Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot Panorama-bijlage
05-06-2020 17:03:43 | Door: David de Jong | hits: 775 | Tags:

Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot een bijlage van Panorama. Dit maakte hoofdredacteur Jonathan Ursem bekend via zijn twitter-account middels een brief aan collega's. Volgens de hoofdredacteur die inmiddels ontslag is aangezegd, is het enige doel om de combinatie Nieuwe Revu en Panorama in stand te houden en daarmee Panorama in leven te houden.

De invulling van Nieuwe Revu zal daarbij voortaan gedaan worden door de redactie van Panorama. Voglens de hoofdredacteur zijn ondernemingsraad en de redactieraden van zowel Nieuwe Revu als Panorama buitenspel gezet. De hoofdredacteur wil dat de juiste procedures worden doorlopen.

Jonathan Ursem: hoofdredacteur Nieuwe Revu: "Als het aan mij en de redactie ligt, blijft Nieuwe Revu dan ook bestaan als zelfstandig, onafhankelijk tijdschrift met mij als hoofdredacteur, maar weet dat de uitgever andere plannen heeft. Voor nu gaan we gewoon door alsof er niets aan de hand is, en ik hoop dat dat voor jouw bijdragen ook geldt. Mocht Nieuwe Revu ooit zonder mij doorgaan als bijlage van Panorama dan zal er een hoop veranderen, en ik kan me voorstellen dat je voor die eer wil bedanken...maar voor nu hoop ik dat we op je kunnen blijven rekenen."

Het toenmalige Sanoma Media Netherlands verkocht in 2014 zowel Nieuwe Revu als Panorama aan Pijper Media. De oplagecijfers van Nieuwe Revu en Panorama worden sinds 2015 niet meer gemeten. In 2014 had Nieuwe Revu een betaalde oplage van 20.000 en Panorama 37.000 exemplaren. Daarbij is de oplage in de jaren daarvoor fors gedaald.

Daarnaast heeft Villamedia bekend gemaakt dat Pijper Media zes medewerkers zal ontslaan. Hieronder een eindredacteur van Golfers Magazine, een mode-redacteur en een art director alsmede een personeelslid van de salesafdeling en de office manager van Panorama/Nieuwe Revu.

Pijper Media was niet bereikbaar voor commentaar. Tegenover Villamedia verklaarde uitgever Anton Pijper dat zijn bedrijf net als overal in medialand kijkt naar optimalisaties en hoe een en ander vorm zal krijgen nog niet te zeggen valt.

Nieuwe Revu bestaat sinds 1968 en kende in de jaren '80 oplages van meer dan 200.000 betaalde exemplaren. Vanaf de jaren '90 is dit aantal drastisch gedaald.

www.pijpermedia.nl
www.revu.nl
www.panorama.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie