2 miljoen gebruikers voor SCOUPY
15-03-2018 16:20:36 | Door: | hits: 5975 | Tags:

Boodschappen-activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY bereikte recent het aantal van meer dan twee miljoen unieke, geregistreerde gebruikersaccounts. Meer dan 70 procent daarvan bestaat uit gebruikers die kozen voor de gratis app, de overige gebruikers hebben zich via de website aangemeld. Het bedrijf groeide daarnaast bijna 100 procent in omzet.

Via de deze week vernieuwde, gratis app, plus de gerichte above-the-line media-inzet via tv, radio en HAH-folder, hebben meer en meer nieuwsgierige gebruikers zich in korte tijd aangesloten bij de SCOUPY-community.

Valentijn Bras, founder en CEO van SCOUPY: “We zien steeds meer consumenten die zich aanmelden nadat ze door een andere enthousiaste gebruiker zijn getipt. Verrassend is dat niet, geweldig is het wel. Als actieve consument kon je vorig jaar, wanneer je al onze acties indiende, ruim 700 euro aan cashback op je boodschappen terugkrijgen. De kern van onze strategie is een drietrapsraket: activatie-identificatie-retentie. Allemaal gebaseerd op het verwerven, segmenteren en efficiënt inrichten van data. Hierbij is het niet zozeer alleen van belang welke data je verzamelt, maar vooral ook hoe je met deze data omgaat om persoonlijk bereik en conversie te maximaliseren.”

Voor opdrachtgevers brengt SCOUPY naast shopper-activatie ook koopgedrag en merkloyaliteit in kaart. Het inzichtelijk maken van aankoopvoorkeuren, het creëren van awareness rondom A-merken en het gericht bereiken van consumenten is cruciaal.

Bras: “Met onze data- en marktkennis helpen wij consumenten door gericht en persoonlijk aanbod te genereren en opdrachtgevers door ze de mogelijkheid te bieden data te gebruiken voor targeting en re-targeting op categoriekopers-niveau.”

www.scoupy.com/nl
www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie