Eric Kip voorzitter MWG, René Zeedijk vice voorzitter
23-10-2017 14:31:00 | Door: Ton Boom | hits: 7496 | Tags:

Op 19 oktober heeft tijdens de Algemene Leden Vergadering een aantal bestuurswisselingen plaatsgevonden. Eric Kip (Managing Director Exterion Media) neemt hierbij het stokje over van Ton Rozestraten (CCO RTL).

Hij presenteerde aansluitend in deze vergadering het aangescherpte beleid van de MWG onder het motto ‘fresh thinking’. Hierin stelt MWG zich ten dienst om, media met merken, content en data & technologie nog meer met elkaar te verbinden. Daarbij wil MWG zich vooral focussen op de raakvlakken van media met de drie disciplines. Met de circa 35 jaarlijkse MWG-activiteiten moet meer gedifferentieerd worden naar specifieke doelgroepen, waardoor relevantie en duiding toenemen.

Specifieke aandacht is er voor de digital professionals, de adverteerders en de jonge professionals in het vak. Het streven is om ook meer diversiteit te creëren in de vorm van de events, met meer aandacht voor interactie en betrokkenheid.

Eric Kip: “Door nóg nadrukkelijker de verbinding te zoeken tussen media en andere disciplines wil MWG de waarde voor haar (toekomstige) leden vergroten. We zullen ons vooral richten op de betekenis van de ontwikkelingen in ons landschap. Wanneer we bijvoorbeeld praten over “programmatic buying” zullen we minder ingaan op de technologie, maar ons meer focussen op de impact van “programmatic buying” op bijvoorbeeld merken.”

Nieuwe bestuurdleden

Eric Kip (Exterion Media), voorzitter
René Zeedijk (MediaScience), vice voorzitter, financiën, Club MWG
Klaartje Kuypers (BrandDeli), AMMA
Pénélope Mazloumidès (PHD Media), YIM commissie
Maiko Valentijn (MediaCom), mediacongres
Saskia Caelen (Mindshare), programmacommissie
Inge Monsees (GfK), onderzoek

Bovenstaand bestuur wordt compleet gemaakt met de twee zittende bestuursleden Rob van Griensven (Heineken), sponsoring & relatiemanagement en Roos Franssen (NS), pr & communicatie.

Recentelijk deden wij interviews met Eric Kip en René Zeedijk voor Nederlands MediaNetwerk TV.

Kijk het interview met Eric Kip hier

Kijk het interview met René Zeedijk hier

Over MWG

MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media en merken, content en data & technologie. Onze leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- & onderzoeksbureaus en exploitanten/uitgevers. 

Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten. 

www.mwg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie