Adfactor start podcast advertising
29-05-2018 16:36:13 | Door: Katja Brokke | hits: 2752 | Tags:

Contentmarketingspecialist Adfactor biedt adverteerders de mogelijkheid om podcasts in te zetten voor advertisingdoeleinden. Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers, waaronder de platformen van RTL Nederland, Nu.nl en technologiewebsite Numrush.

Phileas Fox, directeur van Adfactor: “De podcast wordt in rap tempo omarmd door uitgevers én consument en ontwikkelt zich hiermee tot een interessante toevoeging aan de mediamix. Het is bovenal een gebruiksvriendelijk medium, je kan er in alle rust naar luisteren op het moment dat jij dat wil, of dat nou onderweg is of lekker thuis op de bank.”

Snelle groei

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat het podcastgebruik afgelopen 2 jaar met 50 procent is gegroeid. Dat het podcastgebruik in Nederland ook snel groeit ziet ook Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur Nu.nl.

Hoekman: “NU.nl is eind vorig jaar niet voor niets gestart met de eerste dagelijkse nieuwspodcast van Nederland: de podcast is enorm in opmars, het geeft ons bovendien de mogelijkheid om ons nieuws op een heel andere manier te brengen, zodat we ook mensen in de auto en op de fiets bereiken.”

Podcast advertising

De advertising propositie bestaat enerzijds uit sponsoring van bestaande podcasts en daarnaast de ontwikkeling en distributie van branded podcasts op maat.

Fox: “Samen met onze uitgevers en podcastmakers van het eerste uur, beschikken we over de expertise om kwalitatieve podcasts te maken, maar ook het bereik om de doelgroep te bereiken.”

www.adfactor.nl/podcast-advertising

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie