180 Kingsday maakt WK-campagne Qatar Airways
29-05-2018 17:23:54 | Door: Katja Brokke | hits: 3796 | Tags:

Dansende mensen van alle leeftijden en verschillende culturen, zingend cabinepersoneel, mascottes en een goudvis in de nieuwe campagne van Qatar Airways, gemaakt door 180 Kingsday.

In de commercial steekt zangeres en tv-ster Nicole Scherzinger, bekend van onder andere X-factor USA & UK, het nummer Dancing in the Streets in een nieuw jasje. Het resultaat is een vrolijke, muzikale tv-reclame die wereldwijd te zien zal zijn.

All Together Now is het officiële slogan van Qatar Airways’ World Cup-sponsoring en wordt gebruik in alle uitingen, waaronder print, design, online, OOH en social media, maar wordt geleid door door de 60 seconden durende TVC.

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: “Elke vier jaar komt de wereld samen om te genieten van deze competitie. Waar fans van rivaliserende clubs elkaar normaal niet kunnen luchten, staan ze hier gezamenlijk te genieten. Dit gevoel van verbroedering, plezier en gezonde opwinding wilden wij in deze campagne laten zien. Het resultaat is een vrolijke commercial, waar velen een glimlach van op het gezicht krijgen. Zelfs als jouw land niet meedoet aan het WK.”

Salam Al Shawa, Senior Vice President Marketing en Corporate Communications van Qatar Airways: "Net als miljoenen fans over de hele wereld maken wij ons klaar voor de beste voetbal-zomer ooit. Wij willen dat fans het ultieme voetbalgevoel ervaren als zij onze commercial zien. Ons doel is mensen te inspireren om te dansen, dromen en gelukkig te zijn, maar vooral veel plezier te hebben tijdens het WK.”

De tv-commercial komt van de hand van het regisseur-collectief Traktor en Director of Photography Tim Maurice-Jones; de cinemetographer van films als Snatch, Lock Stock & Two Smoking Barrels en Kick Ass. De productie heeft in totaal een jaar geduurd vanwege de complexiteit van de opnames, het onderhandelen over de rechten van het nummer, het opnieuw opnemen ervan en werken volgens de strikte FIFA-richtlijnen.

De campagne zal wereldwijd uitgebreid te zien zijn, met inzet van een miljoenenmediabudget en wordt uitgebreid met de socialmediacompetitie #OnYourFeet waar fans video's van zichzelf op Instagram kunnen uploaden waarin zij voetbaltrucs doen.

Credits:
Client: Qatar Airlines | Agency: 180 Kingsday | Production Company: Rattling Stick | Director - Traktor | Producer - Richard Ulfvengren | Director of Photography - Tim Maurice Jones | Production Designer - Nick Foley-Oates | Offline Edit - Final Cut | Editor - Rick Russell | Assistant Editor - Lucy Berry | Producer - Frankie Elster | Post Production - MPC | Producer - Kayleigh Dugdale | VFX supervisor - Kamen Markov | CGI lead - Jessie Amadio | Colorist - Jean-Clement Soret | Sound Design Studio - Wave Amsterdam | Sound Designer / Mixer - Randall Macdonald | Music Company - Wake The Town | Music Supervisor - Dave Goulding

www.180kingsday.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie