Wavemaker, Netflix, DPG Media, Rabobank, Born05, SIRE, Digital Enterprises en Albert Heijn winnen Award voor Cross Media Case 2022
09-06-2022 16:53:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 11375 | Tags:

Tijdens Cross Media Diner & Awards 2022 op woensdag 8 juni werden 4 Awards uitgereikt in de koningscategorie Cross Media Case van het Jaar. Drie maal Zilver en één maal Goud.

GOUD | Wavemaker | Netflix Squid Game Red Light, Green Light

De Jury: Dit is een prachtige case. Strategisch goed gedaan. Fijne, creatieve oplossingen gevonden, crossmediaal alles afgetikt. Wavemaker vindt dat je dat van het grootste Media & Content Bureau van Nederland mag verwachten en dat maken ze ook waar. Zonder een euro uit te geven aan paid media werd Squid Game in Nederland de grootste hitserie die Netflix ooit heeft gehad. Wat een resultaat!

Toen Squid Game in Nederland werd gelanceerd voelde dit als een kans om de conversatie te domineren. De serie kreeg al snel cult status onder early adopters. Inmiddels weten we allemaal hoe succesvol de serie is geworden, maar op dat moment was dit nog allesbehalve zeker. Koreaanse films en series waren nog niet eerder populair geweest bij het grote publiek. De film Parasite was een art-house hit, maar met Squid Game wilde Netflix hoger mikken. De uitdaging was om het enthousiasme van de early adopters te laten overslaan op de rest van Nederland. Die kans kwam toen we zagen dat een groot deel van de online conversatie in andere landen zich concentreerde rond het spel Red Light, Green Light.

ZILVER | Born05 | SIRE - 1 op de 13 kinderen in ons land leeft in armoede. Laten we het dáár eens over hebben

De Jury: Wat een fijne case! Echt crossmediaal, mooie content, goed onderwerp. Perfect ingezet op samenwerking binnen het professionele werkveld. De campagne was vooral succesvol op radio, in online, print en out of home-media. Goed gedaan!

1 op de 13 kinderen in ons land leeft in armoede. Dat zijn meer dan 250.000 kinderen. Een ongelooflijk aantal. Dit zorgt voor sociale isolatie, slechtere schoolprestaties en een grote kans om later ook in armoede te leven. Hoewel alle kinderen in Nederland met gelijke rechten worden geboren, zijn de kansen van kinderen die opgroeien in armoede extreem veel kleiner. Het lukt ons als welvarend land niet om kinderen uit armoede te halen. Sterker: Nederland is internationaal nagenoeg hekkensluiter daar waar het gaat om kinderen uit de armoede te trekken... lees het volledige case-interview hier

ZILVER | Digital Enterprises | Albert Heijn - Voetbalpassie

De Jury: Een prachtige case waarbij een flink aantal gerenommeerde spelers tot samenwerking kwamen: Albert Heijn, Voetbal International, TBWA\Neboko, dentsu en Digital Enterprises. Binnen het contentpartnership met VI is optimaal gebruikgemaakt van alle verschijningsvormen van het mediamerk. 

Met de campagne Voetbalpassie besloot Albert Heijn om daar in het najaar van 2021 een ander aspect aan toe te voegen: het amateurvoetbal. De campagne is gebouwd rondom een actie, waarbij klanten via hun aankopen bij Albert Heijn in hun AH-app kunnen sparen voor een amateurclub van hun keuze. Met het gespaarde geld kunnen clubs bijvoorbeeld trainingsmateriaal kopen (zoals pionnen, hesjes en ballen) of kiezen voor de aanvulling of opbouw een financiële buffer... lees het volledige case-interview hier

ZILVER | DPG Media | Rabobank - De kracht van sterke schakels

De Jury: Deze case is een crossmediaal feest. Niet alleen zijn alle voor deze campagne mogelijk relevante kanalen van DPG Media ingezet maar ook die van Rabobank. Met een bereik van 78 procent van de zakelijke doelgroep gekoppeld aan hoog engagement, is hier duidelijk een geweldige case gemaakt.

Rabobank wil een ode brengen aan ondernemers die op basis van samenwerking, innovatie of duurzaamheid aantonen dat zij elkaar sterker maken. DPG Media ontwikkelde, in samenwerking met mediabureau PHD en Rabobank, een impactvolle crossmediale campagne. Deze had als doel Rabobank te positioneren als thought leader op het gebied van samenwerken, duurzame groei en de associatie de bank met een coöperatieve mentaliteit te versterken. Hierbij wilde Rabobank de merkassociaties helpen en meedenken en positieve invloed op de maatschappij onderhouden en versterken onder ondernemers. Deze doelstelling leidde tot het concept Sterke Schakels... lees het volledige case-interview hier


GENOMINEERD

&C Media & Wavemaker | Persil – De Vuile Was Van

Een crossmediale branded-contentcampagne, waarin we thuis op bezoek gaan bij verschillende BN’ers, en hen ertoe verleiden de vuile was buiten te hangen. In de video-serie volgen we met de camera de BN’er door haar/zijn huis en over de camera heen stellen we een hele reeks schurende en eerlijke vlek-gerelateerde vragen: Van wie of wat krijg jij nou vlekken in je nek; Welke smet op je carrière zou je het liefst willen schoonwassen; Wanneer heb je voor het laatst in je broek geplast van het lachen; Heb je een vlekkeloze jeugd gehad... lees het volledige case-interview hier

Familyblend | Kek Mama Mombracing

Een van de kwetsbaarste onderwerpen voor vrouwen is het moederschap. Hoe mooi het moederschap ook is, het gaat bij veel vrouwen gepaard met veel onzekerheid. Kritiek van andere moeders op de keuzes die jij maakt in het moederschap kan dan ook hard aankomen. Ondanks dit gegeven is momshaming aan de orde van de dag. Op het schoolplein, in de supermarkt, zelfs onder vriendinnen, maar vooral online. Als Kek Mama willen we met de positieve tegenhanger MOMBRACING moeders bewust maken van dit fenomeen en stimuleren om elkaar als moeders juist te supporten in plaats van te bekritiseren... lees het volledige case-interview hier

LINDA. & UM | Fuze Tea - Geen blad voor de mond

Fuze Tea is in 2018 succesvol geïntroduceerd in Nederland. Om Fuze Tea te differentiëren van de gevestigde namen in de ijstheecategorie en hun kernwaarden ‘naturalness & unwinding’ te verdiepen, zochten zij manieren om het merkverhaal op een unieke manier vertellen. Fuze Tea koos daarin voor een combinatie van branded content inzet met een gedifferentieerde mediastrategie. Voor de eerste werd een grote samenwerking opgezet met mediamerk LINDA. Dat resulteerde in een cross-mediale aanpak waarin de behoefte van de Nederlandse consument om te willen ontstressen (Covid-19), en de mate waarin men dat invult in de natuur (wandeltrend) centraal stond. Iets dat perfect aansluit bij de boodschap van Fuze Tea.

 

Wavemaker | MediaMarkt kiest voor de lange termijn

Het belangrijkste uitgangspunt waarop de mediastrategie is gebaseerd, is het inzicht dat een toename in reclamebekendheid zorgt voor langere termijn sales effect voor MediaMarkt. Een grondige historische analyse van verkoopdata en media-inspanningen van MediaMarkt laat een duidelijke correlatie zien tussen reclamebekendheid en sales. 

www.crossmediaawards.nl

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie