Donald Duck Cross Media Merk van het Jaar 2022
09-06-2022 22:03:59 | Door: Bas Vlugt | hits: 4565 | Tags:

Donald Duck is Cross Media Merk van het Jaar 2022. Donald Duck kreeg de prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam.

De Jury: Donald Duck bestaat al generaties lang. In 2021 werd het hoogtijd om hard in te zetten op digitaal. De stap was groot en de stap was ook succesvol. Donald Duck luistert heel goed naar de doelgroep en speelt vervolgens perfect op de bevindingen in, wat tot geweldige resultaten leidt. Dat maakt Donald Duck tot Cross Media Merk van het jaar!

Donald Duck

Ferdi Felderhof, Hoofdredacteur Donald Duck: "Donald Duck bestaat sinds 1952 en groeide in de afgelopen (bijna) 70 jaar uit van jeugdblad tot echt gezinsblad. De populaire figuren uit Duckstad zijn al lang niet meer alleen geliefd bij kinderen, maar door de gelaagde humor en parodie op het dagelijkse leven wordt het tijdschrift door het hele gezin gelezen. Met inmiddels meer dan 200 verschillende print- en digitale uitgaven per jaar is de Nederlandse Donald Duck al decennialang een van de grootste magazines van Nederland én het grootste Disneymagazine ter wereld.

Het lezen van Donald Duck met de hele familie is inmiddels een echte Nederlandse traditie geworden. Wie is er niet opgegroeid met de avonturen van Donald, de neefjes, hun rijke oom Dagobert die letterlijk in het geld zwemt, de Zware Jongens en nog veel meer bewoners van Duckstad? Naast het weekblad is het portfolio van Duck uitgegroeid met voor ieder wat wils. Natuurlijk zijn er de vele pockets en vakantieboeken, maar speciaal voor meiden is er het maandblad Katrien, de jongste kinderen leren lezen met Donald Duck Junior, Ducklexie is er voor de lezer die nog wat moeite heeft met het weekblad en voor echte boefjes is er het Zware Jongens Vakantieboek. Donald Duck is er dus voor ideréén!"

GENOMINEERD

&C Media

Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio: "&C Media is 5 jaar geleden opgericht door Chantal Janzen en haar man Marco Geeratz, eerst opererend vanuit Medialane en sinds 2,5 jaar volledig zelfstandig met een team van bijna 45 mensen. &C is het 360-graden content- & lifestyle-merk van Chantal Janzen; met een maandelijks magazine (in top 3 glossy’s van Nederland), 5 specials, een online contentplatform, socials, &C Store en webshop, eigen producten en co-branded producten in samenwerking met andere merken, eigen televisieformats en het live event Chantals Pyjama Party in Ziggo Dome.

&C richt zich op vrouwen van 25-45 jaar. Wij informeren, inspireren en amuseren met als doel onze doelgroep te motiveren zich te blijven ontwikkelen. Daarnaast heeft &C een eigen &C BrandStudio, een branded content agency dat voor merken vanuit het DNA branded entertainment content- en activatie-campagnes bedenkt en produceert. Op maat, met relevantie voor het merk, en waarin altijd een knipoog en relativering voelbaar is. Alle campagnes worden in-house ontwikkeld, van strategie, concept, productie tot distributie... lees het volledige case-interview hier

Libelle

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: "Libelle bestaat dit jaar 88 jaar en is het oudste vrouwentijdschrift en het grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Het eerste nummer verscheen op 13 april 1934; anno 2022 steekt Libelle nog steeds met kop en schouders boven andere vrouwenmediamerken uit. Met 2,7 miljoen unieke bezoekers online (NOBO) en een merkbereik van 3,4 miljoen per maand (NOM) kunnen we ons met recht het grootste vrouwenmediamerk noemen en dingen we mee met de grootste mediamerken van Nederland. Libelle staat als vijfde in de lijst van grootste printmediamerken: na ADR Nieuwsmedia, De Telegraaf, de Volkskrant en NRC. Libelle is sinds 2020 onderdeel van DPG Media.

Naast het vertrouwde weekblad, de website en app brengt Libelle jaarlijks 16 specials uit (4x per jaar Libelle Lekker, Libelle Living en Libelle Gezond; 3x per jaar Libelle Tuin & Zo en 1x per jaar Libelle Homemade), 12 Bookazines, puzzelboekjes, Jan Jans en de Kinderen Stripalbums, de best verkochte agenda van Nederland en de populaire Libelle Zomerweek (dit jaar de 25ste editie!), waar jaarlijks meer dan 80.000 vrouwen komen. Kortom, Libelle is al 88 jaar dé plek – op alle platformen – voor vrouwen en biedt herkenning, inspiratie en informatie. Libelle is altijd echt, persoonlijk en dichtbij... lees het complete case-interview hier

vtwonen

Nicolette Fox-de Winter, hoofdredacteur vtwonen: "Met een magazine, website, televisieprogramma, cursusplatform, online community, webshop, beurs en eigen productlijn is vtwonen met recht hét multimediale, 360°-woonplatform van Nederland en België. Bij vtwonen vind je in print, online en in fysieke winkels alle informatie, inspiratie en items voor huis en tuin. Op elk moment van de dag kunnen vtwonen-fans op vtwonen.nl/be of verschillende social media-kanalen terecht voor antwoorden op woonvragen of inspirerende content. Wie de diepte in wil kan terecht bij vtwonen college, het online cursusplatform voor de aanpakkers, informatiezoekers en interior lovers. Op zondagavond ploft Nederland al 16 seizoenen lang op de bank voor het succesvolle programma ‘Weer verliefd op je huis’, waarna kijkers via social media en de website alles wat ze net op televisie hebben gezien kunnen shoppen.

Ook in kortere online video’s staan de vtwonen-stylisten paraat met praktische stylingtips. Houd je het allemaal niet meer bij? Dan ligt er een inspirerende agenda en stationary-lijn op je te wachten. En voor iedereen die liever offline gaat brengt vtwonen ook nog elk jaar 13 reguliere tijdschriften, twee binnenkijken-specials, vier vtverbouwen edities, vier DIY-/TUIN-specials, bijlagen en een agenda uit. Kortom, wat je woonbehoefte ook is, vtwonen is op ieder mediaplatform aanwezig met kwalitatief aanbod."

www.crossmediaawards.nl

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie