor techliefhebbers en consumenten die op zoek zijn naar een product, maar daar in begrijpelijke taal over willen lezen, zodat ze snel de juiste keuze kunnen maken. Voor Tweakers, onderdeel van DPG media is het de eerste keer dat die een gloednieuw eigen merk ontwikkeld heeft en in de markt zet.
Veel consumenten komen tijdens hun zoektocht bij Tweakers terecht. Daar worden ze geconfronteerd met een enorm aanbod, tientallen specificaties en jargon.
Bart Zoetmulder, Sales directeur Special Interest Media bij DPG Media: “We zijn tot de conclusie gekomen dat het gelijktijdig bedienen van zowel de echte techliefhebbers als de meer mainstreamdoelgroep erg lastig is. Daardoor bedien je eigenlijk beide doelgroepen niet ideaal.”
In plaats van een uitgebreide lijst van álle producten op de markt, is bij BestGetest een selectie gemaakt van producten binnen een bepaalde categorie. Denk aan de top 5 beste smartphones, maar ook aan de beste smartphones voor minder dan 350 euro. Op die manier is het mogelijk om binnen de belangrijkste consumentenelektronica makkelijk en snel een overwogen keuze te maken, zonder te verdwalen in het aanbod.
Bart Zoetmulder: “Met deze veranderingen luisteren we nog beter naar onze bezoekers en daar zullen ook onze businesspartners van profiteren.”
In elke koopgids benoemt Tweakers één product tot de beste in dat segment, die krijgt het BestGetest-label. Voor lezers die een scherpe prijs-prestatieverhouding belangrijk vinden, wordt dat een Prijstip genoemd. Bij zo'n beoordeling horen keurmerken, die na publicatie vrij te gebruiken zijn door fabrikanten en leveranciers van de geselecteerde producten.
Gevoed door Tweakers
De artikelen op BestGetest worden geschreven door een eigen techredactie die nauw samenwerkt met Tweakers. Bezoekers kunnen er dus van uitgaan dat ze objectief en onafhankelijk advies krijgen van een expert. Bovendien worden de producten getest in het Tweakers-testlab, waar ze flink aan de tand worden gevoeld. Het resultaat is een gids met daarin een uitleg van het product en een toelichting op de keuze van de redacteur, maar dan met een minimum aan technisch jargon. De content wordt regelmatig bijgehouden.
Alle producten worden voorzien van de meest courante prijs en een directe link om het product te kopen bij een van de door ons geselecteerde webwinkels. Dit vermindert keuzestress bij de lezer en zorgt voor een probleemloze afhandeling van de bestelling
www.dpgmedia.nl
www.tweakers.net
www.bestgetest.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie