Media-Nieuws

Clear Channel Nederland wint concessie Leiden
21-01-2020 | 11:42:00
Clear Channel Nederland heeft in samenwerking met RBL de concessie voor buitenreclame gewonnen in Leiden. Het betreft een exclusieve overeenkomst met een minimale looptijd van 15 jaar

Radio 10 grootste stijger in radiomarkt
21-01-2020 | 11:08:00
Radio 10 sluit 2019 af als tweede populairste radiozender van Nederland met een marktaandeel van 11,1 procent

Linda de Mol presenteert Deze quiz is voor jou
21-01-2020 | 10:32:00
Deze quiz is voor jou met Linda de Mol heeft een andere opzet dan eerdere spelprogramma’s. BN’ers proberen zoveel mogelijk geld te verdienen, dat aan het einde naar één persoon uit het publiek gaat

Centercom en MKB Amsterdam promoten buitenreclame
21-01-2020 | 10:00:00
Centercom en MKB Amsterdam beginnen 2020 met een samenwerking om lokale ondernemers in en rond Amsterdam beter op de kaart te zetten. Ze willen laten zien dat buitenreclame juist voor de lokale ondernemer effectief kan zijn

Steeds meer ouderen gebruiken sociale media
20-01-2020 | 08:52:00
In 2019 gaf 87 procent van de personen van 12 jaar of ouder aan in de drie maanden voorafgaand aan het onderzoek sociale media zoals WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn, discussiefora of weblogs te hebben gebruikt

Wie wordt Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Stuur nu jouw voordracht in!
17-01-2020 | 16:03:00
De Cross Media Awards komen eraan. Op woensdag 15 maart worden in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace het beste in crossmedia bekroond

Corine de Vries hoofdredacteur regiokranten Mediahuis Nederland
17-01-2020 | 11:29:53
De regionale dagbladen van Mediahuis Nederland krijgen Corine de Vries als hoofdredacteur. Zij volgt per 1 maart 2020 Hugo Schneider op die met pensioen gaat

538 live vanaf Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
17-01-2020 | 10:35:00
Wietze de Jager maakt samen met Klaas van der Eerden en Chris Bergström op vrijdag, zaterdag en zondag programma vanaf het circuit in Zandvoort

Thomas Wolff volgt Andrew Ernster op als General Manager Splendid Film
17-01-2020 | 10:06:25
Per 28 februari 2020 is Thomas Wolff General Manager van Splendid Film BV. Hij volgt Andrew Ernster op, die na bijna 12 jaar op 1 april afscheid neemt van de filmdistributeur

Overname Bruna door Audax goedgekeurd
17-01-2020 | 09:32:59
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt

Whitepaper Value Zipper: wanneer is branded content geslaagd?
16-01-2020 | 15:40:00
Content moet opvallen. Maar hoe weet je of jouw branded content geslaagd is? ValueZipper bespreekt dat in een whitepaper

JUKE breidt platform uit met HD-audio
16-01-2020 | 14:20:00
Muziekplatform JUKE van Talpa biedt voortaan zenders in HD-audiokwaliteit aan. Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica zijn via de site en app in HD te beluisteren, uitbreiding naar smart-tv’s volgt

Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow
15-01-2020 | 15:38:00
Vorstenbosch neemt commerciële en marketingervaring mee en Rombouts voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied pr, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow

Samenwerking tussen Qmusic en Vue
15-01-2020 | 14:55:00
Van 16 januari tot en met 31 maart 2020 worden er elke twee weken diverse prijzen weggegeven met als hoofdprijs een reis naar Londen

Maarten Steendam en Wolter Klok presentatoren Hart van Nederland
14-01-2020 | 14:45:10
Vanaf april versterken journalisten Maarten Steendam en Wolter Klok het presentatieteam van Hart van Nederland. Het is de eerste keer in het 25-jarig bestaan van het programma dat mannen het programma presenteren

Coming-out video Nikkie Tutorials al miljoenen keren bekeken
14-01-2020 | 09:58:00
De video op YouTube waarin Nikkie de Jager vertelt dat ze een transvrouw is, is binnen korte tijd al bijna 14 miljoen keer bekeken

Havas Group komt met tool om beleving merkboodschappen te meten
14-01-2020 | 09:37:20
Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool

Digital media in-housing bureau Admanager van start
14-01-2020 | 02:30:00
Admanager helpt adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data driven online campagnes

Elf Oscarnominaties voor Joker
13-01-2020 | 23:09:00
Op 10 februari 2020 vindt de 92ste uitreiking van de Oscars plaats. Joker, met in de hoofdrol Joaquin Phoenix, sleepte de meeste nominaties in de wacht. Onder meer voor beste film, beste mannelijke hoofdrol en beste regie

Marscha Krouwel Country Manager Hearst Netherlands
13-01-2020 | 15:25:00
Marscha Krouwel is per direct Country Manager bij Hearst Netherlands. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director geeft ze in haar nieuwe rol leiding aan de Nederlandse organisatie

[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt

[Column] Michiel de Jong: Een prachtig verdienmodel door een andere aanpak
13-01-2020 | 15:07:00
Als op verjaardagen wordt gevraagd waar ik werk en wat ik doe, kijken mensen me vaak vragend aan als ik zeg dat ik bij NDC mediagroep werk. ‘Is dat ehm… ehm... of bedoel je NRC?’ Nou nee, niet NRC…

Playlist DAF Trucker Tracks op Spotify
13-01-2020 | 10:09:00
Samen met DAF Trucks heeft Merkle een grote Spotify-campagne ontwikkeld, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun ultieme playlists creëren: de DAF Trucker Tracks

Diederik Breijer (MORGENFRISK): In-housing, het nieuwe normaal
13-01-2020 | 10:08:00
De verschuiving van bureau naar het zogenaamde in-house-model is in volle gang. Zoals elke trend of verandering begon het klein, maar het is inmiddels uitgegroeid naar tal van andere domeinen

Viacom International Media Networks in Nederland voortaan ViacomCBS
10-01-2020 | 16:00:00
Viacom International Media Networks Benelux heeft per 1 januari 2020 haar naam gewijzigd in ViacomCBS Benelux. Dat is een gevolg van fusie van moedermaatschappij Viacom met CBS

2019: Nederlander kijkt 2 uur 36 minuten televisie per dag; Talpa Network wint marktaandeel
09-01-2020 | 16:42:00
De Nederlander keek in 2019 gemiddeld 2 uur en 36 minuten televisie per dag; dit is gelijk aan de kijktijd in 2018. Talpa Network wint marktaandeel ten koste van RTL Nederland en de NPO

STER gestart met cookieloos adverteren; analytische NPO-cookies blijven
09-01-2020 | 14:24:00
STER is gestart met cookieloos adverteren. De NPO blijft wel met analytische cookies werken. STER geeft aan gehoor te hebben gegeven aan de behoefte van de bezoekers van de NPO-websites.

ZIGT neemt digitaal campagnebureau MediaScience over
09-01-2020 | 06:58:00
ZIGT neemt het digitale campagnebureau MediaScience over en zal dat integreren in Hoofddorp. Voor zowel klanten van ZIGT als van MediaScience betekent dit een versteviging van de dienstverlening

De Anti-Bucketlist is terug op YouTube-kanaal Gierige Gasten
08-01-2020 | 16:32:00
Seizoen 2 van de online show De Anti-Bucketlist op het YouTube-kanaal Gierige Gasten is begonnen

FDN en NVBF: Sterk bioscoopjaar 2019 zorgt voor groei bioscoopbezoek
08-01-2020 | 13:17:00
2019 was een sterk bioscoopjaar met meer dan 38 miljoen bezoekers, een stijging van 6,5 procent in vergelijking met 2018. Dit stellen de Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters

[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Graphic Designer
08-01-2020 | 11:20:00
WAVEMAKER is een agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. Wij combineren onze skills in innovatieve mediaplanning met creativiteit geboren in het tijdperk van social media

Nathalie Peters, Marc Gooijer en Diederik Breijer lanceren MORGENFRISK | the in-housing company
08-01-2020 | 07:38:00
Samen met multidisciplinaire denkers, strategen, consultants en experts werkt MORGENFRISK voor merken die in-house meer controle willen hebben over het nieuwe datagedreven marketingspeelveld

Late NOS Journaal voortaan combinatie sport en nieuws in directe concurrentie met RTL Nieuws
07-01-2020 | 18:55:00
Het late NOS Journaal op NPO1 is op werkdagen voortaan een combinatie van het NOS Journaal en het NOS Sportjournaal. Het is een gevolg van het vervroegen van Nieuwsuur waarbij het sportdeel uit Nieuwsuur is gehaald

Jan Nijland Zilveren Roos voor Paul Verhoeven
07-01-2020 | 16:33:00
Paul Verhoeven heeft tijdens de nieuwjaarsreceptie van Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in Pathé Tuschinski de Jan Nijland Zilveren Roos uitgereikt gekregen

Deloitte: televisie-antennes blijven wereldwijd de skyline beheersen (niet in Nederland)
07-01-2020 | 15:25:00
Onderzoeksbureau Deloitte denkt dat ook in 2020 minstens 1,6 miljard mensen wereldwijd in 450 miljoen huishoudens televisiekijken via een antenne